Gjest Ts Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 det er mulig spørsmålet er litt dumt, men.. er det normalt at kastererte hannkatter prøver å parre seg med brunstige hunnkatter?? jeg har to kastererte hannkatter (den ene har vært kasterert i 4 år den andre i to år) og en hunnkatt som er klar som et egg nå for tiden. hannkattene er helt gale.. de går rundt og jamrer som to idioter, og benytter enhver sjanse til å prøve å parre hunnkatten. er dette normalt?? hadde liksom håpet på å slippe dette maset når jeg kastererte dem.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Hvor gamle var de da du kastrerte dem? Det hender at dyr som har rukket å bli kjønnsmodne før de kastreres kan ha atferdstrekk som de du beskriver her.
Gjest Ts Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Hvor gamle var de da du kastrerte dem? Det hender at dyr som har rukket å bli kjønnsmodne før de kastreres kan ha atferdstrekk som de du beskriver her. den ene var litt over 3mnd, og den andre var ca 5mnd. men de har aldri oppført seg sånn før, og det er jo noen år siden de ble kastrert.
AnneBonny Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Det er absolutt normalt, problemet er at de ikke kan gjøre noe. Hun slipper ut lukt og legger seg ned, mens monsene ikke kan reagere annet enn å bli frustrert. Den kastrerte monsen min kom inn døra en dag og mjauet med såpass hes stemme at jeg trodde han holdt på å kveles, at noe alvorlig hadde skjedd. Så viste det seg at det var pga at han hadde brølt så mye at han ikke hadde stemme igjen pga en hokatt som var klar som et egg Men vet ikke om det er så snilt å ha en hokatt som har løpetid gående rundt monser. Hvis du har noen som kan passe dem i den perioden, tror jeg at jeg hadde gjort det.
Gjest Ts Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Det er absolutt normalt, problemet er at de ikke kan gjøre noe. Hun slipper ut lukt og legger seg ned, mens monsene ikke kan reagere annet enn å bli frustrert. Den kastrerte monsen min kom inn døra en dag og mjauet med såpass hes stemme at jeg trodde han holdt på å kveles, at noe alvorlig hadde skjedd. Så viste det seg at det var pga at han hadde brølt så mye at han ikke hadde stemme igjen pga en hokatt som var klar som et egg Men vet ikke om det er så snilt å ha en hokatt som har løpetid gående rundt monser. Hvis du har noen som kan passe dem i den perioden, tror jeg at jeg hadde gjort det. Hunnkatten pleier å få p-piller men det har blitt glemt bort de siste ukene, så nå tenkte jeg å heller sterilisere henne, så slipper jeg det problemet. Tusen takk for svaret... da tar jeg det med ro og anser hannkattene for normale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå