Gå til innhold

Om det å potte om potteplanter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Eg får ofte problemer med potteplantene mine etter at eg har flytta dei over frå ei lita potte til ei større.. De visner som regel etter kort tid. Kan det være fordi eg ikkje drar røttene godt nok ut før eg setter planten ned i den nye potten?

Er det noen som kan gje meg ein grei framgangsmåte på dette? Kan en potte om planter hele året?

Tips mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Eg får ofte problemer med potteplantene mine etter at eg har flytta dei over frå ei lita potte til ei større.. De visner som regel etter kort tid. Kan det være fordi eg ikkje drar røttene godt nok ut før eg setter planten ned i den nye potten?

Er det noen som kan gje meg ein grei framgangsmåte på dette? Kan en potte om planter hele året?

Tips mottas med takk:)

Hei, det beste er å potte om blomstene dine fra vår-høst! Jeg potter alltid om på våren når det har begynt å bli godt og varmt i været. For at ikke blomstene skal føle seg " for små " i for mye jord kan du ta ompottinga gradvis og ikke gå fra liten potte til kjempestor med en gang. Ta med litt av jorda den er vant til fra potta den har stått i, og fyll på med god, fersk jord.

Lykke til!

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Drar røttene nok ut? Røttene skal ikke dras i. Du omplanter med den moll som planten allerede har rundt røttene oppi ny moll i større krukke.

Se tips her Legg merke til at artikkelen er skrevet i april!

Skrevet
Drar røttene nok ut? Røttene skal ikke dras i. Du omplanter med den moll som planten allerede har rundt røttene oppi ny moll i større krukke.

Se tips her Legg merke til at artikkelen er skrevet i april!

Trodde røttene måtte dras ut slik at de fikk strekt seg, slik at de ikke fortsatte å vokse i ring..Men da er nok dette noe eg bør slutte med! Står imidlertid i artikkelen at en kan potte om planter hele året..og ikke bare i april/om våren. Fin artikkel, takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...