Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hei! Hva syns dere om å stå frem som bifil før man har fått seg kjæreste av samme kjønn? Saken er at jeg er bifil (vært klar over det siden bare/ungdomsskolen, nå er jeg 25), jeg forelsker meg og tiltrekkes av begge kjønn, men jeg har aldri hatt kjæreste av samme kjønn. Jeg har aldri turt og vært på typiske skeive utesteder, nettopp fordi ingen vet at jeg er bifil. Og når ingen vet at jeg er bifil, er det vanskelig å sjekke opp noen samtidig som det ikke er lett å sjekke opp meg (mye lettere å sjekke opp noen når du vet at de kan være interessert i deg). Så.. Jeg har lyst til å ”stå frem” som bifil så jeg kan få meg kjæreste… :rødme: i hvert fall en lang flørt Men på den andre siden så syns jeg det virker merkelig å si at jeg er bifil, for det er jo ikke så stor greie, uten at man har fått kjæreste. Hadde jeg hatt kjæreste syns jeg det hadde vært annerledes, da hadde jeg jo nesten vært nødt til å si det. Jeg syns også det hadde vært mer naturlig å stå frem om jeg hadde vært lesbisk. Men når det ikke er noen potensielle kjærester inni bildet, blir det kanskje litt merkelig og bare si at jeg er bifil etter så mange år (jeg har jo vært klar over det veldig lenge..)? Er det å lage ”oppstyr” av ingenting? Det ble kanskje litt frem og tilbake i dette innlegget, men jeg er fryktelig i tvil om hva jeg skal gjøre..
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Jeg synes ikke at du skal være nædt til å fortelle alle folk private ting. Det er ingen som har noe med hva du er eller ikke er. Jeg ville ikke informert noen om mine private følelser. Hadde bare lett etter en kjæreste som før jeg, og tatt den som skapte følelser hos meg. Det være seg mann eller kvinne!
Gjest hare Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 hvorfor må du stå frem? kan du ikke bare gjøre som du vil med hvem du vil? jeg har hatt et par venninner jeg trodde var hetero(guttekjærester før) som har fortalt at de har fått jentekjæreste/forelskelse, og det spiller jo ingen rolle for meg? de gjorde ihvertfall ikke noe poeng ut av det utover å fortelle at "jeg er forelsket/har hatt et one-night stand . hun hette guri og vi skal/skal ikke treffes igjen".
Berentsens Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Hva syns dere om å stå frem som bifil før man har fått seg kjæreste av samme kjønn? Synes ikke noe spesiet om det. Er vel bare å stå fram det, om du synes at det er nødvendig. Ta deg en tur på et skeivt utested, møt andre skeive og kos deg!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Du kan jo nevne at du er bifil uten å lage "oppstyr" vel. Hvis du vil ha jentekjæreste, er det nok en god idé å være åpent bifil. Da høyner du nok sjansene dine mye.
sebra Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 gjør det som føles riktig for deg.du tenger ikke nødvendigvis å få deg kjærste før du gjør det. Lykke til =)
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Takk for svar alle sammen Når jeg skrive "stå frem" så mener jeg å si det til noen venner på en stille og rolig måte. Å skrike det ut er ikke akkurat helt meg for å si det slik! Jeg tror nok at det kanskje hadde vært lettere om noen venner visste hva jeg følte, og jeg tror nok heller ikke at vennenene mine ville reagert på en negativ måte, om jeg hadde hvisket det stille til dem Men det følges liksom litt rart og si noe slikt når det ikke er noen andre inne i bildet ennå.. Jeg er vel litt redd for reaksjonen: hvordan kan du vite det så sikkert når du ikke har truffet noen ennå? Hvorfor sier du det nå? Og kanskje at det skal bli en "greie" ut av det blandt noen av vennene mine.. Skal ut til neste helg, kanskje jeg bare skal stikke fra vennene mine og løpe til nærmeste skeive utested, hihi
inga:) Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Det er ikke noe galt i å være bifil. Jeg er det selv. Handler om at jeg forelsker meg i personlighet og ikke kjønn. Jeg går ikke å forteller det til alle, men jeg er åpen om det, el dvs er ikke opptatt av å skjule det. Synes det var litt pinlig å fortelle det til kjæresten min, men så svarte han "kult!, det er jeg også" hehe
Gjest ts Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 Det er ikke noe galt i å være bifil. Jeg er det selv. Handler om at jeg forelsker meg i personlighet og ikke kjønn. Jeg går ikke å forteller det til alle, men jeg er åpen om det, el dvs er ikke opptatt av å skjule det. Synes det var litt pinlig å fortelle det til kjæresten min, men så svarte han "kult!, det er jeg også" hehe Så utrolig bra!! Det er akkurat slik du forklarer det i innlegget ditt, jeg ønsker å være også! Så var det bare å ta det første skrittet da...
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Jeg er bifil. Har fortalt det til dem det liksom har vært relevant å fortelle det til, det vil si at når vi en eller annen gang har hatt en samtale om dette i den nermeste vennegjengen har jeg fortalt at jeg har hatt en jentekjæreste. Det er noe jeg syntes er veldig rart å plutselig skulle fortelle uten at situasjonen tilsier det, så jeg har aldri hatt noen plan med å "stå frem" til noen (utenom mannen min) men fortalt det i situasjoner hvor det føltes helt naturlig å være ærlig. Har aldri skjems av det på noen måte, for meg er det den naturligste ting i verden, men jeg er ganske privat rundt mitt følelsesliv. Om jeg var det hadde jeg fint fortalt det til de nermeste vennene, om du opplever at dette er noe som er en så stor del av deg at det er naturlig å nevne. Jeg tror jeg hadde tatt det på en jentefest etter ei flakse vin, for å få en mye mer ufomell følelse over situasjonen. Jeg hadde også begynt å gå på "skeive" utesteder, gjerne med noen av vennene ovenfor om jeg hadde fortalt dette til. Om du er typen som går på et utested alene er jo selvsagt det flott. Selv er jeg ikke slik og ville gjerne hatt med meg ei trygg base som var i mitt hjørne.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. februar 2010 #11 Skrevet 13. februar 2010 Skjønner deg godt. Når jeg var 19 forelsket jeg meg dypt og inderlig i en annen jente, og sånn som jeg tenkte da betød det at jeg var lesbisk. Valgte etter ei stund å komme ut av skapet. Det var tøft, men gikk ganske greit. Etterhvert skjønte jeg at jeg nok var bifil, men valgte å ikke snakke så mye med vennene om det eller leve ut gutteforelskelsene mine. Men når jeg traff mannen i mitt liv, for å bruke en klisje, var det ikke noe bønn. Det å "stå fram" med guttekjæreste var mye tøffere enn å stå fram som lesbisk. Jeg hadde jo tross alt vært lesbisk i nesten 10 år. Spesiellt ovenfor familien var jeg åpen om hvor vanskelig jeg syntes dette var. Men, som pappa sa, vi kjenner jo deg for den du er, og ikke for legningen din. Så dette er nok vanskeligere for deg, enn for de som står deg nær.
Gjest Castilla Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Hei..Utrolig modig at du vil stå frem om legningen din. Jeg føler d også slik. Er gift, og er åpen om dette oven for mannen min..Aldri hatt jentesex, men d frister å kunne prøve d..Men hvordan skal man gå frem ? Er veldig opptatt m at kjemien skal stemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå