Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har en bekjent som jeg liker å gå ut med. Hun er forlovet og har en samboen. Jeg syntes hun er veldig hyggelig å gå på byen med. Selv er jeg singel. Jeg hadde vært åpen for å gå videre med henne, men ikke siden hun er forlovet. Måten jeg tenker på er at hvis hun er forlovet og dater meg, kunne det like gjerne vært noen andre hun datet om vi to var forlovet. Problemet er at kjæresten hennes ikke liker at vi dater. Noen jeg kan forstå. Men hvorfor forstår han ikke det? Stoler han ikke på henne? Stjal han henne mens henne var sammen med noen andre?? Jeg er veldig ordentlig når det kommer til dette området? Noen som mener det er feil om vi går ut slik vi gjør nå? Noen som er enig at hun ikke burde gå ut med meg pga. at hun er forlovet? Hun er noe av det hyggeligste selskapet jeg har hatt på byen noen gang. Vi går arm i arm bortover til forloveden som henter henne. Har så dårlig sammvittghet. Tenk om det blir masse krangling på kammerset, selv om jeg vet at jeg ikke gjør noe da hun er sammen med noen! Da kan det samme skje med meg senere.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Du har visst er litt rart kvinnesyn? Du snakker om at hun blir "hentet" av forloveden, at han "stjal" henne fra noen andre, osv.. Merkelig måte å formulere seg på! Uansett, du sier lite om hva slags type "dating" dere driver med. Flørter dere? Eller er det utelukkende vennskapelig tone mellom dere? Selv hadde jeg ikke kunnet akseptere at min samboer DATET en annen kvinne. For meg betyr dating flørting, og slikt skal han kun gjøre med meg. Hvor disse grensene går for hvet enkelt varierer imidlertid veldig. Som sagt, det er vanskelig å si noe konkret rundt din situasjon, for det du kaller dating kan jo være så mangt. Mange kvinner og menn har helt vennskapelige forhold seg imellom, uten at det er noe seksuelt eller uakseptabelt ved dette.
Gjest ts Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Beklager dårlig formulering. Ordet date for meg er en avtale. Å finne på noe. Bruker det like gjerne med kompiser. For å definere: Gå ut med en jente. Vi trives begge i hverandres selskap. Mange vil kanskje kalle det flørting om jeg tar fysisk på henne (Men det er en av de beste måtene å vise omsorg. Fyisk kontakt.) Jeg ønsker bare å ha det hyggelig med henne. Så lenge hun er sammen/forlovet med en annen ønsker jeg ikke å ødelegge noe der. Håper bare han ikke mistolker det. Hadde jeg vært homo hadde det vært helt naturlig. Han reagerer ikke på om en av vennene hennes som er homo gjør det samme. Håper bare ikke han blir sjalu på meg. Er hun sammen med han, skal ikek jeg ødelegge det, selv om hun er verdens hyggeligste jente. Har kanskje et rart kvinnesyn, men det er bassert på mitt eget synpunkt. Hadde jeg vært han hadde jeg kanskje ville hatt kontroll på henne. Men hadde det da skyltes erfaringer? At han var ute med henne en gang hun muligens var sammen med en annen? Vi har det utmerket hyggelig ute. Jeg har kjørt henne hjem med taxi, fått et kyss på skinnet menss han så på. Forstår selv om han blir sjalu. Redd for å miste henne, men jeg ønsker ikke at hun skal få krangler med han pga. dette. Er hun sammen med han, så er hun ikke tilgjengelig i mine øyne!! Er bare redd han misforstår. Som nenvt tidligere og bassert på erfaring: Hadde jeg vært 100% homo hadde han ikke reagert.
Gjest hogwash Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Han merker vel kanskje at du er en smule interessert? Kanskje han er redd du skal gå for langt en dag damen trenger hjelp pga. alkoholkonsum e.l.
leirbål Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Han merker vel kanskje at du er en smule interessert? Kanskje han er redd du skal gå for langt en dag damen trenger hjelp pga. alkoholkonsum e.l. Ja. Det virker som om du håper og venter på at det skal bli slutt mellom dem, så du kan få en sjanse. Jeg ville aldri gjort dette mot mannen min, eller funnet meg i det ifra ham.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Kanskje mannen hater å gå ut, og er glad for at andre gidder ta damen med ut. Mulig han ikke ser på deg som en trussel, og mulig det er berettiget. Hun ser vel bare på deg som en venn.
Gjest Gjest_ella_* Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Unnskyld meg kjære trådstarter. Tror du at alle jenter som er i forhold enten sitter hjemme med sin forlovede eller kun tilbringer tid sammen med andre kvinner? Jeg syns du vurderer din egen posisjon over for henne litt vel "høyt". Er rimelig sikker på at din venninne er nettopp det. En venninne. Og at hun ser på deg som en hyggelig venn. Helt uavhengig av at du har en penis. Jeg er forlovet og har flere guttevenner enn jentevenner. Sånn har det alltid vært. Og samboeren min har en rekke venninner. Jeg går ofte ut med kameratene mine, ofte en og en. Jeg hadde ledd meg i hel om de trodde dette var en date. Vi snakker om livet, drikker litt og går hjem hver for oss. Som venner gjør. Og min forlovede, som jeg selvsagt elsker over alt og som jeg har full tillitt til, går ut med sine venninner i ny og ne. Da tipper jeg de drikker, snakker om livet og hygger seg. Om en av hans venninner hadde kysset ham på kinnet etter en kveld ute, så hadde jeg tenkt at de sikkert hadde hatt en veldig fin kveld, og vrt glad for det. Jeg tror du skal bremse tankene om hva din venninne tenker om deg. Trøste og bære Hade dere klinet, hatt sex og hadde hun skjult deg for kjæresten sin, er saken selvsagt en helt annen. Men at man har gode venner på vers av kjønn skulle da faen meg bare mangle;)
Gjest Gjest_Mira369_* Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Greit å ha venner av forskjellige kjønn, men om mannen min hadde hatt et fast kvinne han gikk ut med alene - vel... det hadde vært litt sært. Du sier at du har et godt øye til dama og hadde tatt for deg om du hadde sjansen. Det er vel problemet til de fleste normale, straighte menn; er dama over snittet fin og hyggelig så er tankene om seksuell sakvem der med det samme. Hvis du sitter hjemme om kveldene og fantaserer om hanne, så synes jeg også du bør slutte og treffe dama.
Gjest Armule Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 Vi har det utmerket hyggelig ute. Jeg har kjørt henne hjem med taxi, fått et kyss på skinnet menss han så på. Forstår selv om han blir sjalu. Redd for å miste henne, men jeg ønsker ikke at hun skal få krangler med han pga. dette. Er hun sammen med han, så er hun ikke tilgjengelig i mine øyne!! Vel, for å si det sånn. Om hun får trøbbel fra forloveden sin så er det helt selvforskyldt, og har lite med deg å gjøre. Hun legger opp til det selv. Og for alt du veit, så er du nettopp kun en venn for henne og ingenting annet - og dette veit forloveden. Slik at han ikke ser noen trussel i deg. Om det eneste du håper på er at de bryter, så er det bare å stikke med en gang. Du vil ikke ha henne om det skjer - som du sier selv, hva om du plutselig er på andre sida og lurer på hva hennes vennskap med andre menn betyr.
zuperduper Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Jeg ville aldri gjort dette mot mannen min, eller funnet meg i det ifra ham.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #11 Skrevet 13. februar 2010 Tenk om det blir masse krangling på kammerset, selv om jeg vet at jeg ikke gjør noe da hun er sammen med noen! Da kan det samme skje med meg senere. Hva da, senere? Når du er sammen med henne? Dette er det eneste som faktisk er litt problematisk med dette scenarioet. Da er jo faktisk forlovedens mistanke litt berettiget, og du har et vennskapsforhold med ei dame som du faktisk vil ha som mer enn venn. Men sånn sett bort ifra det: du skal ikke ha dårlig samvittighet, det er opp til dem to å snakke om sånt og sette grenser og opp til henne å respektere dem og evt fortelle deg om hvor de går. Det er ikke du som skal bli bekymret hvis du merker at han er sjalu, det er det hun som skal ta fatt i. Forøvrig tipper jeg ut fra det jeg har lest her at hun bare ser på deg kun som en venn, forloveden synes det er greit dere henger fordi han vet hun elsker han og du legger litt for mye i ubetydelige ting og innbiller deg dere to har mer enn vennskap eller er på grensen til å bli noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #12 Skrevet 13. februar 2010 Verken du eller forloveden hennes KONTROLLERER henne. Kvinner er selvstendige mennesker som tar sine egne beslutninger. Du snakker som om kvinner er vesener som eies og styres av menn, og det får meg til å ane hvor liten erfaring du egentlig har med voksne kvinner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå