Gå til innhold

Forsikringsbedrageri,saken anmeldt, hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Trond, gjest
Skrevet

For snart to år siden ble min bil påkjørt og resultatet var vrak. Den stod parkert på en parkeringsplass, og jeg var ikke tilstede. Saken har nå gått som forsikringssvindel, forsikringsselskapet tror jeg har gjort dette selv og setter alt inn på å ta meg. Det er en meget dyr bil, så det er vel grunnen! selskapet er IF.

Jeg har vært til samtale med utreder, og enda ikke fått noen penger for bilen. Det har vært en stor belastning for meg. Bilen er belånt og jeg betaler enda lån på en bil jeg ikke har og som jeg klandres for å selv ha kondemnert.

Jeg har sendt saken til FFK, forsikringsklagenemnda, anskaffet meg advokat. Så får jeg høre av FFK at saken er stilt i bero fordi IF har gått til politiet for å anmelde meg. Jeg har ikke fått brev fra politiet om dette, men FFK sier at de bedriver etterforskning og derfor vil de ikke gi fra seg verken papirer eller bevis. Dermed står saken stilt! Ingenting skjer og jeg må vente. Vente er rett og slett jævlig, beklager ordbruken, men det er tilfellet! Her klandres man for noe man ikke har gjort, en ulykke som har kostet meg dyrt, derav forsikrer man eiendelene sine - men med motsatt virkning i mitt tilfelle.

Nå er jeg redd for anmeldelse, og at jeg havner i fengsel! Dermed er hele mitt liv ødelagt!Hva skal man si til sine venner, familie? *Uskyldig dømt for en bil!!!! Advokaten min mener vi bare må vente på en avgjørelse fra politiet. Men jeg trodde politiet måtte underrette meg per brev at de har fått anmeldelse på meg og etterforsker meg? Saken ender garantert med anmeldelse, ellers ville jeg fått høre noe nå. De graver vel så dypt de kan etter noe dritt som de kan bruke mot meg! Og da er jeg vel ferdig! Jeg ble fortalt at IF sine utredere er eks politietterforskere, og de samarbeider med politiet og forsøker å ta så mange som mulig for å tjene penger og hindre å måtte utbetale for skade.

Jeg sitter med andre ord: godt i det!!!!!1 Hva gjør jeg? Det har vært en tøff tid, men tiden nå er enda tøffere, og jeg frykter at den jeg har i vente blir ubeskrivelig belastende. Jeg kan faktisk se vekk fra de pengene, bare jeg ikke får en anmeldelse på meg, for det vil ødelegge et ellers rent rulleblad og liv generelt. Men allikevel, er ikke det riktig! Man tegner jo forsikring nettopp for å forsikre seg mot slike hendelser, og da blir det også feil at man skal måtte gå igjennom noe slikt...

Trenger råd og erfaringer.

hilsen en bekymret mann, 35.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rettferdighetens mann
Skrevet

Hvis det ikke finnes fnugg av bevis så har du vel ikke noe å frykte, men de trenerer vel saken så langt de kan for å håpe at du gir opp.

Vel kan det virke rart at en enslig bil blir påkjørt på en øde(?) parkeringsplass, men noen umulighet er det vel langt fra av den grunn.

Gjest Rettferdighetens mann
Skrevet

Du var ikke tilstede da det skjedde.....?

Finnes det ingen vitner til hendelsen?

Var det spor etter påkjørselen?

Blir kanskje dårlig med spor hvis noen idioter bruker sin egen kjerre som rambukk uten å bremse...?

Gjest Trond, gjest
Skrevet

Joda, jeg hadde parkert denne på en offentlig parkeringsplass, men jeg var jo ikke tilstede da det skjedde, men heller ikke langt unna. jeg kom fort til stedet da jeg hørte det. Var en lastebil som rygget på den da han skulle snu! Lastebil sjåføren har innrømmet dette!

HAr også et vitne som har sett dette, MEN vitnet viser seg å være en skikkelig tulling som jeg aldri skulle ha latt være mitt vitne! Dette tror jeg også IF har forstått da de faktisk har flere "ting" på han.

Jeg har viking og vedkommende som har sett på skadene på bilen, takstmann, med meg på min forklaring...men allikevel...

Skrevet

Hvis mannen som kjørte på bilen din innrømmer saken, må den jo være løst?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nice... digger slike historier om rettferdighet i verden. Et lite uhell og en blir rævkjørt av mennesker med uendelig mye mer makt og midler enn en selv. Er det virkelig mennesker som er så naive at de tror på rettferdighet? Stakkars dem sier jeg bare. Nei TS, du får belage deg på en skikkelig skramme og noen måneder i kasjotten.

Gjest Trond, gjest
Skrevet

Jo takk du brutal mann, det var jo akkurat det jeg trengte å høre.....

ja han har innrømt det, men selskapet står på sitt!

Skrevet (endret)

Men, om lastebilsjåføren har innrømt det, har dere ikke fylt ut skademelding? Og er det ikke hans forsikringsslskap som skal dekke det?

Var i hvert fall slik da jeg ble rygget på på en parkeringsplass. Andre sjåføren innrømte all skyld, vi fylte ut skademlding og hans forsikringsseslkap betalt for skadene...

Endret av pivo
Skrevet

Dersom begge har samme forsikringsselskap prøver de seg gjerne med skylddeling... og da blir det straks hakket verre.

Jeg vil tro at dersom du følger saken helt ut, skal du med en normal advokat komme greit ut av det til slutt. Forsikringsselskap er noen jævler. På en annen side så kan jeg forstå at de også prøver seg da det fins mange som bedriver forsikringssvindel.

Håper det ordner seg.

Skrevet

Det finnes ingen muligheter for at det var noen kameraer rundt omkring på plassen der bilen sto som kan ha filmet noe da ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...