Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Er det lov å ha med Lypsyl og håndkrem i håndbagasjen på fly? De er jo ikke helt flytende, men samtidig ikke helt faste (dårlig forklart). Skal fly langt (USA) og er veldig plaget av tørre lepper og hender.
Tussilago_2 Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Er det lov å ha med Lypsyl og håndkrem i håndbagasjen på fly? De er jo ikke helt flytende, men samtidig ikke helt faste (dårlig forklart). Skal fly langt (USA) og er veldig plaget av tørre lepper og hender. Jeg har aldri hatt problemer med å få med dette på flyet (men heller ikke reist til USA, men utenlandsflyvninger med bytte i div. land). (pleier heller ikke å legge disse i de små posene og aldri fått kommentarer på dette... Men ville vel tatt en reisestørrelse på håndkremen, slik at den ikke blir for mange ml...)
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har aldri hatt problemer med å få med dette på flyet (men heller ikke reist til USA, men utenlandsflyvninger med bytte i div. land). (pleier heller ikke å legge disse i de små posene og aldri fått kommentarer på dette... Men ville vel tatt en reisestørrelse på håndkremen, slik at den ikke blir for mange ml...) Takk for svar, det med ml tenkte jeg i farten ikke på. Den som funker best for meg, er kun i salg på apoteket, og da bare i en størrelse. Husker forresten nå at jeg har hatt med lypsyl til Europa. Det gikk, men de skrudde og styra voldsomt med dem (dette var i Belgia).
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Takk for svar, det med ml tenkte jeg i farten ikke på. Den som funker best for meg, er kun i salg på apoteket, og da bare i en størrelse. Det er bare å putte i en krukke med reisestørrelse. Lypsyler som er faste i formen har jeg aldri puttet i pose og disse er heller aldri blitt tatt fra meg.
Gina_ Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Hehe, jeg reiste til Usa med lipsyl i lomma jeg. Ingen brydde seg eller merket seg den i det hele tatt. Tror du kan slappe av, bare pass på å ha rett størrelse på håndkremen
addict Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Du har lov til å ha med deg flytende og halvfaste ting i beholdere som ikke rommer mer enn 100ml. Det står somregel på tuben.
Gjest Maxtor Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Går helt fint, må bare være under 100 ml.
NenaT Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Går helt fint, må bare være under 100 ml. Jeg tror faktisk at hvis produktets volum/vekt benevnes i gram, så regnes det som fast produkt og dermed ikke under restriksjon på samme måte som væske. Merk at regelen sier "flytende - max 100ml". Gram er en vektbetegnelse, og milliliter en volumbetegnelse. Jeg har aldri hatt problemer med ting som er over 100 GRAM. Men dette er bare logisk tenkning fra min side. Og mine lebepomader og lebestifter oppgis som regel i gram. Du kan sikkert sjekke dette på nettsida til flyplassen - osl.no f.eks. for å være mer sikker.
Zzyzx Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Jeg putter lypsyl i pose uansett. Jeg har aldri med meg allverdens, og det koster meg lite å legge den der sammen med de to-tre andre tingene jeg har. Jeg har nemlig blitt fratatt en slik. En håndkrem i beholder med plass til mer enn 100 ml vil bli tatt fra deg. Hvis den ikke blir tatt fra deg så gjør sikkerhetskontrollørene en feil. Endret 13. februar 2010 av Zzyzx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå