Momseguri Skrevet 1. mars 2010 #21 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hvilke jobber får man basert på et slikt studie? Alle kan jo ikke få jobb hos Røde Kors etc *kremt* Utvikling (vil jeg si) er det største problemet verden har idag. Tre fjerdedeler av jordens befolkning lever i utviklingsland. Det er flere tusen bedrifter som jobber for å gjøre verden bedre. Det er veldig mye arbeid som må til, på alle plan, for å hjelpe u-land. Å ta en utdanning spesifikt rettet mot dette skader overhodet ikke hvis det er dette du vil jobbe med. Bredden i faget vil jeg også trekke frem som en fordel. Man lærer å analysere situasjonen fra flere vinkler. I tillegg bruker man ved UiB 2 år på å fordype seg. Men at alle ikke jobber i røde kors stemmer nok. Alle kan ikke være dataingeniører eller rørleggere heller. Jobbeksempel Endret 1. mars 2010 av Momseguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #22 Del Skrevet 1. mars 2010 Hadde det vært en "like"-knapp, hadde jeg trykket "like" på Momseguris siste innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Brightside Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 9. mars 2010 Vi har ikke en organisert studietur hvor alle reiser sammen. Kullet blir jo også ganske spredt når vi begynner på forskjellige spesialiseringer i 2. klasse. Men jeg skal reise på utveksling til Afrika (vet ikke hvilket land enda) etter sommeren Når jeg er ferdig med bacheloren tenker jeg å søke på flere forskjellige masterprogram, så da kommer jo videre jobbing litt ann på hva jeg kommer inn på der. Men jeg kunne godt tenke meg å gå videre med sosialantropologien egentlig, og rett og slett forske litt Det høres hvertfall ut som om du trives, og det er jo bra! Nå vet ikke jeg om høgskolen i Oslo har lagt opp studiet på samme måte som i Bergen, men det er vel ikke noen store forskjeller. Jeg skal undersøke litt nærmere;) Takk for utfyllende svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 9. mars 2010 #24 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg trives ja Men bare sånn btw; høgskoler og universiter har generelt ganske forskjellige undervisningsopplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå