Gjest Teit Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Håper så mange som mulig kan svare. Det er gått et halvt år etter et brudd og jeg kan endelig se på andre gutter uten å få dårlig samvittighet. Saken er at jeg og en kollega har rota litt på firmafester (ikke foran andre). Første gangen når han prøvde seg sa jeg klart i fra at jeg ikke hadde ONS. Så skjedde det igjen, jeg ble med ham hjem, vi klinte, var nakne på overkroppen men jeg sa fra begynnelsen av at jeg ikke pulte hvem som helst og at det ikke kom til å skje noe mer enn "tafsinga". Han sa det var helt greit og at det faktisk var en bra ting. Jeg tror denne fyren er vant til å få av buksene på hvem som helst, så jeg vil ikke gå hele veien med ham før jeg vet at jeg ikke er en av tusen. Hvordan ser gutter på slike jenter? Jeg vet jo jeg er en slags "luremus" men jeg sier jo at jeg ikke kommer til å ha sex med dem. Jeg tar sex ganske seriøst, har kun hatt sex med kjærester men kunne jo tenke meg å ha en fast "kompis" siden jeg ikke er interessert i noe forhold med det første. Har ingen følelser for denne fyren altså, men vil likevel ikke være enda et hakk i stolpen. Så, hva tror/synes dere om meg og denne situasjonen? Står det respekt av det eller er jeg bare en patetisk idiot?
Bentix Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Interessant spørsmål, tror nok det er fler som lurer på akkurat dette her! Håper gutta svarer da
Antlers Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg synes så absolutt det står respekt av det. Om mannen ikke gidder å vente så sier det jo mest om hva han er ute etter, og da vet du at han ikke er noe å spare på. Du er ihvertfall ingen luremus, siden du faktisk sier ifra at du ikke hopper rett i køya med ham
Gjest Elijah Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg vet ikke om jeg kan svare på vegne av alle menn, men jeg har 100% respekt for en kvinne uansett hva hun gjør. Sex første natten eller etter 100 dager, det utgjør ingen forskjell. Jeg kunne aldri i mine villeste fantasier sett ned på en kvinne fordi hun stolte nok på meg til å betro sin kropp til meg. Tvert imot er dette noe jeg respekterer veldig høyt og ser på som et kompliment til meg. Om vi ser hverandre igjen eller ikke, har ingen betydning. Hvis hun er et ludder fordi hun har sex med meg, hva gjør det meg til? Desverre ser vi mye til en slik dobbeltstandard i dag hvor menn som har mye sex er hingster, mens kvinner i samme posisjon er ludder. Og som du sier selv, du er ikke ute etter at han skal tro du er en tøs. Dette er nettop min egen erfaring med kvinner og det er ofte den eneste grunnen til at de utsetter sex, fordi de er redde for å bli betraktet som nettop løs. Derfor venter de gjerne så lenge som mulig. Men om de visste at de fikk 100% respekt og tillit uansett, så går de gjerne hele veien ved første møte. I denne spesifikke situasjonen er det vanskelig å si hva det betyr for han. Men om du kun er interessert i sex, så er det ihvertfall ikke noe du skal skamme deg over. Gjør det som føles naturlig for deg. Fortell ham at du ikke er interessert i et seriøst forhold per i dag. Mange menn er interessert i lignende "ordninger". Om han har noen dårligere oppfatning av deg pga det, så er det hans problem. Det forandrer ikke noe ved DEG som person. Lykke til! Elijah
Gjest Emmanuelle Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Elijah, det er vel dessverre ren ønsketenkning det der. Jeg må innrømme jeg ser ned på både gutter og jenter som har hatt mange partnere. Det handler ikke om at jeg har noe imot personen, men jeg synes sex er noe man holder seg for god til å dele ut i hytt og pine. Jeg har venninner som har hatt 15-20 partnere, noe som er helt greit, men når det emner oppi 30-50 synes jeg at man kan bremse ned utstyret sitt. Jeg hadde IKKE gått hele veien første møte selv om jeg visste jeg kom til å få 100% tillit og respekt som du sier. Det har ikke noe med hva han synes om meg, det har noe med hva jeg synes om meg selv.
Antlers Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Elijah, det er vel dessverre ren ønsketenkning det der. Jeg må innrømme jeg ser ned på både gutter og jenter som har hatt mange partnere. Det handler ikke om at jeg har noe imot personen, men jeg synes sex er noe man holder seg for god til å dele ut i hytt og pine. Jeg har venninner som har hatt 15-20 partnere, noe som er helt greit, men når det emner oppi 30-50 synes jeg at man kan bremse ned utstyret sitt. Jeg hadde IKKE gått hele veien første møte selv om jeg visste jeg kom til å få 100% tillit og respekt som du sier. Det har ikke noe med hva han synes om meg, det har noe med hva jeg synes om meg selv. Enig med deg. Man er ikke nødvendigvis løs om man velger å ha sex med noen på første date, men når man gjentatte ganger gjør dette (og det er tydelig at man ikke klarer å få et forhold til å vare) ser jeg på det som å være løs, uavhengig av kjønn. For meg handler det også om hva jeg synes om meg selv, og jeg kunne aldri tenkt meg å ligge med en med mindre jeg var helt sikker på at det var snakk om et seriøst forhold. At en potensiell partner har en haug av erobringer bak seg ville vært et alvorlig hinder for meg. Jeg krever ikke at han skal være jomfru altså, men liker å vite at han har samme syn på sex som meg - det skal foregå sammen med noen du er glad i.
Gjest Elijah Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Emanuelle og Antlers, Setter stor pris på deres perspektiv og dere har selvfølgelig rett i det dere skriver. Det var på ingen måte meningen å dra alle jenter over en kam, men jeg står allikevel på det sa når jeg sier at mange jenter utsetter sex selv om de har lyst på det her og nå, fordi de er redde for å bli sett på som løse eller rett og slett bli utnyttet.
Gjest Armule Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Man er ikke nødvendigvis løs om man velger å ha sex med noen på første date, men når man gjentatte ganger gjør dette (og det er tydelig at man ikke klarer å få et forhold til å vare) ser jeg på det som å være løs, uavhengig av kjønn. Så hvis man er glad i sex - men ikke "klarer" å holde på et forhold , så er man løs? Sex har ikke alltid så mye å si for om et forhold varer. Jeg er veldig glad i sex, og fornekter ikke meg selv når jeg har lyst. Men jeg har bare hatt to forhold, som begge har endt dårlig og etter kort tid. Det hadde derimot med avstand å gjøre, ikke sexen. Er jeg løs? Det er vel strengt tatt opp til meg å bestemme, ikke du.
Gjest Emmanuelle Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 Ikke la dette bli en "definisjon på løs"tråd da dere, start heller en egen en, svar heller TS på det hun lurer på
Antlers Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Så hvis man er glad i sex - men ikke "klarer" å holde på et forhold , så er man løs? Sex har ikke alltid så mye å si for om et forhold varer. Jeg er veldig glad i sex, og fornekter ikke meg selv når jeg har lyst. Men jeg har bare hatt to forhold, som begge har endt dårlig og etter kort tid. Det hadde derimot med avstand å gjøre, ikke sexen. Er jeg løs? Det er vel strengt tatt opp til meg å bestemme, ikke du. Det er vel opp til meg å bestemme om jeg synes du er løs eller ikke, men det er opp til deg å avgjøre om du lar deg påvirke av det. Mange vil sikkert kalle meg kjedelig fordi jeg ikke har interesse av ONS, men det bryr meg sånn ca midt i ryggen. Jeg lager ikke reglene for hvordan du skal oppføre deg, men jeg har en mening om det. Forhold kan ta slutt av mange grunner, men det jeg mente var at jeg synes det er rart når folk har sex før de er sikre på om de vil være sammen. De blir kanskje mer fucking good friends enn kjærester, og har egentlig ikke så mye til felles. Forholdet tar fort slutt, også er det på'n igjen med ny person. Ja, jeg ser på det som å være løs når man om og om igjen tar sexen først og samtalene siden. De som koser seg med ONS må gjerne fortsette med det, men som jeg sa tidligere, jeg vil ha en partner som ser på sex som en del av et forhold, ikke noe man skaffer seg på byen fordi man er litt kåt. Om du selv ikke føler at du er løs så er det jo det som teller, ikke hva jeg evt. mener om deg
Gjest Armule Skrevet 13. februar 2010 #11 Skrevet 13. februar 2010 Ikke la dette bli en "definisjon på løs"tråd da dere, start heller en egen en, svar heller TS på det hun lurer på Thorry!
Gjest brutal_mann Skrevet 13. februar 2010 #12 Skrevet 13. februar 2010 Så lenge du gjør det du faktisk har lyst til, og kommuniserer dette direkte til vedkommende så er alt helt greit. Om det fører til at han mister, eller øker interessen for deg vet du aldri. Og det kan hende at han holder ut til han får pult deg for å så ikke ofre deg ett blikk etterpå. Men det er en sjangs å ta uansett. Så lenge du er ærlig om dine intensjoner kan gjøre hva pokker du vil i en slik situasjon og du har din respekt i behold.
Gjest Teit Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Takk for fine svar. Jeg er veeeldig skeptisk, av den utrolige fjortisgrunnen at han ikke tar kontakt utenom når vi jobber sammen eller møtes på vors (jeg blir litt sånn "hallo, vi er pålogget facebook begge to men du snakker ikke til meg!) og slike teite tanker. Jeg prøver nemlig å holde meg kynisk til mannfolk så langt det går. Fyren kyssa meg da jeg dro og han sa han gleda seg til neste gang (hvorpå jeg bare unngikk å svare, for jeg vet ikke om det blir en neste gang). Ikke var vi fulle heller, men jeg har denne "player"-feelingen av denne fyren, så derfor jeg ønsker å trekke meg tilbake. Men venninnene mine mener han liker meg såååå godt (dill&dall) og at jeg burde glede meg til neste gang vi møtes. Men hvordan unngår jeg å bli "partykosen" hans? Jeg vil jo ikke bli dama hans, men jeg vil jo gjerne bli sett på som LITT mer spesiell enn ei bærte han hooker opp med nå og da. Ja, jeg vet jeg er teit, men jeg trenger bare å få litt råd fra dere mannfolk (og kvinnfolk) der ute siden jeg er så ute å kjøre selv
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Det er ikke dumt å stole på magefølelsen. Du skriver at du ikke ønsker å bli dama hans, - hvorfor er du så opptatt av dette da? Siden du gjør deg litt utilnærmelig, kan det jo tenkes at han tror du er ganske lunken, og derfor lar deg være i fred. Dersom dere skal finne ut av dette, må nødvendigvis en av dere ta initiativ.
Gjest hollA Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 men om du ikke vil bli dama hans, blir du vel uansett en han hooker opp med nå å da!?! Hva skjer hvis han skulle finne på å treffe ei han vil skal bli dama hans?
Gjest Teit Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Ok, ser jeg formulerte meg dumt der. Akkurat NÅ ser jeg ikke for meg å bli dama hans, fordi jeg får sånne player-vibber fra ham. Kjenner ham ikke godt nok heller, men vi ler og har det morsomt sammen når vi møtes. I bunn og grunn vet jeg ikke hva jeg vil, men jeg har ikke fått noen romantiske følelser for ham og er usikker på om jeg får det. Det er vel for å beskytte meg selv siden denne fyren er flørtemann nr 1 der jeg jobber. Jeg får litt sperre av det og vil ikke ha rykte på meg for å bli en av mange. Derfor jeg sa til ham at jeg ikke vil si dette til noen, noe han virka litt snurt over. Men det er bare noe som skurrer! Eller er jeg bare blåst i hodet?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 Ok, ser jeg formulerte meg dumt der. Akkurat NÅ ser jeg ikke for meg å bli dama hans, fordi jeg får sånne player-vibber fra ham. Kjenner ham ikke godt nok heller, men vi ler og har det morsomt sammen når vi møtes. I bunn og grunn vet jeg ikke hva jeg vil, men jeg har ikke fått noen romantiske følelser for ham og er usikker på om jeg får det. Det er vel for å beskytte meg selv siden denne fyren er flørtemann nr 1 der jeg jobber. Jeg får litt sperre av det og vil ikke ha rykte på meg for å bli en av mange. Derfor jeg sa til ham at jeg ikke vil si dette til noen, noe han virka litt snurt over. Men det er bare noe som skurrer! Eller er jeg bare blåst i hodet? Det blir helt håpløst for oss å si så mye til eller fra. Vi kjenner verken han eller deg. Jeg ville i alle fall tenkt gjennom hvorvidt jeg ønsket et forhold til en som flørter med alle, og som har rykte på seg for å være en player. Sånn informasjon bidrar ikke til at jeg ser på vedkommende som spesielt seriøs. Men igjen, - alle kan jo forandre seg når de treffer den rette jenta.
Gjest Teit Skrevet 15. februar 2010 #18 Skrevet 15. februar 2010 Du har vel rett. Jeg orker ikke være en av mange, så jeg får bare la det ligge som det var. Skal ut med jobben i helga, så får vel si ifra på en pen måte. Jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg er jenta som får playeren til å forandre seg.
Gjest Diane Skrevet 15. februar 2010 #19 Skrevet 15. februar 2010 Du har vel rett. Jeg orker ikke være en av mange, så jeg får bare la det ligge som det var. Skal ut med jobben i helga, så får vel si ifra på en pen måte. Jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg er jenta som får playeren til å forandre seg. Det er faktisk mulig Når det er sagt, høres det ut som om du har mange flere pluss enn minusargumenter for å holde på med denne fyren. Å velge å la være å gå hele veien, synes jeg er helt greit. Jeg gir alltid tydelig beskjed om at jeg er av typen som venter med sex til jeg vet at det er noe seriøst, når jeg dater. Jeg har aldri opplevd å få negative tilbakemeldinger på det. Hadde jeg gjort det, tenker jeg at det hadde sagt sitt om typen, da ville jeg ikke hatt ham uansett.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #20 Skrevet 15. februar 2010 Du har gitt deg selv nicket "teit". Du er i alle fall langt fra teit ut fra det du skriver. I stedet for å kaste deg hodestups inn i et forhold, tenker du nøkternt gjennom fordeler og ulemper. Vil si du er ganske snusfornuftig, jeg... Se det an, du. Du vil vel merke om interessen fremdeles er der dersom du ikke går til sengs med ham med det første. Har han lett for å skaffe seg damer, vil han bare gå videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå