Gå til innhold

Katten nyser mye og det renner fra venstre øye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk katten hjem i går, men denne nysingen startet på onsdag. Han nyser mye når han er "våken" eller "aktiv", mens det er stille når han er rolig eller sover. Det renner også fra venstre øye, og det kan se ut som at han "plages" litt, altså han holder det litt mer lukket enn det andre øyet.

Han har fått nytt for som han ikke har spist noe særlig av - vet ikke om det er fordi han ikke liker dette dyrlegeforet eller hva det er. Har spist fint ellers. Men han drikker bra og går på kattekassen som normalt. Han er også kjælen, snill og like leken som han var før nysingen startet.

Han går på antibiotika-kur fordi han var i et slagsmål for litt over ei uke siden, 10-dagers kur. Han har altså vært to ganger til veterinæren de siste 10 dagene, den første gangen fikk han en skikkelig helsesjekk og den andre gangen var de klar over nysingen før de kastrerte o.l. uten at de har meldt om noen "problemer".

Føler meg litt hjelpesløs. Det ser ikke akkurat ut som at han lider her han ligger ved siden av meg i sofaen og koser, men jeg vil ikke at han skal være syk uten at jeg gjør noe med det.. Forkjølelse kan jo få oss mennesker både til å nyse og bli rennende i øynene - gjelder det også for katter?

Han fikk ormkur i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter kan bli forkjøla ja! Kan også være katteinfluensa, da får man som regel antibiotika. Fortsett på kuren et par dager til, blir han ikke bedre tar du kontakt med vet. Blir han værre ville jeg tatt han til vet med en gang, ihvertfall tatt en tlf og hørt!

Skrevet
Katter kan bli forkjøla ja! Kan også være katteinfluensa, da får man som regel antibiotika. Fortsett på kuren et par dager til, blir han ikke bedre tar du kontakt med vet. Blir han værre ville jeg tatt han til vet med en gang, ihvertfall tatt en tlf og hørt!

Ja, har jo mer antibiotika enn til 10 dager også, han får 1,5 ml to ganger hver dag. Håper han blir bedre i morgen, ellers får jeg ringe vet. på mandag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...