Gå til innhold

Har en dårlig sminkedag og holder meg hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om andre kan bli skikkelig deppa av når man bare ikke ser bra uansett hva man gjør med sminken- det ser bare ikke bra ut av en eller annen grunn. Har prøvd å vaske av alt og gjøre det på nytt, men funker ikke..huden er helt rar i dag.

Jeg har en sånn dag i dag og orker bare ikke å gå noen steder...(jeg har fri idag for så vidt, men hadde et par uviktige ting på agendaen likevel). Overreagere jeg? er dette fullstendig unormalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er ille hvis man ikke vil/klarer å gå ut av døren fordi man ikke får lagt fin sminke. Det høres for meg ut som et usunt avhengighetsforhold til sminke.

Skrevet

Tror ikke det er så normalt men forstår hva du mener likevel ;)

på sånne dager der ingenting fungerer så bruker jeg bare litt solpudder eller blush,sprayer over med litt fuktspray,finner en diskret lipgloss et stort smil. For meg så er det værre at håret slår seg vrang!

Gjest Spinell
Skrevet

Ta det helt med ro og gjør det du hadde tenkt. Jeg er 99% sikker på at du er den eneste som legger merke til dette. Husk at folk flest er mer opptatt av hvordan de selv tar seg ut enn å legge merke til alle andre.

Skrevet
Da synes jeg du skal begynne å bruke mye mindre sminke.

Hva er galt med å begrense det til mascara, lipgloss og litt matt pudder til hverdags?

hun snakker jo om følelsen, ikke at hun bruker samme sminke

Gjest Spinell
Skrevet
hun snakker jo om følelsen, ikke at hun bruker samme sminke

Jeg snakker ikke om samme sminke, men om mengden sminke. Den følelsen der oppnår man ikke uten at antall produkter er litt mer enn det jeg nevnte i forrige innlegg.

Skrevet
Jeg snakker ikke om samme sminke, men om mengden sminke. Den følelsen der oppnår man ikke uten at antall produkter er litt mer enn det jeg nevnte i forrige innlegg.

jo! hvis u har plettfri hud, vil du få omtrent samme resultat, men har du det ikke vil resultatet variere mye fra dag til dag. selv om man pleier huden...også vannmengde i kroppen har mye å si. jeg er stygg, uansett hvor perfekt sminken er, når jeg er oppblåst..

hvis du er en av de heldige, shut up and be happy!

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men å ikke gå ut eller å henge seg opp i det er litt ille. Om alt slår feil så bare hiv på mascara og lipgloss, ikke tenk mer på det.

Gjest Spinell
Skrevet
jo! hvis u har plettfri hud, vil du få omtrent samme resultat, men har du det ikke vil resultatet variere mye fra dag til dag. selv om man pleier huden...også vannmengde i kroppen har mye å si. jeg er stygg, uansett hvor perfekt sminken er, når jeg er oppblåst..

hvis du er en av de heldige, shut up and be happy!

Det var da voldsomt! Nå snakker vi om å overreagere...

Jeg er slett ikke en av de heldige med plettfri hud og som aldri har en oppblåst dag. Poenget er, som tidligere nevnt: folk er faktisk langt mer opptatt av seg selv og sin egen fremtoning enn av andre, så de aller aller fleste vil ikke engang legge merke til at det er noen forskjell på deg. Det er mest du som gjør det. Hvis en greier å huske på dette, blir faktisk dagen mye bedre fordi en slipper å gå rundt å bekymre seg konstant for helt unødvendige ting :)

Med mindre du har en enorm gul kvise midt på nesen, skjørtet godt stappet nedi strømpebukserompa og dopapir hengende etter skoene, er det faktisk utrolig hva du slipper unna med.

(Egen erfaring, ja!)

Skrevet

Er glad for at jeg ikke bryr meg så mye om sminke jeg :fnise:

Slippe slike problemer som dette *phew*

Og nei, jeg har ikke vakker hud, jeg bare bryr meg ikke om hva andre måtte tro og tenke. (sliter med eksem og andre ting som også vises i ansiktet.)

Skrevet (endret)
Er glad for at jeg ikke bryr meg så mye om sminke jeg :fnise:

Slippe slike problemer som dette *phew*

Og nei, jeg har ikke vakker hud, jeg bare bryr meg ikke om hva andre måtte tro og tenke. (sliter med eksem og andre ting som også vises i ansiktet.)

Helt enig med deg! :-)

om jeg skal se ut som litt ''folk'' kliner jeg til med maskara!:P.

folk får egentlig mene hva det vil! :-D

Endret av Siiw
Skrevet
Bare lurer på om andre kan bli skikkelig deppa av når man bare ikke ser bra uansett hva man gjør med sminken- det ser bare ikke bra ut av en eller annen grunn. Har prøvd å vaske av alt og gjøre det på nytt, men funker ikke..huden er helt rar i dag.

Jeg har en sånn dag i dag og orker bare ikke å gå noen steder...(jeg har fri idag for så vidt, men hadde et par uviktige ting på agendaen likevel). Overreagere jeg? er dette fullstendig unormalt?

Er ikke unormalt å tenke sånn, jeg har sånne dager hvor jeg føler føler meg kjempe fresh, andre dager kan jeg føle meg stygg.=) Men det er ikke så ille at jeg må holde meg hjemme pga av det.

Skrevet

Hvis jeg absolutt ikke får til sminken (bruker bare mascara til hverdags), så tar jeg den bare rett og slett av. Det er bedre med halvlyse vipper, enn klumpete edderkoppben. De fleste jeg kjenner har sett meg uten sminke, og ingen rømte, så jeg overlever en sminkefri dag uansett hvor fæl jeg måtte føle meg. :)

Skrevet

Vet akkurat hvordan det føles. :( Har selv blitt hjemme fra forelesning fordi jeg har blitt så forbanna av å se meg selv i speilet at jeg bare føler for å gjemme meg for hele verden.

Skrevet

Huff da... Det går litt vel langt når man ikke vil forlate hjemmet fordi man ikke blir fornøyd med sminken?

Jeg har også gode og dårlige dager når det gjelder utseendet mitt. Noen dager føler jeg at jeg ser fin ut fra jeg våkner, andre dager føler jeg meg gusten og grå nesten uansett. Men går da ut likevel, overfladisk må man nå ikke bli...

Eller er det ikke kun det at du er overfladisk, men heller det at du sliter psykisk?

Skrevet

Skjønner godt hva du mener, TS!

Selv om huden er likens som den var dagen før (da jeg følte meg fresh), og jeg bruker samme sminke, og påfører det på samme måte, så er det dager hvor jeg føler at jeg ser ille ut uansett.

Men på jobb må jeg uansett, og selv om jeg føler meg helt avskyelig, så prøver jeg å tenke at andre ikke ser det jeg ser ;)

Skrevet
Huff da... Det går litt vel langt når man ikke vil forlate hjemmet fordi man ikke blir fornøyd med sminken?

Jeg har også gode og dårlige dager når det gjelder utseendet mitt. Noen dager føler jeg at jeg ser fin ut fra jeg våkner, andre dager føler jeg meg gusten og grå nesten uansett. Men går da ut likevel, overfladisk må man nå ikke bli...

Eller er det ikke kun det at du er overfladisk, men heller det at du sliter psykisk?

Det er på sånne dager da det er mye som er kjipt og i tillegg ser man ut som et takras at ting blir litt ille ja. Men ellers går jeg selvfølgelig på jobb og gjør ting som må gjøres uansett "sminke"dag. Men hvis det f.eks. dukker opp muligheter til å gå og gjøre noe sosialt etter jobb og jeg VET at der kommer det til å være kjekke menn og glamorøse damer (de dagene jeg ser ok ut, pleier jeg selv å være en av disse damene), holder jeg meg unna på sånne dager altså...Det går virkelig inn på meg. Er det andre som føler det slik??

Samtidig kan jeg ikke si at jeg har dårlig selvtillit, for det HAR jeg ikke- jeg er fornøyd med meg selv og livet mitt og hva jeg har oppnådd, men utseendet er mitt svake ledd-må være perfekt...skulle ønske jeg kunne endre tankemønster der altså...

Skrevet

Helt normalt å ha dårlige dager. Det er når hver dag blir sånn at man har et problem. Kanskje ikke pedagogisk riktig det her, men på slike dager sier jeg bare til meg selv at "Javel, så ser du ikke bra ut i dag, sånn er det bare!" også går jeg ut og gjør det jeg skal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...