Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Underhuden min er fet mens overhuden er fuktfattig. Skal jeg bruke produkter for fet eller fuktfattig hud da? Er det feks riktig å bryke Decleors ylang ylang serum og Hydra floral krem? Nå bruker jeg neroliserumet, men lurer på om jeg bør bytte det.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Da bruker man produkter for kombinasjonshud.
¤Pernille¤ Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jepp Og en god skrubb et par ganger i uka!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har veldig god erfaring med Avene Clean AC! Selges på apoteket, eneste fuktighetskremen som ikke gir meg mer kviser, men som fortsatt klarer å ta knekken på de tørre partiene. Bruker i tillegg rens fra MD for sensitiv hud.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Underhuden min er fet mens overhuden er fuktfattig. Skal jeg bruke produkter for fet eller fuktfattig hud da? Er det feks riktig å bryke Decleors ylang ylang serum og Hydra floral krem? Nå bruker jeg neroliserumet, men lurer på om jeg bør bytte det. Fra http://www.klikk.no/mote/skjonnhet/article350853.ece Den vanligste formen for "kombinert hud" er fet og dehydert hud. Fet hud er en medfødt hudtype, mens dehydrering er en tilstand huden er i (som kan forekomme hos alle hudtyper). Som hovedregel bør man behandle hudens tilstand først. I dette tilfellet er det altså dehydrering (som igjen kan gi forhøyet talgproduksjon med svarte prikker og fet t-sone for eksempel, og som forsterker de negative sidene av å ha fet hud). Dehydrert hud gir ofte rask respons på behandling, heldigvis! Huden er tørst og trenger drikke! Fuktighet er stikkordet. Masse fuktighet! Fuktighet med lite eller ingenting olje/fett er kanskje best for deg. Huden trenger også peeling for å bli kvitt døde hudceller som kan ligge oppå huden og tilstoppe følsomme porer. 1-2 ganger i uka bør være fint. Pøs også på med gode fuktighetsmasker, i tillegg til en lett fuktighetskrem som du gjerne kan påføre et par ganger for dag for å virkelig få fart på sakene.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Underhuden min er fet mens overhuden er fuktfattig. Skal jeg bruke produkter for fet eller fuktfattig hud da? Er det feks riktig å bryke Decleors ylang ylang serum og Hydra floral krem? Nå bruker jeg neroliserumet, men lurer på om jeg bør bytte det. Fra http://www.klikk.no/mote/skjonnhet/article350853.ece Den vanligste formen for "kombinert hud" er fet og dehydert hud. Fet hud er en medfødt hudtype, mens dehydrering er en tilstand huden er i (som kan forekomme hos alle hudtyper). Som hovedregel bør man behandle hudens tilstand først. I dette tilfellet er det altså dehydrering (som igjen kan gi forhøyet talgproduksjon med svarte prikker og fet t-sone for eksempel, og som forsterker de negative sidene av å ha fet hud). Dehydrert hud gir ofte rask respons på behandling, heldigvis! Huden er tørst og trenger drikke! Fuktighet er stikkordet. Masse fuktighet! Fuktighet med lite eller ingenting olje/fett er kanskje best for deg. Huden trenger også peeling for å bli kvitt døde hudceller som kan ligge oppå huden og tilstoppe følsomme porer. 1-2 ganger i uka bør være fint. Pøs også på med gode fuktighetsmasker, i tillegg til en lett fuktighetskrem som du gjerne kan påføre et par ganger for dag for å virkelig få fart på sakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå