Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest et sted at det er en krem man kan bruke på arr, så de skal bli finere.

Jeg brant meg endel på handa for et par mnd siden, og nå er det hvitt/rosa.

Vil at det ikke skal bli stygt, og verre nå som solen kommer.

Noen som vet hvilken krem/salve jeg snakker om?

Hvis det er noen andre tips og råd, så kom gjerne med disse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om, men husk å smøre med sunblock/veldig høy faktor. En minste solstråle kan gjøre arret styggere.

Gjest Gjest_tintin_*
Skrevet

Nypefrøolje har godt rykte på seg når det gjelder arr og brannsår. Det er til og med forskning gjort på det. Det er ikke alltid like lett å finne den i butikkene, noen helsekostbutikker har den, men det er lett å bestille den via nettet.

Hvis du handler på nett kan du også prøve Kelp Bioferment, en type fermentert tang, som har gele-konsistens. Den er lett å blande inn i en vanlig krem, eller smøres tynt på huden før en fuktighestkrem.

Begge deler er topp til ansiktspleie også.

Skrevet

Kremer med e-vitaminer er det beste du kan bruke på arr.

Spenol er også veldig bra. Du får det på apotek, ikke dyrt i det hele tatt.

Gjest Gjest_tintin_*
Skrevet

Spenol er ikke bra i det hele tatt, men vitamin E er verd å satse på.

Skrevet
Nypefrøolje har godt rykte på seg når det gjelder arr og brannsår. Det er til og med forskning gjort på det. Det er ikke alltid like lett å finne den i butikkene, noen helsekostbutikker har den, men det er lett å bestille den via nettet.

Hvis du handler på nett kan du også prøve Kelp Bioferment, en type fermentert tang, som har gele-konsistens. Den er lett å blande inn i en vanlig krem, eller smøres tynt på huden før en fuktighestkrem.

Begge deler er topp til ansiktspleie også.

Den Kelp kremen, kan den brukes i ansiktet? Må man bruke vanlig ansiktskrem i tillegg, eller holder det med denne?

Skrevet

kelocote en en krem som selges reseptfritt på apoteket som skal hjelpe. har hørt at den funker best på ferske arr.

Gjest Gjest_tintin_*
Skrevet
Den Kelp kremen, kan den brukes i ansiktet? Må man bruke vanlig ansiktskrem i tillegg, eller holder det med denne?

Om du finner en krem med kelp /tang ekstrakt rekker den sikkert fint. Jeg har kjøpt ren tange-ekstrakt noen ganger og da må jeg enten blande den inn i en krem eller bruke lite grann rett på huden, og en annen fuktighets krem over.

Jeg kjøpte noe som het Kelp Bio Ferment fra Skinactives, de har også et par kremer og serum med denne tangekstrakten. Den er å få tak i flere steder på nettet, også i pulverform. Bodyshop har en serie med tangekstrakt for fet hud.

Skrevet
kelocote en en krem som selges reseptfritt på apoteket som skal hjelpe. har hørt at den funker best på ferske arr.

Takk :)

Skrevet

Jeg har et relativt nytt arr på hånden som jeg bruker Kelo-Cote på. Innbiller meg at det har blitt litt lysere og mer usynlig av det, men hvem vet, kanskje tro kan flytte fjell.

Støtter de over som sier sunblock! Solen kan sette helingsprosessen langt tilbake i tid.

Det er også viktig med mye fuktighet, invester i en god håndkrem. Tørr hud gror saktere, er rødere og er mer ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...