Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en del om hudpleie i bloggen til HC, men det er fortsatt uklart for meg hvilken hudtype jeg har. Huden kjennes stram, jeg ser at den "strekker" seg og jeg flasser på nesen. Jeg har røde kinn med litt nupper. Jeg har tidligere hatt problemer med kviser, men de siste to årene har jeg kun fått en og annen kvise. Er huden min tørr (trenger fett) og fuktfattig (trenger vann)? Jeg bruker Decleor Neroli essence og Hydra floral krem. Har også md formulation Continuous renewal serum som jeg bruker under Decleors nattkrem. Jeg opplever ikke at det er nok for huden, og jeg ser ikke noen spesielle endringer. Er fortsatt tørr. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er nok å oppsøke en hudpleier og få analyse. Det er gratis eller ganske billig, og du plikter ikke til kjøp.

Røde kinn med nupper kan også tyde på rosacea, "acne rosacea" er kanskje et alternativ, og du bør absolutt utrede om du har denne tilstanden. Er gjerne hudleger som oppklarer i det.

Stram i masken tyder på fuktmangel iaf, eller helt feil rens om du kjenner det kun etter rensen. Så drikk maaasse vann og spis oftere fisk eller ta tran/omega 3 kapsler. Flassende nese sliter mange med på vinteren. Du kan jo prøve å smøre med jojobaolje før du investerer i dyre kremer som går ut på dato før du har bruk for dem igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...