Chakoya Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Vet ikke hvor denne tråden helt skal plasseres. Er den på feil sted er jeg åpen for flytting. Det er en ting jeg har observert blandt mange som fisker. Og det er at etter man har fått fisken på kroken slipper man fisken ut igjen. Jeg tror ikke det er foretatt mange studier om hvordan det går med disse fiskene etter dem blir sluppet ut. Selv tenker jeg at det er sikkert ikke deilig å få en krok i munnen... Få den røsket ut av munnen og bli sluppet ut igjen med et sår i munnen. Mange tar seg også tid til å ta bilde av fisken med den på kroken før dem slår den ihjel. Dette reagerer jeg også på at man ikke velger å slå ihjel fisken først så døden innkommer rask dersom man fisker, fremfor å la fisken slite med å få puste, henge fast på kroken osv. Etter en del tanker hos meg vurderer jeg å se på det som eventuelt dyreplageri. Hva tenker dere om dette? (Ellers er det blitt funnet ut av ny forskning at fisken får vondt av å havne på kroken.) 1
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Det forskes på så mangt. Mat må man ha
Gjest Cipheria Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Dei fiskane i butikken som blir fiska med garn lider like mykje som dei som blir fiska privat med krok. Dvs, at fiskane fanga i garn blir ikkje avliva, dei blir sakte kvelt eller lider på andre måtar som følgje av å bli dratt raskt og brutalt opp på land. Er ingen fan av catch and release, men her i området er vi pålagt å sleppe ut att småfisk (unge fiskar) ved privat fisking, for å bevare bestanden.
Harlekin Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Jeg synes slikt fiske er en uting nettopp på grunn av den smerte og det stresset man påfører fisken. Ellers liker jeg ikke fisking generelt, og ville aldri ha fisket selv.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Det forskes på så mangt. Mat må man ha All kjøttproduksjn og fisking/jakt er dyreplageri og drap og burde være forbudt. En klarer seg utmerket uten slik mat, miljømessig ville også dette vært et stort fremskritt. Tilsvarende burde det også være forbudt å holde dyr i fangenskap. Drap og kidnapping (dyrenapping) av dyr burde aldri vært tillatt i dagens sanfunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå