Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tar et NAV kurs der jeg sitter hvedsiden av en fyr. Han er veldig grei og smart osv. Men han går altfor fort frem. Vi har kjent hverandre i noen dager og han innviterer meg hjem til ham og vil henge hele tiden.

Jeg er for snill til å si nei. Og jeg har ikke noe problem med å prate med ham, men han forstår ikke grenser.

Jeg har sagt at jeg har kjæreste og da tonet han seg ned i to dager. Nå er vi der vi begynnte. Han bryr seg ikke. Liker ikke menn som ser hva de vil ha og SKAL ha det. Men han er så snill at jeg kan ikke bare avise ham heller. Fordi vi er "venner".

Han er ikke fra her og jeg vet ikke hva som er greia i andre land, men i Norge driver man ikke å klemmer og spanderer ting på noen andres kjæreste vel? Det er ikke noe kompis klem heller akkurat. Jeg skjønner når folk er interessert i meg.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Vi må sitte hvedsiden av hverander til kurset mitt er ferdig i Mars. Men nå vil jeg bare bli ferdig for og bytte nummer (for det fikk han første dagen før jeg skjønnte det at han likte meg).

Btw. Han er 13 år eldre enn meg. Om jeg var singel ville jeg ikke vært sammen med en gammel mann heller.

Endret av Chiyo
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tar et NAV kurs der jeg sitter hvedsiden av en fyr. Han er veldig grei og smart osv. Men han går altfor fort frem. Vi har kjent hverandre i noen dager og han innviterer meg hjem til ham og vil henge hele tiden.

Jeg er for snill til å si nei. Og jeg har ikke noe problem med å prate med ham, men han forstår ikke grenser.

Jeg har sagt at jeg har kjæreste og da tonet han seg ned i to dager. Nå er vi der vi begynnte. Han bryr seg ikke. Liker ikke menn som ser hva de vil ha og SKAL ha det. Men han er så snill at jeg kan ikke bare avise ham heller. Fordi vi er "venner".

Han er ikke fra her og jeg vet ikke hva som er greia i andre land, men i Norge driver man ikke å klemmer og spanderer ting på noen andres kjæreste vel? Det er ikke noe kompis klem heller akkurat. Jeg skjønner når folk er interessert i meg.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Vi må sitte hvedsiden av hverander til kurset mitt er ferdig i Mars. Men nå vil jeg bare bli ferdig for og bytte nummer (for det fikk han første dagen før jeg skjønnte det at han likte meg).

Btw. Han er 13 år eldre enn meg. Om jeg var singel ville jeg ikke vært sammen med en gammel mann heller.

Jeg tror ikke han slutter før du viser ham hvor landet ligger....Du må rett og slett si at : du går for langt, jeg har sagt jeg har kjæreste....BACK OFF!! ( på en fin måte, selvsagt )

Skrevet
Jeg tror ikke han slutter før du viser ham hvor landet ligger....Du må rett og slett si at : du går for langt, jeg har sagt jeg har kjæreste....BACK OFF!! ( på en fin måte, selvsagt )

Men men.. jeg tørr ikke. :grine: Jeg er en skikkelig feiging.

Kanskje jeg skal ta med kjæresten opp dit en dag og råkline forran alle hehe. :fnise:

Men da får jeg sikkert kjeft av alle de gamle damene der.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Du kan vel snakke med de som har kurset eller de på NAV om situasjonen og at du syns det er ubehagelig å måtte sitte ved siden av han. Kanskje du får bytte plass, om du er heldig.

Skrevet

Som man reder, ligger man!

Noen spørsmål til deg:

Hvorfor ga du ham nummeret ditt? (Også første dagen, da...)

Hvorfor klemmer du ham/lar ham klemme deg? Du sier du kjenner/merker når noen er interessert - det virker ikke på meg som om du prøver å vise ham det motsatte...

Ikke kan jeg forstå hvorfor du MÅ sitte ved siden av ham, heller...

Skrevet
Som man reder, ligger man!

Noen spørsmål til deg:

Hvorfor ga du ham nummeret ditt? (Også første dagen, da...)

Hvorfor klemmer du ham/lar ham klemme deg? Du sier du kjenner/merker når noen er interessert - det virker ikke på meg som om du prøver å vise ham det motsatte...

Ikke kan jeg forstå hvorfor du MÅ sitte ved siden av ham, heller...

Helt enig, dette tenkte jeg å da jeg leste innlegget ditt. Mulig du likte oppmerksomheten til å begynne med?

Tror nok at eneste måte ut av denne smørja du har surret deg inn i er å si klart fra, og evn spørre om å få bytte plass!!!

Skrevet

Han inviterte deg med hjem og du takka ja? Når man har kjæreste takker man ikke ja til slikt, særlig ikke med menn man bare har kjennt i noen dager, og du sender ham da signaler om at du er interessert selv om du har kjæreste. Det er DU som er problemet her og ikke klarer å si skikkelig i fra om at du ikke er interessert. Måen du oppfører deg på sier noe helt annet, så det er ikke rart han blir forvirra.

Du kan ikke avvise ham fordi dere er venner? Nei, dere kjenner ikke hverandre og har nettopp møttes. Dere var ikke venner når han inviterte deg med hjem etter noen dager. Så sprry, det at du ikke kan avvise ham fordi dere er venner tror jeg ikke noe på.

Når jeg blir lagt ann på, noen spør meg om nummeret mitt, om jeg vil være med på en kaffe/øl eller inviterer meg med hjem sier jeg som regel "jeg tror ikke kjæresten min hadde satt så stor pris på det". Det er en høfflig måte å avvise noen på. Hva synets forresten din kjæreste om at du henger så mye med en ukjennt mann som du nettopp har møtt? Hva syntes han om at du tar i mot klemmer og drinker? Jeg klemmer aldri noen jeg ikke vil klemme og takker nei til drinker fra andre menn. Hvorfor klarer du ikke det samme?

Jeg tror du liker oppmerksomheten fra ham jeg.

Gjest Gjest_Lizzy_*
Skrevet

hmmm. jeg ser ikke problemet med å klemme andre gutter selv om man har kjæreste? det er da ikke noe big deal.

problemet her er at han tydeligvis er interressert i deg. tror den eneste løsningen er å snakke med han, si at du liker han som en venn,og ikke noe mer enn det. Så kan du jo si at når han driver å kjøper gaver ,og inviterer deg med hjem så føler du deg ukomfortabel. det setter jo deg i en vanskelig situasjon siden du har kjæreste.

Lykke til ihvertfall =) klem

Skrevet
Jeg er for snill til å si nei.

Det er IKKE snilt å ikke si nei når man ikke har lyst til en ting!

Skrevet (endret)

Jeg har ikke vært hjemme hos han. Jeg har sagt at jeg er opptatt. Og han bare plutselig kan finne på å stryke meg på rygge og sier at han ikke vil at jeg skal være kald. Jeg blir litt sjokka av det kan ikke bare skrike ut "get you f***ing hands off me!"

Eller han sa i dag helt plutselig. "Kan jeg gi deg en klem".. jeg bare "emh ja I guess". Det kommer så plutselig at jeg ikke får tid til å tenke og så plutselig står vi der og klemmer. Men jeg klemte venne klem og det gjorde ikke han.

Jeg elsker typen min og jeg føler ingen ting for denne mannen. Han er ikke fra Norge så det er vanskelig å vite om slik oppførsel er normalt. Han vet jeg har kjæreste og jeg har pratet om han.

Men jeg har en annen på kurset som jeg har blitt godt kjent med. Han er fra Kenya og drit grei, men han går ikke frem på denne måten. Men jeg ligger merke til at "mr. innappropriate" ble veldig irriter da vi pratet og spøkte i lag. Så vi prata høyt og da begynnte jeg å prate om kjæresten min. :popcorn: Hva som skjer videre vet jeg ikke... Tror jeg vil kjappe meg ferdig med kurset og bare ikke møte han mer.

Vet jeg høres ut som en barnslig fjortis.. men jeg er alltid redd for å såre andre. Jeg er så snill at det er en byrde. :flau:

EDIT: Ikke akkurat snill å la folk tro at oppførselen deres er akseptabel. Jeg er ikke snill.. bare...feig. :sukk:

Endret av Chiyo
Skrevet
Jeg har ikke vært hjemme hos han. Jeg har sagt at jeg er opptatt. Og han bare plutselig kan finne på å stryke meg på rygge og sier at han ikke vil at jeg skal være kald. Jeg blir litt sjokka av det kan ikke bare skrike ut "get you f***ing hands off me!"

Eller han sa i dag helt plutselig. "Kan jeg gi deg en klem".. jeg bare "emh ja I guess". Det kommer så plutselig at jeg ikke får tid til å tenke og så plutselig står vi der og klemmer. Men jeg klemte venne klem og det gjorde ikke han.

Jeg elsker typen min og jeg føler ingen ting for denne mannen. Han er ikke fra Norge så det er vanskelig å vite om slik oppførsel er normalt. Han vet jeg har kjæreste og jeg har pratet om han.

Men jeg har en annen på kurset som jeg har blitt godt kjent med. Han er fra Kenya og drit grei, men han går ikke frem på denne måten. Men jeg ligger merke til at "mr. innappropriate" ble veldig irriter da vi pratet og spøkte i lag. Så vi prata høyt og da begynnte jeg å prate om kjæresten min. :popcorn: Hva som skjer videre vet jeg ikke... Tror jeg vil kjappe meg ferdig med kurset og bare ikke møte han mer.

Vet jeg høres ut som en barnslig fjortis.. men jeg er alltid redd for å såre andre. Jeg er så snill at det er en byrde. :flau:

EDIT: Ikke akkurat snill å la folk tro at oppførselen deres er akseptabel. Jeg er ikke snill.. bare...feig. :sukk:

:kose::klem:

Skrevet

Hvis han ikke er norsk, tenk over hva som ville være "rett" reaksjonsmåte for en kvinne fra hans land om en fremmed mann gjorde slikt mot henne. Trolig ville "get your f...hands off me" vært barnemat i forhold.

Man lærer andre hvordan man vil bli behandlet, og du må lære denne mannen at man ikke prøver seg på og tafser på opptatte damer, ikke denne damen i alle fall. Dette er kulturforskjell, og han skjønner tydeligvis ikke den milde og vennlige og lett hintende varianten av avvisning du forsøker deg på.

NEI! er en fin setning.

Skrevet (endret)

"Nei!" is apparently not in my vocabulary. :tristbla:

Jeg er en skikkelig feiging. Jeg er så redd for å fornerme andre at jeg ikke tørr å si at de krysser grensen til awkwardness. Æsj driter i hvor snill han er nå. Han er bare skikkelig irriterende. Han har vært slik siden dag en. Skjønner ikke hvorfor! Det er ikke normal oppførsel og jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ikke liker ham i det hele tatt.

Vi må jo sitte med han til jeg er ferdig også. Dessuten har han vært i Norge i 5 år og han gidder ikke lære språket så alt går i Engelsk. I dag disset han en av lærerene bak ryggen fordi han nekter å snakke engelsk til han. Jeg sa det ikke høyt, men det er nok for å presse han til å lære språket kan jeg tenke meg. Etter å ha bodd i et land i 5 år, skal en kunne greie å prate litt Norsk i alle fall.

Noe som irriterer meg mest er at når vi prater er det HAN som prater. Jeg slipper så vidt til. Munnen hans går i ett og jeg blir også avbrutt når jeg snakker. Han sier at han liker meg, men hvordan kan vite det om han aldri tar seg til til å holde kjeft å høre på det jeg har å si. Jeg vil ikke være den jenta som sitter stille og ser søt ut. Jeg er faktisk mer enn det! Bare fordi jeg er flink til å lytte, betyr ikke at jeg ikke kan prate!

Årgh JEG BLIR SÅ SINNA! :kjefte: HVORFOR KAN IKKE JEG SI DETTE TIL HAN! HAN ER DUST! HAN BARE VIRKER GREI, MEN ER EGENTLIG OND OG UTSPEKULERT!

Jeg vil ikke tilbake til kurset. :grine:

Snakk om dårlig selvtillit fra min side. Feige feige Chiyo. :sukk:

Endret av Chiyo
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Snakk med kursleder eller saksbehandler da vel..

Skrevet

Om det er såpass ille som jeg får inntrykk av, vil jeg anbefale deg å søke profesjonell hjelp. Om du ikke klarer å stå opp for deg selv og si nei, ja - da tror jeg du kommer til å slite i årene fremover.

Gjest gjest- silje
Skrevet
Om det er såpass ille som jeg får inntrykk av, vil jeg anbefale deg å søke profesjonell hjelp. Om du ikke klarer å stå opp for deg selv og si nei, ja - da tror jeg du kommer til å slite i årene fremover.

Det å ikke kunne si nei er noe som er veldig vanskelig for mange, jeg var slik selv for noen år siden.

Overse ham, eller fortell hvor ståa er.

Eller lid deg gjennom den uakseptable, respektløse oppførselen hans.

Jeg synes det siste alternativet er verre enn at du "sårer" han.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vet du, jeg synes ikke du skal bry deg så mye om hvorfor han gjør det jeg. Om det er på grunn av hans kulturelle bakgrunn eller what not. Han er faktisk i Norge, og da er det faktisk på tidet at han får en introduksjon i norske normer og regler. Uten slik informasjon, vil han til stadighet skape slike situasjoner uten at han selv er klar over det.

Du trenger jo ikke engang avvise han, du kan jo bare si at i Norge er det ikke vanlig å klemme på den måten, og det gjør deg ukomfertabelt med slik kroppskontakt.

Hadde en av mine venner som er innflyttere i Norge (tiltross for at jeg snakker engelsk med flere av de) hadde sagt at de ikke gadd å lære seg norsk, eller vist dette på forskjellige vis, hadde jeg faktisk blitt fly forbanna.

Skrevet

Kan ikke annet enn å signere Wolfmoon. Strålende innlegg.

Skrevet
Du kan vel snakke med de som har kurset eller de på NAV om situasjonen og at du syns det er ubehagelig å måtte sitte ved siden av han. Kanskje du får bytte plass, om du er heldig.

Hvis hun sier hun synes det er ubehagelig å sitte ved siden av han kan de tro at hun har rasistiske holdninger.

Skrevet
Hvis hun sier hun synes det er ubehagelig å sitte ved siden av han kan de tro at hun har rasistiske holdninger.

Det holder å si at hun ikke vil sitte ved siden av han, fordi han legger an på henne.

Og slutt og skyld på kulturforskjeller, fyren vet godt hva han gjør. Han utnytter det at ts er for snill til å si nei, og håper på å manøvrere deg inn i en situajson hvor du føler seg forpliktet til å ligge med han. At du har kjæreste er irrelevant, når han bare er ute etter å knulle. Drittsekker av alle nasjonaliteter gjør dette, og den eneste måten å få slutt på det på er å si NEI. Øv deg foran speilet hjemme, dersom du synes dette er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...