Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Hørte noen sa det var så dyrt, så jeg ble nysgjerrig, hva koster det? (og er det forskjell på prisen på kobber og hormonspiral?) Vurderer å sette inn en av delene etter fødsel.
Mohini Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Jeg fikk hormonspiral nå på tirsdag og jeg betalte 1148,5 kr. for selve spiralen og 212 kr. for legetimen. Det er et ganske høyt beløp man må ut med på èn gang, men siden man kan ha den i 5 år, så blir ikke prisen høy hvis man tar med hele perioden.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg betalte 2195kr for selve hormonspiralen og insettelse, men det var hos privat gynekolog da.
Gjest Marlo Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Betalte vel 1400kr for innsettelse og for selve kobberspiralen
Susan Sto Helit Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Betalte vel 1100,- for hormonspiralen, og satte den inn på en forsinket 6 uker kontroll etter fødsel. Da ble innsettingen gratis...
Gjest Gjest_Chihiro_* Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Betalte vel 1100,- for hormonspiralen, og satte den inn på en forsinket 6 uker kontroll etter fødsel. Da ble innsettingen gratis... Samme her. Helt utenfor tema, men da apotekdamen ga meg esken med spiralen, sa hun: "Nå må du ikke bli redd, altså" (esken var vel drøyt 10 x 30 cm lang)
Susan Sto Helit Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Samme her. Helt utenfor tema, men da apotekdamen ga meg esken med spiralen, sa hun: "Nå må du ikke bli redd, altså" (esken var vel drøyt 10 x 30 cm lang) Ja, den esken er gigantisk! Og selve spiralen er vel max 3 cm lang og ikke akkurat tykk heller...
MiniMuffin Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Har dere gode erfaringer med spiral??? Jeg skal nemlig slutte på p-piller fordi det gjør meg til et hormonelt monster og jeg har humørsvigninger så det holder... Stakkars samboeren min.
Susan Sto Helit Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har kjempegod erfaring med spiral. Jeg reagerer på P-pillestart med to dager kvalme og oppkast, men fikk ikke dette med hormonspiral. Hadde den i to og et halvt år, og mistet mensen helt det siste året. Før det var den sjelden og uregelmessig. Ellers anbefales lange tråder, så de krøller seg. For da er det ikke fare for at mannen "stikker seg".
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Kobberspiral er vel rimeligere. Jeg tåler ikke hormonelle prevensjonsmidler, og har nå i 6 mnd hatt kobberspiral. Betalte ca. 1000 totalt. Var en smule ubehagelig til å begynne med, men nå merker jeg ingenting. Deilig å slippe å tenke på sånt.
Gjest imli Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Eg betalte 800 eller 900 kr for kobberspiral no i haust. Innsettinga var gratis, på 6-vekers kontroll. Den har blitt mykje dyrare dei siste par åra då, sist eg hadde kobberspiral kosta han 400 kr... Eg syns kobberspiral er heilt fint denne gongen, men hadde dårleg erfaring frå sist - mannen "stakk seg". Men denne gongen klipte ikkje legen trådane noko særleg, og eg fekk beskjed om null sex på ei veke, for at trådane skulle få tid til å leggje seg skikkeleg rundt livmorhalsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå