Gå til innhold

Vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal gifte oss borgerlig neste sommer og bare lurte på dette med vitner. Hva er egentlig deres rolle bortsett fra å skrive under på papiret?

Noen som vet?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

egentlig ikke noe annet enn det som ligger i det de skriver under på; at så vidt de vet er feks dere ikke gift fra før på hver deres kant, og andre ting som må til for at ekteskapet skal være gyldig.

Gjest Spinell
Skrevet
egentlig ikke noe annet enn det som ligger i det de skriver under på; at så vidt de vet er feks dere ikke gift fra før på hver deres kant, og andre ting som må til for at ekteskapet skal være gyldig.

Det du beskriver er forlovernes oppgave. Vanligvis er jo forloverne også vitner i bryllupet, men dersom forloverne ikke er tilstede under vielsen (slik jeg tolker TS sitt spørsmål), så er vitnenes oppgave rett og slett å gå god for at personene faktisk er blitt viet.

Skrevet

Takk for svar:-)

Vitnene skal altså "bekrefte" at vi er gift?

Hva slags andre "oppgaver" har de? Jeg tenker på eventuelle konflikter mellom meg og min mann. Har de en rolle der?

(La oss nå håpe at det ikke skjer:-))

Skrevet (endret)

Vitner (som ikke også er forlovere) har ingen andre oppgaver eller roller enn å være vitner for at dere er gift. De har ingen ting med eventuelle konflikter mellom deg og din mann senere, med mindre konflikten omhandler om dere er gift eller ikke.

Endret av Lea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...