Gjest Sobril Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 (endret) Hjemme hos oss så feirer vi ingenting. Jeg er egentlig romantisk anlagt, men man blir jo litt farget av den man er sammen med. Han synes bursdager er noe tull, og valentines, morsdag og slikt hopper vi langt over her hjemme. Dette har jeg forsåvidt blitt dus med, men kjenner allikevel det stikker litt når jeg leser ting som dette: "Etter tretten år klarer min mann stadig å overraske meg:) Selvom han er på hyttetur med gutta, har han ikke glemt at det er morsdag og valentine i morgen. Han sender meg en rebus på tlf som fører meg ned i kjelleren...der står det en stooor pakke og en lekker blomsterbukett! Pakken var fyllt med bøker, vin, og potetgull:) Ikke så galt å ha en hjemmealenehelg da:)" Blir selvsagt glad på andres vegne, men samtidig blir jeg småsjalu. Bare et lite hjertesukk Endret 14. februar 2010 av Sobril
Gjest Gjest_påskelilje_* Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Hjemme hos oss så feirer vi ingenting. Jeg er egentlig romantisk anlagt, men man blir jo litt farget av den man er sammen med. Han synes bursdager er noe tull, og valentines, morsdag og slikt hopper vi langt over her hjemme Blir selvsagt glad på andres vegne, men samtidig blir jeg småsjalu. Bare et lite hjertesukk Ble veldig glad idag da mannen min kokte kaffe og vekket meg i sengen med en liten bok om hvorfor han er så glad i meg! Enda han mener valentine er tull, så har jeg sagt at det er jo godt å bli oppvartet eller i det minste bli satt pris på. Det er jo klart at man kan gjøre det ellers, men denne dagen blir de jo minnet om det. Heller at de blir minnet om det en dag i året enn at de glemmer at de skal "glimte" til. Men når det er sagt er jeg glad han klarer å glimte til innimellom også hehe. Bare det å koke kaffe eller å finne ut at han skal hente meg så jeg slipper å ta bussen. Så i år var det første gangen jeg fikk noe:) Han måtte erkjenne at det var ekstra spenning og kos, når han fikk se gleden sa han at han skulle gjøre det fremover:) Kanskje lurt å si det til mannen din, at ja det er noe kliss, men noen ganger trenger man å oppmerksomheten for å bli en bedre kjæreste/kone...
Gjest farge Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Det viktiste er alle de andre dagene. Jeg sitter alene på et hotellrom og lurer meg på om jeg får melding fra barna på morsdagen. Noen år glemmer de det... Det minner meg på at jeg skal sende melding til min mor senere i dag, hvis jeg ikke glemmer det.
Gjest Sobril Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Det viktiste er alle de andre dagene. Jeg sitter alene på et hotellrom og lurer meg på om jeg får melding fra barna på morsdagen. Noen år glemmer de det... Det minner meg på at jeg skal sende melding til min mor senere i dag, hvis jeg ikke glemmer det. Takk for at du minnet meg på den. Sendte nettopp en melding til mamma her
Havbris Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er gift med en mann som ikke er flink til å huske slike dager (han husker bursdager ) og det er ikke vrangvilje - han får det bare ikke til. I mange år trodde jeg at han kunne lære seg dette - hadde store forventninger - og ble skuffet. Og han ble lei seg når han oppdaget at han hadde glemt. Løsningen her har vært at jeg ikke lenger har noen forventninger til slike dager = jeg blir ikke skuffet og han blir ikke lei seg. Det er helt greit. Og jeg har lært meg til å se alle de handlingene han faktisk gjør i hverdagene - som det ligger masse omtanke og kjærlighet bak. Og jeg gleder meg over alle nydelige blomster han impulsivt kommer hjem med rett som det er - uten annen grunn enn at jeg er kvinnen i hans liv
LineGourmet Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Og jeg har lært meg til å se alle de handlingene han faktisk gjør i hverdagene - som det ligger masse omtanke og kjærlighet bak. Og jeg gleder meg over alle nydelige blomster han impulsivt kommer hjem med rett som det er - uten annen grunn enn at jeg er kvinnen i hans liv Jeg tar med meg denne
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Vekket med frokost på senga og kaffe. :rødme: Jo han er kjempeflink å huske på slike dager. Jeg får alltid oppmerksomhet, og ofte får jeg småting som parfyme eller blomster ellers også. Og jeg synes slikt er viktig!
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Valentines Day tullet har verken eg eller sambo noe til overs for (da foretrekker eg heller bli overrasket innimellom, istede for at det omtrent er PÅLAGT å gjøre det på den dagen i året som er oppfunnet av kort-selskaper i USA så de kan tjene mest mulig penger), men morsdag, farsdag og bursdager er ein selvfølge at vi gjør noe med. Eg var oppom med blomster og ein liten sjokolade til min mor i går kveld (og ho blei kjempeglad), han var oppom til sin mor og gav det samme. Vi er ikkje foreldre sjøl ennå, men vi kommer nok til å "feire" de tulledagene når vi er det Veit mannen din hva du syns om slike dager da? Syns han burde ta litt hensyn selv om han ikkje liker/bryr seg om de dagene, også tar du hensyn ved å ikkje feire de mest tullete dagene?
Gjest Diana utlogget Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har en person i livet mitt som har blitt veldig spesiell, han har ikke gjort så veldig mye, men han har funnet ut hva som er favorittspisestedet mitt, og reservert bord der. Han er også veldig opptatt av at jeg skal få en så fin Valentinesdag som mulig. En sånn omtanke betyr mer enn hundretusen røde roser for meg iallfall
Gjest Gjest_Lise Lotte_* Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Morsdag og farsdag feirer vi ikke her hjemme og mannen synes Valentines er noe stort vrøvl. Tenkte jeg skulle til kirkegården og tenne et lys for mor idag, mannen kan ikke fordra moren sin så vi skal en tur å besøke faren hans istedet
MissStiles Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Morsdag feires hjemme og sendte mld til mamma før idag. Mens hun fikk en liten eske med sjokolade i gave. Vet at hun setter pris på en liten oppmerksomhet. Valentines dagen synes er en bra hvor det hadde vært fint å få litt oppmerksomhet av kjæresten min. Virker ikke som om det er så viktig for han. Så da dropper vi noe som helst feiring.
Sequax Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Hjemme hos oss så feirer vi ingenting. Jeg er egentlig romantisk anlagt, men man blir jo litt farget av den man er sammen med. Han synes bursdager er noe tull, og valentines, morsdag og slikt hopper vi langt over her hjemme. Dette har jeg forsåvidt blitt dus med, men kjenner allikevel det stikker litt når jeg leser ting som dette: "Etter tretten år klarer min mann stadig å overraske meg:) Selvom han er på hyttetur med gutta, har han ikke glemt at det er morsdag og valentine i morgen. Han sender meg en rebus på tlf som fører meg ned i kjelleren...der står det en stooor pakke og en lekker blomsterbukett! Pakken var fyllt med bøker, vin, og potetgull:) Ikke så galt å ha en hjemmealenehelg da:)" Blir selvsagt glad på andres vegne, men samtidig blir jeg småsjalu. Bare et lite hjertesukk Kjenner meg egentlig veldig godt igjen i det du skriver her... Lurer på om jeg heller skal ta meg sammen litt selv; jeg forventer at han skal varte meg opp av og til...kanskje jeg heller bare skal varte opp ham...? Jeg lurte på i stad om han ville ha fastelavnsboller...tenkte jeg skulle gjøre noe koselig og bake, da. "Njeeei...er ikke så farlig".
~white lady~ Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Hjemme hos oss så feirer vi ingenting. Jeg er egentlig romantisk anlagt, men man blir jo litt farget av den man er sammen med. Han synes bursdager er noe tull, og valentines, morsdag og slikt hopper vi langt over her hjemme. Dette har jeg forsåvidt blitt dus med, men kjenner allikevel det stikker litt når jeg leser ting som dette: "Etter tretten år klarer min mann stadig å overraske meg:) Selvom han er på hyttetur med gutta, har han ikke glemt at det er morsdag og valentine i morgen. Han sender meg en rebus på tlf som fører meg ned i kjelleren...der står det en stooor pakke og en lekker blomsterbukett! Pakken var fyllt med bøker, vin, og potetgull:) Ikke så galt å ha en hjemmealenehelg da:)" Blir selvsagt glad på andres vegne, men samtidig blir jeg småsjalu. Bare et lite hjertesukk Jeg har heller ikke fått noen oppmerksomhet idag, selv om jeg er både samboer og mor. Ikke alle menn som ser viktigheten i sånne dager, desverre.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Min kjære og jeg har hatt en fantastisk dag! Vi har kost oss med en deilig og romantisk middag hjemme med levende lys og dempet musikk. Jeg har fått nydelige roser og han fikk klær han trengte. Vi har virkelig prøvd å gjøre dagen spesiell for hverandre, føler dette har piffet litt opp i hverdagen og gitt ny energi. Syns det var flott med en dag som minte oss på hvor viktig det er å gjøre litt ekstra for hverandre av og til. Syns virkelig at du har god grunn til å "hjertesukke" litt her inne. Men håper at mannen din har en evne til å glede deg og sette pris på deg uten å gå inn for det ved å feire bursdager, valentine osv...
Heritære Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 (endret) Her i huset så er det lite oppmerksomhet og få på slike spesielle dager. Men, jeg sutrer ikke av den grunn da min samboer er kjempeflink til å gi meg oppmerksomhet mange andre dager i året uten noen spesiell grunn. De små tingene han sier og gjør i hverdagen er mer viktig. Selv så hadde jeg forberedet en spesiell middag jeg vet han liker ekstra godt idag, invitert nær familie og vi feiret morsdag, valentines da og hadde boller m/krem for mine nevøer. Sambo fikk en etterlengtet eau de cologne, men det var like mye fordi han hadde gått tom. Så alt ialt så har jeg hatt en kjempekoselig dag. Mine egne barn er flinke til å sende meldinger og ringe på morsdager, bursdager osv sånn innimellom når de husker på det, Det viktigste er å ikke forvente for mye, da blir man heller ikke skuffet Endret 15. februar 2010 av Heritære
Gjest Bond Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 Har ikke tradisjon for å feire annet enn bursdager, julaften og nyttårsaften. I tillegg markerer jeg og min kjære den dagen vi ble kjærester og senere kommer vi til å også markere bryllupsdagen vår. Morsdag, farsdag og slikt er søtt så lenge barna er små - men jeg vil heller at mine kommende barn skal ringe meg eller gi meg en klem fordi de ønsker det enn at de gjør det fordi "alle andre sønner og døtre" gjør dette akkurat denne dagen. Jeg har god kontakt med både mamma og pappa, og ser ikke helt nødvendigheten for en slik tradisjon i vår familie. Vi snakker ofte sammen på telefon og treffes litt for sjelden, om våren plukker jeg en bukett med liljekonvall til mamma fordi hun elsker de blomstene - dersom jeg kommer over en tue! Jeg blir også mye mer glad for en bukett med billige tulipaner på en hvilken-som-helst dag fra min kjære (eller kanskje et par hageroser han har stjelt) enn at han gjør det fordi han tror jeg forventer det på valentindagen. Slike ting bryr ikke han seg så mye om, han setter mer pris på de små tingene som gjør at han føler at jeg elsker han... skal ikke gå mer i detalj der Ellers er det viktig med de små tingene man gjør for den andre, f.eks. rydde og vaske litt ekstra i huset om man har tid, lage favorittretten, leke 50-tallskone og gi gutten og kompisen en kald øl til fotballkampen.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #18 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har heller ikke fått noen oppmerksomhet idag, selv om jeg er både samboer og mor. Ikke alle menn som ser viktigheten i sånne dager, desverre. Hm, hva med litt kommunikasjon mellom dere om dette, da? Det kan jo hende at han ikke helt skjønner at du ser viktigheten i slike dager? Kanskje dere kan planlegge noe sammen en annen helg? Kanskje enn koselig middag med stearinlys neste søndag for å ta igjen det som ble oversett i går?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå