Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har langt hår, det er også tykt. Kjøpte nylig krølltang, og prøvde den i går. Etterhvert samlet jeg håret i småå "deler" så det skulle bli lettere å få krøll, enn med mye hår i tanga på engang. Men det ble ikke særlig krøller fordet. Hver del var i tangen i litt over 20 sekunder, ble litt krøll, men det gikk ut kjemperaskt! Brukte Define varmebeskyttende skum i håndkletørt hår og sprayet med Elnett hårlakk. Håret var forresten helt tørt da jeg prøvde tanga. Bør det være litt fuktighet i det? Håret mitt ble glansfullt, men det viktigste er jo hold. Krøller som VARER og ikke omtrent siger sammen før de er krøllet. Og så er det jo viktig at håret blir beskyttet... Har dere noen tips til noe som gir supert hold, uten å se stivt og jævlig ut? Gjerne som kan påføres før jeg starter med krølltanga. Ikke i nettbutikk, for det haster... Bor in the middle of nowhere, så det er begrenset hvor jeg kan handle. Men alle tips mottas med takk. Har noen apoteker og parfymerier her, samt Cubus... Og frisørsalonger. Men er ute etter noe billig. Dvs. helst maks 100kr pr.stk og da bør det jaggu være et veldig godt produkt for mitt hår! Kanskje kan noe til og med kjøpes i dagligvaren? Tips gjerne om en god varmebeskytter også (eller duger Define?), og veldig gjerne kombinert beskyttelse og HOLD
Antlers Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Sorry, ikke det svaret du var ute etter, men det kan høres ut som om håret ditt er for nyvasket, eller at krølltangen ikke blir varm nok. Jeg lånte min venninnes krølltang en gang, og den ble ikke varm nok til å gi skikkelige krøller i mitt hår. Den jeg har hjemme funker derimot perfekt.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Sorry, ikke det svaret du var ute etter, men det kan høres ut som om håret ditt er for nyvasket, eller at krølltangen ikke blir varm nok. Jeg lånte min venninnes krølltang en gang, og den ble ikke varm nok til å gi skikkelige krøller i mitt hår. Den jeg har hjemme funker derimot perfekt. Joda, mulige årsaker til hvorfor det gikk som det gikk er noe jeg ønsker å høre! Håret var kanskje for nyvasket da jeg prøvde. Ikke hadde jeg den på max temperatur heller (200grader), men ikke langt ifra. En ting som er litt kjipt er at jeg helst bør vaske håret hver/annenhver dag for at det skal se noenlunde ut.. Blir fort fett.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 La være å bruke balsam, ta produktet i håret når det er dryppende vått. Helst vent til dagen etter. Det pleier å funke for å gi mine bølger hold Jeg bruker bare skum, spray og leave in balsam. Pleier å myke opp bølgene med å forskitig klemme inn leave in conditioner (etter håret er helt avkjølt), få vekk det "sprøe".
Antlers Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Kanskje det går bedre om du kun vasker panneluggen rett før du skal krølle? Det er jo der man virkelig ser at håret er fett. Andre ting som kan funke er å kun vaske med shampoo, ingen balsam. Da kan du fint krølle samme dag, men vær obs på at det kan slite litt mer på håret (aldri sett noe tegn til skade på mitt hår pga. av det, men folk har jo forskjellig hårkvalitet ) Det kan faktisk fungere bedre med mer hår om gangen også. Jeg har iallefall merket at det ikke holder like lenge om jeg lager veldig tynne krøller. Jeg har selv tykt og langt hår, og da ruller jeg på en litt sær måte; på skrå oppover slik at håret delvis overlapper det som allerede er på krølltanga
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Jeg bruker aldri balsam... Og hele håret må vaskes så ofte synes jeg, ikke bare foran hvor det er mest synlig. Vasket håret i dag, så nå skal jeg vente med krølleforsøk til i morgen. På max temp, og med mer varmebeskytter og spray. Hvor lenge er maks tid man bør ha håret i tanga? Varierer jo, men tykk langt hår? Ikke lenger enn 25sek vel? Er tørrshampo noe å vurdere kanskje? Så en på Cubus i dag (ikke Dust it som jeg har hørt skryt om). Hvordan påføres det, og funker det? Jeg har mørkt brunt hår og er redd for at shampoen det blir synlig, er det ikke ganske lyst?
psawyer Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Tørrshampoen du får på Cubus er hvitt pulver, og det vises veldig godt i mitt lysebrune hår iallefall... Irriterende.
Gjest Gjest_Cecilia_* Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Tørrshampoen du får på Cubus er hvitt pulver, og det vises veldig godt i mitt lysebrune hår iallefall... Irriterende. Da tar du for mye! Jeg har mørkebrunt hår og hos meg vises det ikke. Men jeg er ikke helt fornøyd med den, så neste gang jeg kjøper blir det et annet sted.. En venninne sa at hun lot krølltangen sitte i 30-40 sek. Altfor mye for mitt hår, men visstnok passende på hennes. Må bare prøve seg frem!
Lisama Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Først av alt er det viktig å ha riktig temperatur i tangen for ditt hår. Jeg klarer meg med 140 grader, har ganske sprøtt og porøst hår. I tillegg er det viktig å la krøllene bli helt kalde før du rører dem! Sist men ikke minst kan jeg anbefale deg en heat spray fra redken i rød flaske, som beskytter og gir superhold til krøllene. De blir heller ikke stive. Et rimeligere alternativ er å preppe håret med mousse før du begynner, men et mer spesialisert produkt er bedre på langt hår synes jeg
Gjest TS Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Sist men ikke minst kan jeg anbefale deg en heat spray fra redken i rød flaske, som beskytter og gir superhold til krøllene. De blir heller ikke stive. Mener du denne? http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...&mfpgid=140 Den er jo beskyttelse og hold i ett, så prisen er ok, kjøpes den på de fleste frisørsalonger?
Lisama Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Veldig lik, men mener at det står et 15'tall på min "løper og ser" Den heter spray starch
Asteria Skrevet 14. februar 2010 #13 Skrevet 14. februar 2010 Jeg bruker noe som heter Wella - high hair - crystal styler - setting lotin... fant et bilde: http://www.wellaprofessionals.co.uk/image/...c_5045_0_sl.jpg Jeg er veldig fornøyd med denne da jeg krøller eller bølger håret.. det varer lenge.. beste jeg har prøvd ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #14 Skrevet 14. februar 2010 Veldig lik, men mener at det står et 15'tall på min "løper og ser" Den heter spray starch Er det i frisørsalonger den kjøpes? Pris? Jeg dælja oppi masse mousse i dag, og spray... Tanga stod på max temp først, men det røyk av den da jeg "åpna"... Er det vanlig? Jeg satte ned temperaturen litt. Krøllene ble bedre enn ved første forsøk. Men ble rimelig stivt og håret ble ekkelt. Vil gå for spray starch tror jeg. påføres den i tørt hår, rett før krøllinga eller i vått/håndkletørt hår? Sprayer du litt når krøllene er på plass og?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Er det i frisørsalonger den kjøpes? Pris? Jeg dælja oppi masse mousse i dag, og spray... Tanga stod på max temp først, men det røyk av den da jeg "åpna"... Er det vanlig? Jeg satte ned temperaturen litt. Krøllene ble bedre enn ved første forsøk. Men ble rimelig stivt og håret ble ekkelt. Vil gå for spray starch tror jeg. påføres den i tørt hår, rett før krøllinga eller i vått/håndkletørt hår? Sprayer du litt når krøllene er på plass og? Røyk kommer som regel av gamle hårprodukter på tangen. Prøv å vaske over med fuktig klut etter hver bruk (når den er avkjølt)
Lisama Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Er det i frisørsalonger den kjøpes? Pris? Jeg dælja oppi masse mousse i dag, og spray... Tanga stod på max temp først, men det røyk av den da jeg "åpna"... Er det vanlig? Jeg satte ned temperaturen litt. Krøllene ble bedre enn ved første forsøk. Men ble rimelig stivt og håret ble ekkelt. Vil gå for spray starch tror jeg. påføres den i tørt hår, rett før krøllinga eller i vått/håndkletørt hår? Sprayer du litt når krøllene er på plass og? kjøpte min på frisørsalong ja, men du finner den nok rimeligere på nettet Bruker den i tørt hår, sprayer på hver seksjon rett før jeg krøller. Du kan bruke den til føning og, altså i vått hår, men synes ikke den funker så godt til det. Når krøllene er ferdig bruker jeg bare vanlig hårspray over for å forsegle
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Er det samme pris på Redken i alle frisørsalonger, eller er det store forskjeller på billigst og dyrest? Hvem er isåfall billigst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå