Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 En på jobben min fortalte meg her om dagen om fasting. Altså gå uten mat over flere dager. Istedet for å spise skulle man vist drikke masse vann og næringsdrikker slik at man fikk i seg den næringen man trengte. Først syns jeg dette hørtes helt forferdelig ut, men i ettertid så har jeg blitt litt nyskjerrig merker jeg:) Målet med fastingen var vist å rense kroppen, og det skulle vist gi en no voldsomt med energi.. Det med å rense kroppen fanget interessen min, siden jeg bestandig har slitt med mye forstoppelig og luftsmerter i magen. itillegg har jeg lagt på meg mye den siste tiden pga medisiner. Andre vil kanskje kalle meg slank/normal, men jeg skulle gjerne mistet noen kilo. Er det noen som vet mer om fasting og som kan dele det med meg?? Vil det kunne hjelpe på fordøyelsen min? Og vil det kunne gi meg overskudd?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Sorry, dette er bare tull, funnet på fra helsekostverdenen. Det som fungerer er å endre livet sitt til å bli sunnere, mer mosjon, sunn mat laget fra bunnen av. Det hjelper ingenting å la være å spise en periode. Det eneste man gjør, er at man kan ende opp med å sette kroppen i sparebluss om man blir gående for lenge.
¤Pernille¤ Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Man mister faktisk muskler fortere enn fett på denne måten! Om du ønsker å rense kroppen synes jeg du skal prøve andre metoder, kanskje ta en tur innom helsekost?
Pingting Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Kroppen klarer utmerket godt å rense seg selv. Det med "rensing" er tull fra ende til annen som ikke har noe med fakta å gjøre, det er kun et påskudd for å selge tvilsomme dietter og produkter. Om du er plaget med luftsmerter og slikt ville jeg heller prøvd å ta meg en tur til legen eller en ernæringsekspert for å få råd om kosthold og utelukke evetuelle fysiske årsaker til dette. Og nei - det vil ikke gi deg overskudd. Det vil gi deg et fenomenalt underskudd hvor du, som Pernille nevner, faktisk vil miste mer muskler enn fett. I tillegg får du ikke i deg den næringen du trenger slik at kroppen vil gå inn i sparebluss - og da forbrenner du færre kalorier enn du gjør ved et normalt kosthold. Det enkle er ikke alltid det beste, særlig ikke enkle løsninger på kostholdsfronten. Sats på et sunt og normalt kosthold og litt trening, så vil du nok klare å gå ned et par kilo. Håper du finner ut av mageplagene dine og blir kvitt dem!
Chanel.No5 Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Du får jo næring i deg gjennom næringsdrikkene. Om næringen skjer via mat eller drikke så er det jo næring, så jeg ser ikke helt på dette som fasting da, men jeg er ikke for noe fasting så støtter heller at du tar drikkene, men å faste er jo null næring er det ikke??..
¤Pernille¤ Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Veldig bra innlegg fra Pingting her Selv om jeg nevnte helsekost, så tror ikke jeg heller egentlig så velidg mye på sånne ting, men min mor har hatt god effekt av å drikke mye grønn/urte-te... Vet ikke om dette kan være verdt å prøve, eller om det kanskje er en slags placeboting det også? Personlig føler jeg at å være vegetar i en måned eller noe ordner fint opp i magen, men da må man huske å få i seg andre typer proteiner, for eksempel bønner
Chanel.No5 Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Selv om jeg nevnte helsekost, så tror ikke jeg heller egentlig så velidg mye på sånne ting, men min mor har hatt god effekt av å drikke mye grønn/urte-te.. Tror at dette er anbefalt som en fin måte å rense kroppen på, vann er også veldig bra, gjerne med litt sitron .
¤Pernille¤ Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Vann er kjempebra, ja Drikk alltid masse vann!
Cognizance Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Å ikke spise en dag eller to i uka, eller å ikke spise mellom klokka ti på kvelden og klokka to neste dag kan være en del av et fornuftig og bra kostholdsoppleg for folk som trener mye. http://stronglifts.com/eat-stop-eat-7-tips...fasting-easier/ http://leangains.com/
¤Pernille¤ Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Ugh... Skumle råd det der... Er ikke så rart unge jenter/gutter får spiseforstyrrelser. Hvis man i det hele tatt skal prøve noe sånt, så skal man rådføre seg med lege først. Og jeg tviler på at de råder hvem som helst til å la være å spise.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Jeg pleier å faste 2-3 dager, to ganger i året. Fordi jeg føler meg bedre av det av en eller annen grunn. Pleier å lage en grønnsaksjuice om jeg føler jeg må ha noe tykkere å svelge. Jeg anbefaler det generelt ikke.
yoga Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 En på jobben min fortalte meg her om dagen om fasting. Altså gå uten mat over flere dager. Istedet for å spise skulle man vist drikke masse vann og næringsdrikker slik at man fikk i seg den næringen man trengte. Er det noen som vet mer om fasting og som kan dele det med meg?? Vil det kunne hjelpe på fordøyelsen min? Og vil det kunne gi meg overskudd? Altså; De som av ulike årsaker ikke får i seg fast næring kan benytte seg av næringsdrikker. De fullverdige næringsdrikkene kan være eneste energikilde ved å drikke 5-7 av dem om dagen. 1 stk. koster ca. 30 kr på apoteket. Et kjapt regnestykke forteller meg at det blir mer enn dyrt! Ved å drikke næringsdrikker får en i seg næring, slik at jeg ikke synes det kvalifiserer til og kalles fasting. Overskudd og bedre fordøyelsessystem vil fasting absolutt ikke gi deg. Det vil derimot gi deg konstant lavt blodsukker, dvs; svimmelhet, dårlig konsentrasjon og irritabilitet. I tillegg vil du nok sove dårligere, bli slapp og fryse mer, samt sette kroppen på sparebluss etterhvert, og det er muskelmassen som først vil minske. Men hvis det skulle være slik at dette frister, så er det bare å kjøre på...
Anbefalte innlegg