Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den bærbare har plutselig blitt treig og internett låser seg nesten hele tida hvis jeg har mer enn to faner eller vinduer åpne. Låse blir kanskje feil ord, nettsidene slutter bare å laste seg og jeg får beskjed om at Internett Explorer har sluttet å virke og jeg må avslutte det jeg driver med.

Har kjørt AVG, CCleaner og Anti-Malware og det ble funnet noen tracking cookies og registernøkler. Har fjernet dette og pcen er ikke like treig men internett klikker fortsatt hvis den får mer enn en ting å konsentrere seg på om gangen.

Laster ikke ned annet enn musikk og er ikke inne på noen tvilsomme sider.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du prøve ut firefox. Er synd at så mange uvitende IE-brukere tålerer hvordan browseren fortsetter å klikke om og om igjen... ;)

Skrevet

Liker ikke Firefox. IE har aldri klikket om igjen og om igjen for meg før nå, så det er tydligvis noe feil.

Skrevet

Første jeg ville sjekket var prosessene mine for å se om det er noe annet enn IE som bruker unormalt mye CPU. Enkelte ganger, både på WIndows og OSX, hender det at det er et program i bakgrunnen som plutselig sluker mye CPU uten noen særlig grunn.

Prosessene dine finner du ved å trykke ctrl+alt+del, om jeg ikke husker helt feil...

Skrevet
Liker ikke Firefox. IE har aldri klikket om igjen og om igjen for meg før nå, så det er tydligvis noe feil.

IE er den verste møkka du kan tilby pcen din. Gå over på Firefox eller annen browser

Første bud: Aldri bruk IE

Gjest Gjest_Pling_*
Skrevet
IE er den verste møkka du kan tilby pcen din. Gå over på Firefox eller annen browser

Første bud: Aldri bruk IE

Yay! ^^ Jeg bruker ALDRI IE, kun FF. Til FF bruker jeg en del add-ons som gjør surfingen helt fenomenal! Anbefaler virkelig å bruke FF. :)

Skrevet
Første jeg ville sjekket var prosessene mine for å se om det er noe annet enn IE som bruker unormalt mye CPU. Enkelte ganger, både på WIndows og OSX, hender det at det er et program i bakgrunnen som plutselig sluker mye CPU uten noen særlig grunn.

Prosessene dine finner du ved å trykke ctrl+alt+del, om jeg ikke husker helt feil...

Ikke noe unormalt der. Eneste som tar en del CPU utenom IE er Desktop Window Manager. Vet ikke om det er noe jeg kan avslutte uten noe krøll.

Skrevet

Hmm, da er det bare å bytte browser en stund og se om det hjelper. Dersom du ikke liker FF kan jeg anbefale Safari som er mitt førstevalg på PC...

Skrevet

Ok, takk. :) Da prøver jeg Safari og ser om det hjelper.

Skrevet

Hm. Safari gikk bra til å begynne med men nå er alt like treigt. Låser seg ikke på samme måte så jeg må x'e ut alt men noen sider tar en liten evighet å laste og noen vil ikke åpne seg i det hele tatt.

Kan det være noe på pc'en som fucker med internettforbindelsen?

Samboeren opplever noe tull/lagging når han spiller CoD online også.

Skrevet

Hvilken variant av IE bruker du? En del nettsider har sluttet å støtte IE 6.

Skrevet

Jeg mener det er IE7 (og Safari 4 hvis det hjelper).

Skrevet

Er disken din så og si full? En full harddisk kan gjøre maskinen treg etter hvert, spesielt om du i tillegg har lite RAM. I og med at du merker det i andre programmer så tipper jeg at disken er ganske full. Prøv å frigjøre en del plass og se om det kommer seg...

• 1 måned senere...
Skrevet

Trykk på startknappen og skriv MSCONFIG i "Start Søk"-feltet + ENTER...

Velg Fortsett i pop-opp-boksen, og arkfane OPPSTART...

Velg bort det du ikke MÅ ha med i oppstarten, og se om det hjelper.

Dette er en førstehjelp, og det kan tenkes at det må langt kraftigere virkemidler til... :-)

Gjest Gjest_nedfall_*
Skrevet
Heisann!

Snubla over ei side som heter http://treigpc.com

Den henviser til en gratis scan av makina! :goodbye:

makina?

"Brukte et par hundrelapper på denne programvaren, og Svosj!! Shalabim! Jeg hadde en PC som fungerte omtrent som når den var ny! Utrolig!"

Akkurat.. har du mekka denne sida sjæl?

Den linker videre til ett program som heter regcure..

Denne linken sier vel sitt.

Styr unna!

..virkelig snudig om du faktisk har søkt etter frasen "treigpc" på google, og ikke har funnet det mest åpenbare treffet, nemlig dette:

http://www.klikk.no/teknologi/data/article400263.ece

Har man veldig lyst til å laste ned ett program som "fikser ting", dvs rensker ut feil fra registeret i Windows, kan man prøve ccleaner (se linken over).

Har man tilogmed skrekkelig lyst til å betale for en registry-cleaner, kan man bruke noe som ihvertfall fungerer, f.eks jv16 Powertools

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...