pivo Skrevet 14. februar 2010 #1 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg vurderer å bytte bilforsikring og har tenkt å hente inn prisr fra forskjellige selskaper. Lurer derfor på hva som er lurt, å ha delkasko eller vanlig kaskoforsikring. Har en bruktbil, mitsubishi carisma 1,6 -96 modell. Vet den er gammel, men har bare gått 120.000 km, så den har mange år igjen på veien sånn sett. Men har det noe for seg å ha full kasko på den? Ville forsikringsselskapet ha betalt for det, når bilen er så gammel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bileier Skrevet 14. februar 2010 #2 Del Skrevet 14. februar 2010 Hei du Kasko på din bil er penger ut av vinduet. Du kan regne med at du med kasko må betale fem ganger så mye i forsikring som med delkasko. Du må også huske på at du har noen tusen i egenandel på skadeutbedring av egen bil, selv om du har kasko. Og så bør du stikke fingeren i jorda og se på hva bilen din er verdt: du kan ikke forvente å få mer enn cirka 20.000 ved salg. Det ville ikke falt meg inn å ha kasko på en bil som er eldre enn 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #3 Del Skrevet 14. februar 2010 Ville forsikringsselskapet ha betalt for det, når bilen er så gammel? Ja, hvorfor skulle de ikke det? Det er jo ikke slik at de gir deg ny bil om din egen blir ødelagt, de påkoster utbedringskostnaden eller gir deg pengene, alt ettersom. Du får ikke mer enn 20.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 14. februar 2010 #4 Del Skrevet 14. februar 2010 Kasko på din bil er penger ut av vinduet. Du kan regne med at du med kasko må betale fem ganger så mye i forsikring som med delkasko. Det kommer da helt an på forsikringsselskapet og bilen. Jeg har en 98-modell, og betaler mindre enn 500 ekstra i året for kasko, og ender opp med ca 3000 i året. Jeg synes det er en liten pris sett i forhold til det som blir dekket. Men man jo bare vurdere kostnaden opp mot hva man får igjen for det, så det beste er å be alle selskapene du hører med om en pris med og en uten kasko, og lese gjennom nøyaktig hva de ulike selskapene dekker med sin kasko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 14. februar 2010 #5 Del Skrevet 14. februar 2010 Det er en vurderingssak. Har man råd til å vrake bilen, så trenger man ikke kasko, det er min tommelfingerregel. Kasko på eldre biler kan være rimelig, som Glør sier, men for yngre personer så er det som regel styggdyrt. Flere av de som kjøper seg bil rett etter å ha tatt lappen har ofte betalt like mye i forsikring det første året som de betalte for bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå