Gå til innhold

Muskuløse- kropper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg digger muskuløse menn, støtte på Arild Haugen på gata i fjor og ble helt mo i knærne! :hjerter:

Men det skal sies at jeg liker muskler (både på meg selv og på kara) mer enn samtlige av mine venninner. Ligger MYE hardt arbeid bak en veltrent kropp, viser en dedikasjon som er tiltrekkende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg digger muskuløse menn, støtte på Arild Haugen på gata i fjor og ble helt mo i knærne! :hjerter:

Men det skal sies at jeg liker muskler (både på meg selv og på kara) mer enn samtlige av mine venninner. Ligger MYE hardt arbeid bak en veltrent kropp, viser en dedikasjon som er tiltrekkende.

Absolutt!! :)

Endret av Aryia
Skrevet

og alt den tiden en muskelmann bruker på hardt arbeid på gymmen kunne han brukt på meg, hehe... Liker godt helsestudiokropper og er nok mer åpen for det enn mange. Setter grensen ved konkurransegutter - hadde ikke orket alt som følger med av tidsbruk, kosthold, etc. Så det er ikke nødvendigvis kroppen i seg selv, men livsstilen. Om jeg får velge på øverste hylle foretrekker jeg en sunn mann som trener allsidig - vekter, skikjøring, fjellturer,seiling, osv, men kanskje litt større enn Kristian Kjelling, ja!

Gjest Gjest_hehe_*
Skrevet
Jeg synes heller ikke muskler er pent - hverken på menn eller kvinner. Ser bare falskt ut, og tenker at denne personen må bruke vanvittig mye av livet sitt på å kun fokusere utseende, og derfor ikke er noe for meg.

Hehe, Jeg er på gymmen hver dag. Og jeg "bruker vanvittig mye av livet sitt på å kun fokusere utseende" som du sier. Men det er fordi jeg ikke har særlig attraktivt ansikt så jeg prøver å pynte så mye som mulig med kroppen da ;P

Men dette er mest fordi at der jeg trener er det med vekter menn på en litt annen måte og det blir sport. Og det er det eneste som gjør livet verdt å leve for meg.(Å utfordre seg ekstremt fysisk)

Skrevet
Tja, kanskje det har noe med endurance å gjøre? Hvor langt kan en slik mann løpe før han faller tungpustet i bakken? Dvs. Selv om man han store muskler er man ikke nødvendigvis spesiellt godt trent etter min mening.

Her er en perkfekt mann, the worlds fittest man, Dean Karnazes: http://4pack.files.wordpress.com/2008/08/karnazes_dean.jpg

Og ja, han har løpt 135 mil nonstop!

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Han er nok fit, men lekkert er det ikke. Altfor mye bulker..

Skrevet

Jeg synes det blir en parodi på mannekroppen, hvor glamourmodeller er den kvinnelige motsatsen. Sett bort ifra hva det sier/kan si om deres personlighet, så synes jeg overfladisk sett bare ikke at det er pent. Folk har jo forskjellig smak, enkelt og greit.

Men jeg har også tonnevis med fordommer angående disse menneskenes intelligens og verdier i livet, selvsagt. De har i hvert fall en stor interesse jeg ikke deler. Liker å holde meg i form, men det er forskjell på trening og på å pumpe opp kroppen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tja, kanskje det har noe med endurance å gjøre? Hvor langt kan en slik mann løpe før han faller tungpustet i bakken? Dvs. Selv om man han store muskler er man ikke nødvendigvis spesiellt godt trent etter min mening.

Her er en perkfekt mann, the worlds fittest man, Dean Karnazes: http://4pack.files.wordpress.com/2008/08/karnazes_dean.jpg

Ok, så en styrkeløfter, eller en strongman er etter din mening ikke godt trent, fordi han ikke kan løpe 1350 kilometer i strekk, og mangler "endurance", eller utholdenhet om du vil. Da kan jeg si at Dean Karnazes ikke er spesielt godt trent etter min mening, fordi han ikke kan løfte 250kg i benkpress, 370kg i markløft, eller 400kg i knebøy (det vil jeg med sikkerhet påstå, ut ifra bildet å dømme, han så ganske tynn ut, som tidligere nevnt).

Poenget mitt er: Det blir bare helt håpløst, ingen av oss kan påstå at hverken Dean Karnazes eller Arild Haugen er dårlig trent - de er begge godt trent, men på forskjellig måte. Og greit nok: Det kan nok kanskje følge helseplager med å drive overdreven styrketrening (f. eks senebetennelse), men det gjør det ved overdreven utholdenhetstrening også! (f. eks hjerteflimmer)

Skrevet (endret)

Hvorfor er det så få her på forumet som like muskelmenn? slike som har store, sterke kropper. slik som td. arild haugen, svend karlsen, magnus samuelsson osv? De som driver med slik sport har ofte modellkjærester osv. men det virker som om det er få her på forumet som liker de?!

Nå er jo det du nevner extra extra extra muskelmenn da. Ikke akkurat så mange i norges land som er som de, så skjønner ikke at du anser det som en "bombe" at det kanskje ikke er det de fleste damer ser etter. At de er kjendiser er grunn god nok til at de kaprer en fitness bærte med kostholdsmani.

Forskjell på en bra veltrent kar med muskler på 85 kg, og en på 150 kg. Det er en "liten" forskjell der. :arwen:

Endret av kristian82
Skrevet

Det er ingen tvil om at man får ekstra oppmerksomhet på byen med en veltrent kropp...uansett om man veier 70 eller 130 kg. Det er ikke nødvendigvis de samme kvinnene som tenner på han som veier 70 og han på 130. En muskuløs kropp som har litt størrelse får litt mer oppmerksomhet på byen fordi det er mer synlig gjennom klærne (prater av erfaring)...det er ikke dermed sagt at den seksuelle opplevelsen etterpå blir noe bedre...mange av de store kroppen er medisinert opp på en måte som gir varierende resultater seksuelt...

Skrevet

Dette liker jeg

Muskler kan være flott, synes jeg. Spesielt lange og veltrente muskler. Olaf har slike, og jeg kjenner et par til ;-) Svømmere har også muskler som tar seg godt ut. Ikke å forakte Kristian Kjelling heller. Tror ikke han var komfortabel med akkurat den poseringen da, men :-)

Gjest nobilian
Skrevet

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

"he ran 135 miles nonstop" - betyr ikke at han løp 135 mil nonstop.

135 miles tilsvarer noe over 21 mil.

Gjest Random
Skrevet

Og hvor går grensen mellom muskuløs mann, og muskelmann?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette liker jeg

Muskler kan være flott, synes jeg. Spesielt lange og veltrente muskler. Olaf har slike, og jeg kjenner et par til ;-) Svømmere har også muskler som tar seg godt ut. Ikke å forakte Kristian Kjelling heller. Tror ikke han var komfortabel med akkurat den poseringen da, men :-)

Må le hver gang jenter sier at lange og veltrente muskler er fint, men store bulete muskler er stygt.

Det er ikke noe som heter lange muskler! Åssen muskelen ser ut som genetisk, mao det går ikke ann å gjøre en muskel lengre eller kortere via tøying eller trening. Det må vel folk begynner å skjønne nå.

Lav fettprosent og muskler = veltrent kropp

Å dømme en persons intelligens utifra utseende (om han boler er danser tanga i truse et par tre ganger i uke) blir for idiotisk spør du meg.

En annen ting; Åssen i hellsikes får dere i dere at gutter som boler bruker maaange timer i uka på gymet og er utrolig kroppsfiksert? Jay Cutler som fjorårets Mr. Olympia bruker i gjennomsnits 1 time på gymet per dag på offseason.

Dere har vel ikke en smule anelse i i bakhodet deres at bolere (sorry utrykket)trener for litt annet enn selvtilliten sin skyld? Jeg kjenner flere som bruker anabole stoider som bygger kropp fordi dem elsker det! Livs-stilen, det å trene kroppen, kjenne at du nå ha gitt alt og litt ekstra for å greie 300kgmarkløft, og du nå sikter mot nye og større mål!

Dem som trener kun for utseende sitt skyld og selvtilliten som som regel dem som dropper ut av gymet etter et par-tre måneders tid fordi dem ikke skjønte hvorfor dem sto stille i kroppsevekt og trenigsvekter, etter å ha trent 10 set på bryst og 8 på biceps.

Å bli stor og sterk (uavhengig om du boler eller ikke), er en utrolig fin livsmotivasjon! Det å kunne ha oppnåd noe en har jobbet hardt for lenge og virkelig se resultater. For hvert løft, hver trening, hver måned, bare det å så kroppen utvikle seg fra å være en pingleste kropp til å bli større greie krava en har satt seg i maksløft.

Hva med å prøve seg på denne livsstilen før dere dømmer noe dere vet svært lite om?

Og hvorfor dømme en person via utseende og livs stil? Er dere rasister i samma slengen også eller?

Virker som om i norge så er det godtatt å kalle en person som bruker anabole steroider for en boler, boleape, boletrynet osv.. rett opp i trynet. Skal jeg gå bort til en feit man å si: "Hei, du er feit fordi du spiser mye mat" da eller?

my2censt! :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns det er superhot med store sterke menn. Typiske strongman-utøvere syns jeg har kjempefine kropper, sånn som det her.

Mange av de fitnessfolka ser litt rare ut når de er helt uttørka innvendig og bada i olje og selvbruning i konkurranser, men til daglig er de jo kjempdeilige. Syns jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...