Gå til innhold

Traumatisk forhold til langrenn:

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Min nye kjæreste vil gjerne ha meg med på langrennsturer, men jeg er usannsynlig klønete, og jeg hater det! Har så dårlige erfaringer fra barndommen og langrennsturer....

Hva gjør jeg?

Forslag til andre aktiviteter vi kan gjøre i steden?

Har akkurat begynt å lære meg å stå slalom, har gjort det TO ganger i mitt liv (er godt over 30....), så hvis jeg skal gjøre det sammen med han må jeg øve mer først....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli med han ut, pakk sekken med noe godt og ta mange pauser underveis.

Jeg HAAATER langrenn og har som deg noen traumatiske opplevelser rundt dette fra oppveksten, og ville absolutt ikke bli med en kompis på langrennstur for noen år tilbake. Heldigvis så klarte han å overtale meg og det ble en kjempeflott tur. Han visste om mine tanker rundt langrenn, og vi tok det helt med ro. Halveis ut i turen så grillet vi og koste oss masse, og jeg satt igjen med et helt annet bilde av langrenn etterpå.

Men fortell kjæresten din om dette og dine tanker rundt dette, så ikke han drar deg med på langtur med konkurranseinstinkt, uten pauser og bare hardkjør :)

Skrevet

Det må da være lov å si nei?

Samboer er sprekas av en annen verden, og får hundeøyne når han snakker om at han vil ha meg med på ski. Men jeg er ikke spesielt glad i å gå på ski, og liker ihvertfall ikke bratte oppover- og nedoverbakker, så jeg sier "nei" til å gå sammen med han, men jeg går ut alene.

Hva med å dra og ake eller stå på skøyter sammen? Eller ut og bygge snømann? man er ute sammen, og man kan fint ha kaffe- og kvikk lunsj-pause i snømannbygginga!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det må da være lov å si nei?

Samboer er sprekas av en annen verden, og får hundeøyne når han snakker om at han vil ha meg med på ski. Men jeg er ikke spesielt glad i å gå på ski, og liker ihvertfall ikke bratte oppover- og nedoverbakker, så jeg sier "nei" til å gå sammen med han, men jeg går ut alene.

Hva med å dra og ake eller stå på skøyter sammen? Eller ut og bygge snømann? man er ute sammen, og man kan fint ha kaffe- og kvikk lunsj-pause i snømannbygginga!

Ja, jeg er mye mer for å dra på skøyter1 eller ake! Det kan jeg gjøre uten problemer....

Skrevet

Eller alternativt bygge snøhule sammen. Men la han gå på ski, jeg liker det selv men har enda ikke møtt en mann som er født med ski på beina i dette kalde vinterlandet.

Du kan bli med og sammen lager dere bål, så får han ta noen runder mens du koser deg i sola og drikker varm sjokolade?

Viktig at han vet hva som er varme og vindtette klær og ellers har litt turutstyr og ikke bare ski da...

Noen ganger må man finne på ting hver for seg, tror det er sunt for et forhold hvis ikke den ene har en livstil som opptar hele vinteren f.eks.

Skrevet

Vi hadde det akkurat likt, men jeg ble med på tur med nytt og riktig utstyr.

Jeg liker det nå veldig godt, men er livredd for bakken. Så å finne løype til meg er realtivt utfordrene.

Hiv deg ut i det!

Skrevet

Du må øve deg mer for å kunne bli med ham på slalom? Er han ikke kjæresten sin som skal kunne se at du dummer deg ut og fremdeles syntes du er sjarmerende? Nei, det blir for teit.

Det er lov å si nei, men det er også lov til å være med ham en gang å forsøke. Det kan hende du syntes det er mye koseligere nå sammen med ham, enn når du motvillig ble dratt med ut når du var barn.

Skrevet

Kombiner de gode forslagene du har fått. Si at du kan bli med på tur hvis han garanterer daffetur med innlagt soling og kakao, så kan heller han ta seg en liten trimøkt mens du slapper av i solveggen/snøfonna/bakken...

Og har han lyst til å gå fort på ski, så sender du ham ut på egenhånd. Hvis han vil gå fort og du ikke liker ski så blir det uansett ikke hyggelig for noen av dere hvis han skal drasse deg med i sitt tempo og i krevende løyper.

Liker ikke å gå på ski selv, så jeg skjønner deg veldig godt, men så lenge man ikke presses til tunge løyper og racertempo så kan det være litt koselig en gang i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...