Gå til innhold

Ble nektet å bytte ullstillongs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en ullstillongs av merket Ulvang i en butikk, men da jeg kom hjem synes jeg de virket små i størrelsen så jeg gikk tilbake for å bytte den. Men det ble jeg nektet, fordi ekspeditrisen mente at det var undertøy og derfor ulovlig å bytte. Jeg prøvde å si at dette er jo ikke undertøy som man bruker uten truse. Og jeg jobber i samme kjede og på vår butikk ville vi ha byttet. (Samt at jeg tidligere har fått bytte stillongs i andre butikker som f.eks Cubus) Jeg ble litt oppgitt, men det er kanskje meg som er urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at de i utgangspunktet ikke har bytterett på stilongs, men hvis den var liten i størrelsen synes jeg de bør gjøre et unntak. Avhengig av hvor mye for liten den er vil jeg si det er vesentlig feil på varen du har kjøpt.

Mulig superundertøy skal være sinnsykt trangt, for jeg kjøpte nylig et sett fra Gaupa, størrelse Large etter tips fra venninne. Vanligvis bruker jeg Small, men selv Large er stram i livet :S

Skrevet

Jeg fikk samme svar sist jeg prøvde å bytte strømpebukser, selv om jeg har byttet strømpebukser mange ganger tideligere.

Det er ingen allmenn bytterett i Norge, så butikken har ingen som helst forpliktelse til å ta imot en vare du har kjøpt (så lenge det ikke er direkte feil på den). Synes ikke du var urimelig som ville bytte, og personlig mener jeg at man burde få bytte så lenge pakken er uskadet og varen tydelig er ubrukt, men butikken har som sagt all rett til å bytte.

Kanskje prøve igjen i en annen butikk av samme kjede og se om du har mer flaks der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...