Gjest Piiikolo Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Er det mange som gifter seg etter de har fått barn i disse tider, eller gifter folk seg først? Jeg tenker ikke på om du ble gravid uten planleggelse, eller giftet du deg da du oppdaget at du var gravid? MEN, er det noen som skaper familie uten å gifte seg i det hele tatt? Før i tiden med min mor, oppdaget hun at hun var gravid i ganske tidlig alder. Siden det var UT å ikke være gift før man fikk barn, sendte hun forespørsel til kongen om å gifte seg og var gift før hun fødte.
Cæmis Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Mange i dag får vel barn uten å være gift, og er vel samboere i mange år og kanskje for alltid...man trenger ikke være gift for å få barn, det kommer helt opp til det enkelte par. Mange har kanskje planer om å gifte seg først, men så hender det jo at man blir gravid uten å ha planlagt det...da har man jo et par valg...gifte seg asap eller gifte seg etterpå...og da passer det jo ofte å gifte seg i etterkant med mindre man vil være høygravid under vielsen. Personlig synes jeg rekkefølgen bør være giftemål og så barn...det er liksom bare riktig for meg...men jeg ser absolutt ikke noe rart på de som gjør det annerledes.
HeidiJ93 Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 mamma og pappa har aldri vært gift. MEn de har fått to barn sammen. Men de har alltid vært samboere og forlovet. de er bare "imot" ekteskap. Altså, de vil ikke gifte seg. Men de lever som om de skulle vært gift. Deler utgifter, hus osv. Man må velge litt selv. Før i tiden var det jo mer sånn at man skal være gift før de får barn.
Gina_ Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Personlig ønsker jeg å først gifte meg, og så få barn. Men man vet jo aldri, ting kan skje. Syns alle må gjøre det slik de vil selv
LindaM Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg er veldig glad for at vi gifter oss før vi får barn Jeg ser absolutt ikke noe galt i å få barn før man gifter seg. Er selv barn av "bare" samboere, og har ingenting å klage over! Jeg tror at det å få barn er den største opplevelsen man har i løpet av livet. Hvis man gifter seg først, så får man maksimal opplevelse av bryllupet fordi det foreløpig er den største begivenheten i forholdet. Sånn tenker jeg da Samtidig er det sikkert utrolig koselig at barna kan ta del i en så stor dag. Være brudepiker/svenner osv.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Vi har to barn en planlagt og en uplanlagt. Vi tok det egentlig bare som det kom, det er først nå vi virkelig har råd til å få drømmebryllupet vårt og vi ville ikke vente så lenge med barn. Synes egentlig det er greit å ha fått den prøvelsen før vi gifter oss også (for jada, det er en grei prøvelse på forholdet å få barn)..
lilleGrethe Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 For meg har det alltid føltes riktig med bryllup før barn. Er nok litt tradisjonell sånn. Men jeg har ikke noe imot andre som får barn først, eller velger å være samboere. Vi planlegger nå bryllup, og har ingen planer om barn med en gang etterpå. Vil gjerne være gift en stund uten å ha barn, vi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå