Gå til innhold

Ett trist problem

Fremhevede innlegg

Gjest utloggetnå
Skrevet

Vi kjøpte ett nytt selveier rekkehus i sommer. Som vi brukte 6 måneder på å flytte inn i. Vi måtte pusse det helt opp. Gulv, tak og vegger ble skiftet ut eller fikset på, nytt kjøkken, 2 bad, elektrisk og rør. Absolutt alt i huset ble fikset på. Nå har vi bodd her i 2 måneder. Vi er meg, min mann en datter på 3 måneder og en sønn på 2.5 år

Naboene er ett par mellom 40 og 50 år med ett lite barn og tre store barn. Foreldrene der fester så og si hver helg!! Med høy musikk. Dette er ett hus fra 80-tallet og er sikkert ikke kjempegodt isolert. Men når det ljomer ut tecknomusikk non-stop på kveld/natt våkner barna av det, Han eldste virker redd og vi bruker flere timer på å få han til å sovne. Hun minste sovner relativt fort hvis vi legger henne opp i vår seg igjen.

I natt holdt de musikker gående til kl. 07.00. Vi må stå opp med våre barn i 6-tiden og fremdeles er det høy musikk i huset.

Andre naboer råder oss til å ikke si noe til disse menneskene, de begrunner det med at de kan gjøre livet veldig surt for deg. Vi ønsker jo ikke noe uvennskap eller at noen skal gjøre livene våre sure. Men jeg ønsker ikke å GODTA dette.

Jeg har søkt litt på nettet om rettigheter, men det går litt igjen at hvis du ikke tåler lyd for du bosette deg i indre gokk uten folk rundt seg. Men vi har tross alt lagt mye tid og penger i dette hjemmet og er veldig fornøyd med oppussingen men bare etter 2 måneder er vi nødt til å vurdere å selge :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet på et tidligere tidspunkt, eneste som hjelper tror jeg....

Ingen grunn til å slite seg gjennom lange netter på denne måten.

Skrevet
Ring politiet på et tidligere tidspunkt, eneste som hjelper tror jeg....

Ingen grunn til å slite seg gjennom lange netter på denne måten.

Hei!

TAkk for svar!

Vil ikke da naboen få vite at det er vi som har ringt politiet?

(huff bør ikke voksne mennesker la være å drikke så ofte når de er småbarnsforeldre. Iallefall ha større forståelse for oss på andre side av veggen som også er småbarnsfamilie. Hadde de bare vært kjekk nok til å si fra at i kveld skal vi spille høy musikk, så kunne vi nå lagt ungene inn på vårt rom som ligger på andre siden av huset.

Skrevet

Etter kl 23.00 skal det være ro. Jeg ville ringt politiet neste gang.

Skrevet

Jeg ville også ringt til politiet, ingen grunn til at de skal få lov å ture frem slik.

Skrevet

Det skal være stille mellom 23.00 og 07.00. Jeg ville ha alliert meg med de andre naboene. Men dersom de er redde for dem, så ta saken i egne hender. Dere kan jo ikke leve sånn! Si fra at det skal være stille etter klokken 23, og dersom de fortsetter så ringer du politiet, og håper at de har tid til å dukke opp.

Våkner ikke dems egne barn av dette?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at politiet ikke sier noe om hvem som har ringt. De kommer bare og gir dem beskjed om å dempe seg fordi de har mottat klager.

Skrevet

Husker i forbindelse med at jeg skulle arrangere fest hjemme ble det sagt at alle hadde rett til å "bråke" en natt i året. Hvertfall det som ble avtalt med naboene her jeg bor. Så dine naboer er langt over den grensen. Ring politiet neste gang så da har de det på loggen neste helg dere ringer og neste etc... De sier heller ikke hvem som har klaget.

Skrevet
Husker i forbindelse med at jeg skulle arrangere fest hjemme ble det sagt at alle hadde rett til å "bråke" en natt i året.

Jeg tror de fleste naboer kan være overbærende med ei natt i ny og ne med litt bråk. Vi skjønenr jo alle at det er kjekkt å ha fest av og til. Men dette er noe langt mer enn en fest i ny og ne. Det skal være stille etter kl 23. Jeg hadde ringt politiet etter kl 24 og best dem komme. Jeg hadde fortsatt å gjøre dette hver eneste gang.

Hadde heller ikke hatt noe problem med at de fikk vite det. Jeg har betalt for huset mitt, og skal ha ro om natta. Som du sier, unger blir redde av slik støy om natta. Jeg tror ikke de kulle klart å gjøre livet mitt nevneverdig surt. Det er lite naboer kan gjøre på den måten. Ville de henge meg ut hadde jeg fortalt de andre om hvorfor.

Skrevet
Det skal være stille mellom 23.00 og 07.00. Jeg ville ha alliert meg med de andre naboene. Men dersom de er redde for dem, så ta saken i egne hender. Dere kan jo ikke leve sånn! Si fra at det skal være stille etter klokken 23, og dersom de fortsetter så ringer du politiet, og håper at de har tid til å dukke opp.

Våkner ikke dems egne barn av dette?

Enig i denne. Politiet må vel ikke informere de om hvem som klager, bare det at de har motatt klage og at dette vil da loggføres for evt. senere hendelser også. Har du snakket med denne naboen? Hva sier de selv?

Skrevet

Så flott at dere diskuterer det. Det er veldig trist for oss. Nå skulle absolutt vært en flott tid med to små barn og ett nyoppusset hus, men det er ingen hemmlighet at dette legger en kraftig demper for oss.

Jeg hadde nok helt fint tålt en fest i ny og ne, det er i grunn noe jeg regner med når jeg bor slik som dette. Men dette er jo til stadighet. Jeg tror de har ett alkoholproblem. Barnet leverer de bort så og si hver helg (håper jeg) det er fryktelig trist hvis barnet er sammen med de. Jeg tror ikke de har fest, men at de og ett annet nabopar sitter sammen og drikker og hører på høy musikk. Burde ikke mennesker i 45-årsalderen hatt andre verdier enn dette???

Vi ser mot gru mot sommeren da flere har sagt at da er det skikkelig ille. Da er det fem uker ferie og det samme løpet store deler av ferien på terrassen eller med terrassedøren åpen.

Vi har bestemt oss for at i ettermiddag skal vi gå bort og snakke med dem om dette på en fin måte. Forklare at barna er redde og at vi er slitne etter slike partyhelger. Da får de selv bestemme hva de vil gjøre med den informasjonen, deretter blir det politiet hvis det fortsetter. Så får de være slem mot oss, eller hvordan de enn blir etter det. Jeg gir meg ikke før jeg har prøvd noe iallefall.

Skrevet

Hva dem driver med på fritiden og hvilken verdier dem har, skal du drite i.

Ring politiet neste gang.

Skrevet

Om det er èn natt i året alle har lov til å bråke så må det vel være nyttårsaften. Skal naboer ha fest med høyt lydnivå ellers, er de nødt til å sende ut nabovarsel. De fleste tåler at naboer er høylytte en sjelden gang uten å lage noe stort nummer ut av det, men når det blir hver helg er det uakseptabelt. De må gjerne feste hele natten, men ikke med et lydnivå som går utover andre. Ikke nøl med å ringe politiet, de vil ikke informere om hvem som har klaget, bare fortelle at noen har ringt.

Skrevet
Hva dem driver med på fritiden og hvilken verdier dem har, skal du drite i.

Ring politiet neste gang.

tja kanskje det. men jeg klarer ikke å la være og tenke på at jeg synes det er ille å drive på slikt i forhold til egne barn og sine omgivelser. Synd for meg! Samme for meg hva de driver med på fritiden, men dette går jo utover meg og da er det ikke lenger det samme for meg!!!

Jeg ringer ikke politiet med det første, jeg har sagt jeg skal prate med de første!

Skrevet

Jeg ville ikke snakket med dem dersom det er slik at alle andre naboer har forsøkt det tidligere uten hell. Politiet der vi bodde var veldig ålreite sånn sett, vi hadde et lignende problem med bråkete nabo. De tok stort sett alltid en tur innom ham når vi ringte, og det ble alltid stille etterpå.

Jeg ville også nevnt for politiet at de har et lite barn, så kanskje de kan sjekke om de voksne er alene når de fester...

Skrevet

En ting er at når man bor nære noen eller i blokk må man tåle at den jævla naboen er i live og lager lyder, dette er noe langt annet. Synes så absolutt dere har rett til å klage.

Skrevet

jeg ringte politiet da naboen min bråkte hele natten, de sa ikke at noen hadde ringt, bare at de hadde observert at det var mye bråk der.

si til politiet at du er redd for hva de kan finne på :)

lykke til!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Jeg ville snakket med naboene først og fortalt at musikken vekker barna og at det er utrolig lytt. Det er ikke sikkert de er klar over hvor lytt det er. Men er du engstelig kan du ringe politiet men det ville jeg valgt som siste løsning.

Småbarn som er vant til musikk hjemme sover godt hvis ikke det er for høyt og basskassa får lysekronen til å dirre, men er de ikke vant til litt bakgrunnslyder, våkner de ofte av minste lyd.

Jeg sier ikke at du overdriver ts.

Jeg ville snakket med de når de ikke har inntatt alkohol. Jeg liker ikke fyll og unngår fulle mennesker. Tror det gjelder mange. Har også bodd et sted der jeg ikke ville kontakte naboene. Jeg visste ikke hvem som var der og i hvilken ruset form de var i.

Hvis de ikke hører på deg, ville jeg ringt politiet neste gang. Eller dunket i veggen for å minne de på at nå er det for høyt...

Ja, det har hendt at naboen har dunket i taket pga at jeg har spilt for høyt, men da har jeg dempet musikken. Verken jeg eller naboen er sure pga. det. Jeg har beklaget, men naboene har bare smilt og forstått at det er lytt her og at noen ganger kan man glemme seg når man kommer fra byen...

Men jeg har veldig greie naboer da, selv om jeg ikke kjenner dem. Vi har alltid hatt så mye kontakt at vi kan ringe på og spørre om å låne ting vi har glemt å handle. Bor i den lille byen Oslo.

Jeg tror ikke det blir bråk hvis du sier fra uten å angripe naboene. Bare fortell at ungene våkner av musikken, men at du egentlig ikke har lyst å klage siden du vet det er dårlig lydisolering.

Skrevet
Jeg ville også ringt til politiet, ingen grunn til at de skal få lov å ture frem slik.

Enig. Ro og orden er viktig. Bråkefolket må ta hensyn til omgivelsene som plages av støy!

Skrevet

Vi har ringt politiet mange ganger på grunn av ungdommer i nabohuset som hadde fest hver helg. De tok til og med med seg et par stykker en gang .. Det er jo det vi har politiet til - for å få hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...