Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Flyttet for seks måneder siden til et nytt sted langt hjemmefra. Jeg stresset litt for å bli kjent med folk, og fikk best kontakt med gutter. Jeg var på kino, kafè og restaurant med noen av dem. Typisk dateaktiviteter, men flørtet ikke med dem (utover den "flørtete" oppførselen som naturlig hører med til hvem jeg er). Jeg klinte med fem gutter i løpet av de tre første månedene der. Det ble liksom ikke noen vennskap av det, selv om alle visste at jeg ikke ville noe mer. De trodde kanskje de fikk meg til sengs hvis de prøvde nok, men jeg hadde ikke sex med noen av dem. Da jeg så hvilken tralt det gikk i med guttene, sluttet jeg å være så opptatt av å skaffe venner. (Jeg har alltid hatt best kontakt med gutter og foretrekker guttevenner fremfor jenter. Synes også det er vanskeligere å komme i kontakt med andre jenter...) Det ble litt ensomt, så jeg fortsatte å ta en kaffe her og se en film der... Så var jeg borte på lang ferie, og kom hjem i går. Hvordan kan jeg finne venner her på en mer fornuftig og helt platonisk måte? Og hvordan unngår jeg å begynne å rote/kline med noen? Jeg har jo lyst der og da, men tenker ikke på hva som skjer senere. Er ikke så gøy hvis jeg får rykte på meg for å være ei flyfille... Vet at noen som ikke kjenner meg allerede har snakket om meg, om at jeg er dårlig selskap for en seriøs gutt, fordi jeg flyr rundt og har meg med "alle". Er visst ikke så lett for alle å forstå at jenter og gutter kan være bare venner! De som har snakket om meg, vet jeg også at ikke har sett meg kline med noen, ikke engang leid hender... Er så lett å si ja til tilbud om en kaffe hvis en gutt jeg har blitt litt kjent med virker hyggelig. En kaffe er en kaffe. Men vips sitter han der med hånda på låret mitt og jeg ser han dypt inn i de vakre øynene. Jeg har lite selvdisiplin! Jeg tenker neineinei!, men kroppen sier jajaja! Vil ha ekte venner heretter og ikke kline med noen! Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Samtidig vil jeg ikke virke arrogant og prippen, samt innbilsk. Jeg vil jo bli kjent med folk, gjerne over en kopp kaffe for eks...
Gjest brutal_mann Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Det enkle er ofte det beste, men det vanskeligste å få til. Bare ikke klin med dem. Og, skaff deg jentevenner. Hvorfor flyttet du forresten? For om du studerer så er det nok av måter å skaffe seg venner på.
Gjest Gjest_Lillan_* Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Vel, det er så "enkelt" som at du bare må bestemme deg for at han tar deg på låret ikke er ok, siden dere ikke er så gode venner enda, og at det da vil bety noe litt annet. Du må bare gjøre alvor ut av at du ikke skal kysse noen/bli kysset av noen. Dette bestemmer du jo helt selv, vet du. Du må gjøre det helt klart at dere bare er venner, og vise at du mener det. Ellers vet jeg ikke hvordan du skal få deg noen venner, siden jeg aldri har vært i en slik ny by situasjon...
asyar Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Få deg noen fritidsaktiviteter der du treffer andre mennesker med noenlunde samme interesser som deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Dette er et veldig lite sted, med få aktivitetstilbud for de som ikke er interessert i sport. Men jeg skal se nærmere på tilbudene som finnes, ellers kunne det vært gøy å sette i gang noe selv. Som jeg skrev liker jeg best å være blant gutter. Men alle jenter er jo ikke like, så jeg bør prøve å bli kjent med noen, men hvordan blir man kjent med nye jenter? Synes det er vanskelig. Går ikke på skole. Jeg jobber, de fleste kollegene er mye eldre enn meg... En gang var jeg helt klar på at jeg ikke ville ha annet enn vennskap da en gutt prøvde å leie meg. Han hørte ikke på meg. Jeg sa det var enten vennskap eller ingenting, og at jeg kunne gå derfra med det samme. Jovel da, vennskap var greit for han. Han fortsatte å ville være fysisk og da jeg trakk meg unna sa han "venner gir jo hverandre klemmer osv". Men vi var ikke så godt kjent at det føltes naturlig, ikke hadde vi mye felles heller så kontakten dabbet av. Å si klart fra uten å virke "streng" og innbilsk er ikke så lett... Finnes det en humoristisk måte å gjøre det på?
asyar Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du heller vil finne deg guttevenner enn jentevenner når guttene tydeligvis ikke klarer annet å tafse og ikke respekterer at du bare vil ha vennskap?
Gjest Turi Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du heller vil finne deg guttevenner enn jentevenner når guttene tydeligvis ikke klarer annet å tafse og ikke respekterer at du bare vil ha vennskap? Jeg har også mest kompiser. Bare platonisk, fungerer utmerket det... Jeg har god radar for hvilke gutter jeg bør bli kjent med og ikke. Synes det er lett å se hvem som er ute etter hva. Er ofte mye drama og sladder blant jenter... Blir helt sliten bare av å være i nærheten av noen en liten stund jeg. Synes ikke du bør slutte å prøve å bli kjent med gutter... Jeg er mye heller alene, enn sammen med folk jeg ikke har noe til felles med, eller ikke liker så godt. Og med masse hobbyer har du noe å snakke om når du møter folk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå