LillePetrine Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Altså. Jeg sluttet å røyke den 27. desember i fjor, og har holdt meg røykfri siden da. Det var ikke et nyttårsforsett, faktisk ungikk jeg akkurat det ganske bevisst. Nyttårsforsettene har en tendens til å bli en slags useriøs greie for meg. Skal jeg forandre meg, det være spise sunnere, leser flere bøker, eller gå flere turer, så skal dette skje fordi jeg virkelig vil, ikke fordi årstallet endres. Uansett, så jeg ga opp røyken (10 år er lenge nok syntes jeg). Men når kan man da si at man er en ikke-røyker? Og ikke minst, når er det greit å fortelle venner og bekjente at "jeg har sluttet" (med aldri så lite stolthet i stemmen ). Jeg tenker litt at det er når man ikke lenger er redd for å falle tilbake. For meg er det å fortelle folk rundt meg det samme som at det er definitivt og endelig, for det å så ha et tilbakefall etter å ha "annonsert" for hele verden at man har sluttet er ikke greit for selvtilliten. Jeg ser ikke på meg selv som ikke-røyker, men jeg har stor tillit til at jeg ikke kommer til å ha tilbakefall..Og jeg er jo ikke en røyker heller. Hm. Ex-røyker? Hva syns dere? Noen sluttere der ute som vil dele erfaringer?
Brunhilde Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Jeg var ikke-røyker fra den dagen jeg ikke lenger røyket. Jeg fortalte alle at jeg hadde sluttet, nettopp for å ha enda større motivasjon til å ikke begynne igjen. Det beste du kan gjøre er å se på deg selv som ikke-røyker, ellers holder du jo muligheten for å begynne igjen åpen, og det vil du vel ikke?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg var ikke-røyker fra den dagen jeg ikke lenger røyket. Jeg fortalte alle at jeg hadde sluttet, nettopp for å ha enda større motivasjon til å ikke begynne igjen. Samme her
Gjest Iah Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg røyker ikke, men ser heller ikke på meg selv som ikke-røyker. Lurer på når jeg kommer til å definere meg som det. selv sluttet jeg i September i fjor, men har tatt en og annen røyk siden da.
Gjest Invicta Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg kaller meg ikke-røyker. Jeg har ikke tatt ett trekk siden jeg sluttet for over 1,5 år siden, og føler heller aldri noe savn eller sug.
Brunhilde Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg røyker ikke, men ser heller ikke på meg selv som ikke-røyker. Lurer på når jeg kommer til å definere meg som det. selv sluttet jeg i September i fjor, men har tatt en og annen røyk siden da. Da er du faktisk en røyker. Men du må gjerne lure deg selv til å tro noe annet.
Gjest Iah Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Da er du faktisk en røyker. Men du må gjerne lure deg selv til å tro noe annet. Lure meg selv? Jeg sier jo at jeg ikke definerer meg som ikke-røyker.
Brunhilde Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 (endret) Lure meg selv? Jeg sier jo at jeg ikke definerer meg som ikke-røyker. Du sa også at du hadde sluttet å røyke, men det har du jo ikke, det var det jeg mente med å lure seg selv. Se at jeg ordla meg slik at det kunne misforstås. Endret 14. februar 2010 av Brunhilde
Gjest megvel Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Jeg kaller meg ikke-røyker, sluttet for halvannet år siden. Hadde ha røykt i 4 år. Jeg fortalte til alle som ville høre etter et par dager. Jeg visste andre dagen at jeg ikke kom til å begynne igjen. Tok litt tid før jeg følte meg som en ikke-røyker da, omtrent et halvt år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå