Gå til innhold

Kald hudtone = kald hårfarge? Eller vice versa?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest2_*
Skrevet

Hm.. Nå ble jeg litt forvirret her, jeg har alltid trodd at om man har kald hudtone, så kler man best kalde hårfarger og det samme med en varm hudtone, kler man best varme farger.

Men så har jeg lest nå flere plasser at dersom man har en varm hudtone, så bør man heller ha en kald hårfarge for å skape kontraster og for å fremheve hudtonen, og vice versa med kald hudtone.

Her er et innlegg jeg fant ang. varm hudtone = varm hårfarge:

"Kalde hudtoner

Har du en kald hudtone og blondt hår, er kalde, askeblonde fargetoner å anbefale. Ønsker du rødlig hår, går du for fiolette toner som har en blå, litt kjølig undertone. Vil du gå for mørkt hår, velg mørke toner uten for mye rødt i. Kalde hudtoner kler kjølige farger bedre enn varme.

Varme hudtoner

Samme prinsipp gjelder for varme hudtoner. Er hudtonen din varm, bør du velge gyllenblond toner og karamellfarger i den lyse enden av skalaen. Ønsker du å bli rødhette, velg kobberrøde toner. Vil du bli brunette eller fremheve bruntonen i håret ditt, prøv sjokoladefarger. "

Og her et som sier det motsatte:

"Har du varmefarger i huden som gul eller olivengrønn så kan du gjerne ha kalde hårfarger,blond,brun/lilla...osv,men har du kald tone i huden burde du velge en hårfarge som gir deg mest varme til ansiktet,gyllden blond,kastansje brun,gyllend brun,men husk:Ikke velg for mørk."

Hva mener dere??

Gjest Gjest_gjest2_*
Skrevet

Her fant jeg enda et innlegg:

"Hårfargen bør stå i konstrast til huden din. Kalde hudtoner kler varme hårfarger og omvendt."

Skrevet

Jeg har også alltid fått høre at det er greit med kontraster. Selv har jeg nøytral/varm hudtone (blir gulbrun, ikke rødbrun i sola), og kler kun kalde hårfarger; varme farger får meg til å se syk ut. Men det har kanskje også litt med smak og behag å gjøre? En flink frisør vil hjelpe deg med å finne det som passer best til huden din, for det er ikke alltid lett å se selv.

Skrevet

Skal du farge håret selv?

Selv har jeg brukt litt tid for å finne riktige farge.

I butikker som selger farge er det ofte tilgjengelig en bok fra produsenten.

Har fulgt produsentens "oppskrift", som du finner i bøkene, og som leder til din riktige hårfarge.

Der går det på fargetoner i huden, opprinnelige hårfarge, hvilke hårfarge du har nå osv.

Kan ikke love det fungerer for alle, men jeg er veldig fornøyd med fargen jeg fant.

Får også mange kommentarer på at den passer veldig bra til meg.

Går du til frisøren, så har de masse kompetanse på farge!

Lykke til!

Skrevet

Jeg trodde det var kontraster som gjaldt? Kald hudtone-->varm hårfarge og motsatt. Har varm hudtone og kler kun kalde farger i håret.

Skrevet

Hvis du har et ekte kaldt, eller et ekte varmt utseende, dvs. hudtone, øyenfarge, hår/øyenbrynsfarge så vil du fort se direkte syk ut om du ikke velger hårfarge deretter. Fargen dette synes aller best med er rød, og det er derfor veldig viktig å bruke kald rødfarge om du er kald og varm rødfarge om du er varm. Er du derimot relativt nøytral kan du bruke de fleste hårfarger.

Selv er jeg kald, men jeg kan godt bruke gyldne (aldri gule) lyse hårfarger uten at det ser rart ut (blond til lysebrun). Helt varme farger, selv om det ser flott ut når man bare ser håret, gjør overhodet ingenting for meg. Man kan få det til å se bedre ut ved å bruke mye sminke, men da forsvinner litt av vitsen for meg. Jeg vil at hårfargen skal fremheve mine farger først og fremst uten sminke på.

Jo lengre vekk fra din naturlige hårfarge du skal, jo mer viktig er det at nyansen er riktig.

Skrevet

Tja. Jeg har en venninne med kalde rosa undertoner, og hun har gått gjennom litt forskjellige hårfarger. Hun passer uten tvil best til en litt nøytral eller kald blond farge. Hun har hatt varm/gul blond til tider, og det bare fremhever de rosa undertonene og ser helt malplassert ut.

Skrevet
Tja. Jeg har en venninne med kalde rosa undertoner, og hun har gått gjennom litt forskjellige hårfarger. Hun passer uten tvil best til en litt nøytral eller kald blond farge. Hun har hatt varm/gul blond til tider, og det bare fremhever de rosa undertonene og ser helt malplassert ut.

Beklager avsporingen, men jeg leser alltid signaturen din feil, og tror det står tarmrotter :sjenert:

Skrevet
Beklager avsporingen, men jeg leser alltid signaturen din feil, og tror det står tarmrotter :sjenert:

:fnise:

Sorry! :P

Skrevet

Hahahahahahaa!!! Nå måtte jeg le høyt :ler:

Hadde vært enda bedre om du leste "tarmtotter"... Informasjonsside om tarmtotter :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...