*Lavendel* Skrevet 5. september 2003 #1 Del Skrevet 5. september 2003 Noen som har prøvd? Tror dere på det? Fungerer det? Ble dere friske/bedre? Var personen synsk i tillegg? Osv.... Var en gang til den såkalte "Snåsakallen". Det var litt sprøtt. Han hadde hendene ca 3-4 cm fra kroppen min, men jeg kjente varmen fra hendene hans, så varmt at svetten faktisk rant nedover ryggen min.....Han kunne også fortelle hvordan det så ut der jeg bodde, at jeg hadde kjæreste og at jeg kom til å få barn.....Merkelig.....det syns jeg, som selvfølgelig aldri hadde sett mannen før, han visste heller ikke på forhånd at vi kom..... Jeg glemmer det aldri, det var kjempespesielt.... Noen som vil fortelle om sine opplevelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 6. september 2003 #2 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har ikke selv opplevd dette, men en venn av familien vår har. Og det hun fortalte etter å ha vært der var veldig spesielt. Denne personen som utførte behandlinga hadde aldri sett denne kvinnen før og ikke visste ikke noe om henne, likvel kunne han fortelle og beskrive detaljer fra livet hennes og barndommen som stemte på en prikk. Ganske skremmende. -viXen- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 6. september 2003 #3 Del Skrevet 6. september 2003 Mamman min har fått healing i en periode, dette av en tidligere bekjent. Hun hadde bare kommet bort til mamma og lagt hånden på ryggen hennes og sagt at hun trengte litt hjelp eller noe i den duren. Mamma plundrer mye med ryggen og har vært mye sykemeldt for dette. Healeren har visstnok hjelpere som sier hvor lange behandlingene skal vare hver gang og hvor mange behandlinger som trengs osv. Vet ikke om hun er synsk, men hun sier mange rare ting (ting som kan tyde på at hun ser litt mer enn andre). Hun oppdaget evnene for 10 år siden og er ikke "ferdigutviklet" enda. Hun har i alle fall hjulpet mamma masse, og snart skal hun begynne å jobbe på venninna til mamma (det kan nok bli et livsprosjekt, hun er syk med alt stakkar) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø. G. Skrevet 11. september 2003 #4 Del Skrevet 11. september 2003 Noen som har prøvd? Tror dere på det? Fungerer det? Ble dere friske/bedre? Var personen synsk i tillegg? Osv.... Var en gang til den såkalte "Snåsakallen". Det var litt sprøtt. Han hadde hendene ca 3-4 cm fra kroppen min, men jeg kjente varmen fra hendene hans, så varmt at svetten faktisk rant nedover ryggen min.....Han kunne også fortelle hvordan det så ut der jeg bodde, at jeg hadde kjæreste og at jeg kom til å få barn.....Merkelig.....det syns jeg, som selvfølgelig aldri hadde sett mannen før, han visste heller ikke på forhånd at vi kom..... Jeg glemmer det aldri, det var kjempespesielt.... Noen som vil fortelle om sine opplevelser? Jeg møtte verdens mest kjente healer, Matthew Manning i fjor da han var i Bergen. Jeg tror at helbedende evner hos enkelte individer faktisk er til stede, selv om nok de aller, aller fleste som hevder å ha disse evnene er bløffmakere. Jeg spekulerer ikke hva disse "kreftene" er, hvordan de fungerer også videre. Opplevde at en kvinne, ansatt ved Haukeland Universitetssykehus ble frisk - faktisk friskere dag for dag - etter at hun ble healet av Matthew. Hun forklarte seg i Bergens Tidende angående hvilke fysiologiske opplevelser hun hadde, og det viste seg at jeg hadde akkurat de samme opplevelsene på samme tid. Følelsen var som om pulsen eller blodtrykket økte uhyre raskt, og over en utrolig smerteterskel. Deretter - helt plutselig - er det som om pulsen eller blodtrykket flater helt ut, eller plutselig - uten forvarsel - befinner seg på et bunnivå. I ettertid har jeg hørt at denne effekten i såfall ville ha vært livsfarlig for den som opplevde dette. Ingen av oss har hatt noen negativ etterreaksjon etter denne hendelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 12. september 2003 #5 Del Skrevet 12. september 2003 altså... Jeg er MEGET skeptisk til dette, hvorfor har ingen klart og dokumentere at dette fungerer? derimot har blitt gjennomført et forsøk hvor mange såkalte "healere" satt i et avlukke med hendene gjennom noen hull og de på den andre siden så satt det personer som ble byttet ut nå og da.. og healerne skulle da svare på diverse spørsmål om den andre personen dette forsøket viste at healerne tok feil i nesten 90% av tilfellene Det med at noen "føler" at dette virker på dem KAN være pga placebo-effekten. Og det er lett og finne ut masse om en person ved bare se dem og gi tvedydige svar tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 12. september 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg er i utgangspunktet kjempeskeptisk til sånt, så jeg forventer ikke at noe skal skje eller at jeg skal bli bedre, men den ene gangen jeg prøvde var det hvertfall noe som skjedde, jeg var der av en helt spesiell grunn og slike smerter har jeg aldri hatt senere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #7 Del Skrevet 14. september 2003 derimot har blitt gjennomført et forsøk hvor mange såkalte "healere" satt i et avlukke med hendene gjennom noen hull og de på den andre siden så satt det personer som ble byttet ut nå og da.. og healerne skulle da svare på diverse spørsmål om den andre personen dette forsøket viste at healerne tok feil i nesten 90% av tilfellene Det med at noen "føler" at dette virker på dem KAN være pga placebo-effekten. Og det er lett og finne ut masse om en person ved bare se dem og gi tvedydige svar tilbake Var dette healere eller klarsynte om ble 'testet'? Trodde ikke det var noen selvfølge at healere kunne lese en persons energier.. Men det er nå engang sånn, atte de som ikke tror på healing o.l., går virkelig glipp av noe i livet.. Bare spør enhver som 'vet'... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. september 2003 #8 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg og en veninne var for noen år siden på en alternativ messe i Cheltenham (England). Der ble jeg stoppet av en fyr som ville heale meg. Greit det. Satte meg ned og han holdt hendene sine på mine "energibaner" eller hva jeg skal kalle det, sånn 3-4 cm fra meg. Jeg ble varm og kald og sånt. (Men akkurat det kan jeg forklare med at folk vil jo reagere fysisk om en fremmed vifter forann deg og liksom på deg) Anyways, etterpå var jeg så glad.?!?! Følte at jeg svevde og kunne høre gresset gro! (Og muligens jeg ble helt gira fordi han var ferdig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 14. september 2003 #9 Del Skrevet 14. september 2003 Healing evner er noe som i utgangspunktet ligger hos ethvert menneske. Hvor godt utviklet og "lang fremme" de ligger er derimot ganske variert. Her er noen av mine meninger og betraktinger i forhold til temaet: Det ligger ikke noen automatikk i at en healer kan fortelle alt mulig om mennesket de behandler. Noen får en masse informasjon "en eller annen plass fra", mens andre bare overfører energi. Driver selv litt med healing, men det blir bare på venner og bekjente. Føler foreløpig ikke for å drive det lenger enn det, da kanalisering ligger mitt hjerte nærmest. Via kanalisering kan jeg ofte fortelle det ene og det andre om folk. Jeg kan kanalisere samtidig som jeg healer, men da er det altså to forskjellige "evner" jeg bruker. Når jeg healer så er det egentlig ikke jeg som gjør personen bedre. Jeg stiller meg bare til disposisjon som "kanal". Healing energien går da gjennom meg og til vedkommende jeg "jobber" med. Energien gir kroppen "et spark bak" til å komme igang med helbredelses prosessen. Så all healing er egentlig selvhealing. (Ikke alle healere er enig med meg i dette) Når det gjelder hvor denne energien kommer fra er det mange forskjellige meninger om det. Noen mener den kommer fra gud/den hellige ånd, andre fra skytsengler, mens andre mener den kommer fra dem selv. (Noe som er synd er at en del av dem som healer med sin egen energi faktisk tiltrekker seg den "syke" energien de prøver å behandle og dermed blir dårlig selv). Meningene om hvor energiene kommer fra har naturlig nok sammenheng med hvilken tro den enkelte har, så det er mange variasjoner. At det finnes mye humbug ute å går er det ingen tvil om, og man skal ikke ta alt for god fisk. Men jeg skjønner ikke helt tankegangen til dem som er fryktelig imot alt slikt fordi de mener det ikke virker. Hvis folk blir frisk så er det bare fordi de TROR de skal bli frisk og dermed blir det. So what? Er ikke hovedpoenget AT de blir frisk? Det finnes faktisk en del forskning på healing også, tidligere nevnte Matthew Manning har f.eks klart å påvirke krefceller i et reagensrør som ble oppbevart i et annet rom. (Ikke fortell meg at disse kreftcellene var overbevist om at dette kom til å virke ) noe av det er det også henvist til i en bok som heter "Healernes verden". Har den desverre ikke i hus nå da den er utlånt, så jeg kan ikke gi dere henvisning til den forskningen akkurat nå, men det finnes i hvertfall dokumentasjon på at healing virker langt utover det som kan skyldes placebo effekt. I England har man tatt konsekvensen av dette og samarbeidet mellom healere og leger blir mer og mer vanlig. Healernes verden er skrevet av en som i utgangspunktet mente at healing umulig kunne være reelt. Han har oppsøkt healere rundt om i hele verden, intervjuet dem og vært med som tilskuer når de behandler folk. Boken tar opp både positive og negative betraktinger i forhold til healing. Så den kan være interessant både for dem som er skeptisk og for dem som ikke er det. Her kan man finne argumenter for begge sider. Vær også oppmerksom på at det finnes omtrent like mange healing metoder som der finnes healere. Den ene metoden er ikke nødvendigvis mer riktig eller virkningsfull enn den andre, det er bare forskjell på hvordan healere jobber. Energien er etter min oppfatning den samme uansett metode. Hvis dere vil prøve healing kan det være lurt å kontakte en av dem som er medlem i healerforbundet, de har demonstret evnene sine og blitt godkjent. De er også underlagt en del etiske regler som f.eks taushetsplikt. Kunne nok skrevet om dette i evigheter, men tror innlegget er langt nok for denne gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. september 2003 #10 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har prøvd healing... Men jeg kan ikke si at det funket noe for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 15. september 2003 #11 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg syns sånn er litt skummelt jeg, har ikke prøvd det og kommer nok ikke til å gjøre det heller tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. september 2003 #12 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg er i utgangspunktet kjempeskeptisk til sånt' date=' så jeg forventer ikke at noe skal skje eller at jeg skal bli bedre, men den ene gangen jeg prøvde var det hvertfall noe som skjedde, jeg var der av en helt spesiell grunn og slike smerter har jeg aldri hatt senere....[/quote'] Har opplevd noe liknende. Jobbet med en dame alle sa hadde verme hender. Jeg tror ikke på slikt, men hadde en betennelse. Hun la hånden på, og det var som om muskelen myknet. En annen kom forbi, lo og sa "er det healing på gang, ta litt på nakken min også" (visste ikke at det var det). Hun ble helt mo i knærne da min kollega tok på nakken. Her kan det ikke ha vært placebo, da hun ikke visste det var slik. Min kollega har varme hender i perioder, da må hun ta på andre for å "avlede" de, skylle i kaldt vann osv. Dette har kommet etter at hun var gravid. Hun er forøvrig en dame godt nede på jorda, tjener ikke penger på dette/tar ikke timebestilling-kun kjente. Jeg er fremdeles superskeptisk-men at hun har spesielle hender er det ikke tvil om. Selv slapp jeg å bruke min fysioterapireksvisisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 15. september 2003 #13 Del Skrevet 15. september 2003 altså... Jeg er MEGET skeptisk til dette, hvorfor har ingen klart og dokumentere at dette fungerer? derimot har blitt gjennomført et forsøk hvor mange såkalte "healere" satt i et avlukke med hendene gjennom noen hull og de på den andre siden så satt det personer som ble byttet ut nå og da.. og healerne skulle da svare på diverse spørsmål om den andre personen dette forsøket viste at healerne tok feil i nesten 90% av tilfellene Det med at noen "føler" at dette virker på dem KAN være pga placebo-effekten. Og det er lett og finne ut masse om en person ved bare se dem og gi tvedydige svar tilbake Hvorfor må så mange ha håndfaste bevis på alt ? Har du prøvd healing selv ? Verdt et forsøk ;-) Jeg mener ikke at det hjelper på alt,- men HVA gjør vel det ? Det er mye som ikke nødvendigvis er vitenskapelig bevist,- som funker...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 15. september 2003 #14 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg gikk til healing et halvt års tid! Og det hjalp, det gjorde det. Men det ble litt overjordisk for meg... Hun bare healet, var ikke synsk som jeg veit hvertfall! Og hun var healer på heltid! Har alltid trodd at slike folk er helt tullete og ser ut som hekser eller noe, men neida, helt vanlig dame! Er glad jeg har prøvd det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mattahara Skrevet 16. september 2003 #15 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg og har blitt healet... Var en alternativ messe i byen der jeg bor... Der var det en mann som driver i Drammen som hadde stand Hadde egentlig ikke tenkt til å dra for alt jeg spiste kom ut mned en gang for å si det sånn... Hadde hatt det en 14 dagers tid før jeg kom på messa.. Han la en hånd på magen min å sa at her var det ikke bra, men det kan jeg fikse for deg... rett etter seansen gikke jeg kjøpte meg et rundstykke...alt helt bra å det har det vært siden også..å dette skjedde for et halvt år siden. Jeg sa ingenting satt bare på en tol forran han... han var vel synsk og for han fortalte masse om meg som stemmer....at jeg var VELDIG sint som baren..at jeg blir brå sint men angrer med engag..... å det som satte støkk i meg var at han plutslig sa...Minste gutten din skal ikke ha melk Åssen kunne han vite at jeg har barn?? og at det er to gutter... Så konklusjon er at ja dette tror jeg på... Skal inn til han snart... en hyggelig mann er det... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. september 2003 #16 Del Skrevet 22. september 2003 Snåsakallen er godt kjent i nord. Vet om mange som har fått hjelp fra han. Han er veldig fink! Selv har jeg ikke fått hjelp av healere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #17 Del Skrevet 22. september 2003 Deilig tema! Healing er kjærlighet. Healing er et smil til et menneske. Healing er energi. Healing er sannhet! Healing er et barn som får ros av foreldrene sine fordi hun har tegnet sånn en flott tegning, det gjør henne stolt og glad, energien får et oppløft. Det er også healing, alle kan det på sin måte, noen kan det bedre, alle kan utvikle seg, nøkkelordet er kjærlighet og å bli kjent med seg selv:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå