Gå til innhold

Ett trist problem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil du virkelig selge HJEMMET ditt uten å ha prøvd engang???

Tror du virkelig politiet vil tyste på dere nåt du legger frem saken slik du gjør her?

Feigt nabolag, og du burde stramme deg litt opp hvis hjemmet betyr noe for deg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil du virkelig selge HJEMMET ditt uten å ha prøvd engang???

Tror du virkelig politiet vil tyste på dere nåt du legger frem saken slik du gjør her?

Feigt nabolag, og du burde stramme deg litt opp hvis hjemmet betyr noe for deg...

Hjemmet betyr virkelig noe for meg. Jeg har virkelig ikke stått her kveldetter kveld i over ett halvtår og pusset/malt, skrudd sammen innredninger, sparklet, lagt gulv osv osv for å ikke bry eg om det. Men jeg gidder fakisk ikke å bo en plass der sjansen for at mannen min skal få bank fordi han sier fra til naboene og at barna mine er våken hver natt i helgene og fem uker sammenhengende festing om sommeren. (det er faktisk deler av denne historien jeg ikke vil skrive for å ikke bli gjenkjent, men kort fortalt har naboen vært i media for ikke så lenge siden grunnet en voldssak.)

Kanskje vil politiet forstå oss og ikke gi ut navn. Men jeg leste en plass (kan lete frem siden) at hvis de anmeldte ønsker er polititet pliktg til å gi fra seg informasjon om anmelderen i nabotvister. Dette fordi det er så mange som har anmeldt naboene sine for små bagateller og at dette ønsket de en stopper for. Det er også vi som br nærmest og er de mest sannsynnlige anmeldere som nyinflyttet og resten av nabolaget har etterhvert bare akseptert dette. De irriterer seg alle som en, det hører jeg på snakket, men INGEN vil komme til å si noe. Barnevernet har visst vært på pletten i denne familien i alle de 25 årene de har vært foreldre, men ikke tatt affære. Jeg føer meg rimlig låst i denne situasjonen, men jeg må bare få sagt at jeg elsker hjemmet mitt, men enkelte tng kan jeg ikke leve med åvære vitne til.

Skrevet
Hjemmet betyr virkelig noe for meg. Jeg har virkelig ikke stått her kveldetter kveld i over ett halvtår og pusset/malt, skrudd sammen innredninger, sparklet, lagt gulv osv osv for å ikke bry eg om det. Men jeg gidder fakisk ikke å bo en plass der sjansen for at mannen min skal få bank fordi han sier fra til naboene og at barna mine er våken hver natt i helgene og fem uker sammenhengende festing om sommeren. (det er faktisk deler av denne historien jeg ikke vil skrive for å ikke bli gjenkjent, men kort fortalt har naboen vært i media for ikke så lenge siden grunnet en voldssak.)

Kanskje vil politiet forstå oss og ikke gi ut navn. Men jeg leste en plass (kan lete frem siden) at hvis de anmeldte ønsker er polititet pliktg til å gi fra seg informasjon om anmelderen i nabotvister. Dette fordi det er så mange som har anmeldt naboene sine for små bagateller og at dette ønsket de en stopper for. Det er også vi som br nærmest og er de mest sannsynnlige anmeldere som nyinflyttet og resten av nabolaget har etterhvert bare akseptert dette. De irriterer seg alle som en, det hører jeg på snakket, men INGEN vil komme til å si noe. Barnevernet har visst vært på pletten i denne familien i alle de 25 årene de har vært foreldre, men ikke tatt affære. Jeg føer meg rimlig låst i denne situasjonen, men jeg må bare få sagt at jeg elsker hjemmet mitt, men enkelte tng kan jeg ikke leve med åvære vitne til.

Du virker mer en snittet konfliktsky og vinner glatt konkurransen om å ta sorgene på forskudd.

Skrevet

Jeg synes det er veldig dumt at dere velger og selge. Dere må jo ringe politiet! Og i samme slengen kan dere ringe barnevernet, for dette er virkelig ikke holdbart! Legg fram saken slik du har gjort det her, med alt det andre som har skjedd, som du ikke har skrevet her. Det går ikke an å bare la dette seile sin egen sjø! Det kommer jo til å bo nye der, om dere selger, så problemet vil jo bare vokse, egentlig. Hva om det skjer noe med nabobarna på grunn av dette, også har ingen turt å sagt fra? Da hadde i alle fall jeg følt meg jævlig. Dere må ringe til politiet, si dere vil være anonyme foreløbig på grunn av at dere er redde for vold. Fælt at noen skal få holde på slik! :angry:

Skrevet

Dere er jo feige og konfliktskye! Selge huset før dere i det hele tatt har snakket med naboene? Herregud.

Hvis ingen klager er det jo ikke rart de fortsetter.

Skrevet

Det kan godt være vi er konfliktsky i denne saken, men vi bruker ikke å være det. Men når vi blir rådet fra samtlige naboer om å la det passere fordi de selv har prøvd uten å møte annet enn motstand og voldstrusler ser vi på dette som meget ubehagelig. Vi ønsker ikke dette og vi ønsker i tillegg at vi skal kunne sende barna våre ut uten å være usikker på nærmeste nabo. Svigerfar mener at dette hadde vært mye enklere hvis vi hadde vært jevngamle. Nå er vi 20-30 yngre enn disse og de vil ikke se på oss som likesinnede og dermed møte enda mindre respekt.

Jeg ser den at vi bør snakke med dem, men herlighet dette er mennesker som forstår at når de har annlegget på full guffe til 7 om morgningene helg etter helg så plager de naboen. Men de driter i det.

Som sagt er barnevernet til stede i denne saken!

Skrevet

Jeg forstår at dere har et problem, men jeg kan ikke forstå at dere ikke merket noe til bråket da dere holdt på å pusse opp?

Skrevet
Det kan godt være vi er konfliktsky i denne saken, men vi bruker ikke å være det. Men når vi blir rådet fra samtlige naboer om å la det passere fordi de selv har prøvd uten å møte annet enn motstand og voldstrusler ser vi på dette som meget ubehagelig. Vi ønsker ikke dette og vi ønsker i tillegg at vi skal kunne sende barna våre ut uten å være usikker på nærmeste nabo. Svigerfar mener at dette hadde vært mye enklere hvis vi hadde vært jevngamle. Nå er vi 20-30 yngre enn disse og de vil ikke se på oss som likesinnede og dermed møte enda mindre respekt.

Jeg ser den at vi bør snakke med dem, men herlighet dette er mennesker som forstår at når de har annlegget på full guffe til 7 om morgningene helg etter helg så plager de naboen. Men de driter i det.

Som sagt er barnevernet til stede i denne saken!

Har ikke fått med meg om du har skrevet hvor gamle du og din samboer er, men om dere er rundt 30 år, vil jo disse naboene være 55-60 år?

Skrevet

For det første: Ikke vær bekymret for om politiet kommer eller ikke! De kommer, selv i Oslo. Det kan hende du må ringe dem to ganger for å "mase", men de kommer. Spesielt hvis dere nevner at det er barn inni bildet.

For det andre:

Som det er nevnt her tidligere, kan styret faktisk kreve tvangssalg av seksjonen ved gjentatt mislighold av eierseksjonsloven (Se pingtings innlegg for link). Dere trenger faktisk ikke å forholde dere direkte til naboene i det hele tatt; bare til styret.

For det tredje:

"anmeldelse" er når dere har anmeldt naboene for noe kriminelt, noe som foreløpig ikke står på programmet. Bekymringsmelding fra barnevernet vet jeg lite om, det kan hende at de må opplyse hvem det kommer fra. Men er dere "heldige", kommer politiet på et tidspunkt hvor barna er hjemme midt i festen, og da blir det nok politiet selv som sender bekymringsmelding; spesielt hvis det skjer flere ganger.

Jeg har selv ringt inn en bekymringsmelding til barnevernet, og jeg forble anonym.

For det fjerde:

Dere kan ikke bare flytte og la dem få lov til å utfolde seg fordi ingen tør å reagere! Kan dere ikke gjøre littegrann for fellesskapet? De kommer neppe til å utøve vold midt på lyse dagen, spesielt hvis dere står i døra og prater, slik at andre kan se dere. Drikking og vold henger svært ofte tett sammen, så hvis dere tar dem for dere på en hverdags-ettermiddag, kanskje det går bedre å si fra.

Jeg merker at jeg blir skuffa når folk ikke orker å være solidariske med andre (tenk på barna), og heller flykter. Tenk hvis ingen orket å ta ansvar for dine barn dersom de oppdaget at det var noe galt med deg som omsorgsperson. Hvordan ville du følt dét?

(Jeg har forresten også bodd med naboer som totalrenoverer leilighet, og det er satans plagsomt! Sikker på at dette ikke er en hevnaksjon for gjentatt bråk i 6 måneder? ;) Men det høres jo ut som om det er et drikkeproblem involvert.)

Mitt svar er: RING POLITIET neste gang de bråker om natta, og SEND KLAGE TIL STYRET. Da kan eventuelt sameiets jurister ta fatt i saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...