Chiyo Skrevet 12. februar 2010 #1 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Hvorfor er det slik at hvis du går i Bærum på østlandet eller i Fana i Bergen så er det enkelte mennesker du bare ser er soss med en gang. De har jo en helt annen kleskode enn oss dødelige. Hvorfor det? Ikke at jeg har i mot at folk har penger, men det er ofte slik at man ligger merke til de som har mye penger. Er det tilfeldig eller shopper man sosseklær bevisst for å skille seg ut? Endret 12. februar 2010 av Chiyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 12. februar 2010 #2 Del Skrevet 12. februar 2010 tror også mange kler seg som sosser for å fremstå som rike.. men er det nødvendigvis ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soss Skrevet 12. februar 2010 #3 Del Skrevet 12. februar 2010 Øhm?? Vet ikke om jeg skjønte helt spørsmålet jeg. Men jeg kler meg sikkert slik mange vil definere som soss... Er vel bare fordi jeg liker å gå med den type klær og handler klær av god kvalitet. Prøver ikke bevisst å skille meg ut, og gjør vel ikke det her jeg bor heller akuratt.. Er vel mer det at som alle andre så liker jeg å gå i det jeg trives best i!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 12. februar 2010 #4 Del Skrevet 12. februar 2010 Øhm?? Vet ikke om jeg skjønte helt spørsmålet jeg. Men jeg kler meg sikkert slik mange vil definere som soss... Er vel bare fordi jeg liker å gå med den type klær og handler klær av god kvalitet. Prøver ikke bevisst å skille meg ut, og gjør vel ikke det her jeg bor heller akuratt.. Er vel mer det at som alle andre så liker jeg å gå i det jeg trives best i!! Eventuelt så går du i det som forventes av deg i det miljøet du vanker i Ikke at det er to motsetninger, man trives ofte best i det som er kjent og kjært, og når alle rundt deg bruker det samme er det såpass trygt at det føles komfortabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 12. februar 2010 #5 Del Skrevet 12. februar 2010 Som den ekte nordlendingen jeg er som nå bor i Bærum, så skal jeg si at det er mye rart her. Det rareste for meg er ikke at de kler seg så himla pent, tvert om så går de i joggebukser og svære dunjakker med håret hit og dit, men sminke, det har de nok av i ansiktet, og for å ikke glemme perleøredobbene. De som kler seg fint, kler seg nok sikkert litt finere enn gjennomsnittet ellers i landet. Jeg synes alle ser veldig like ut her i Bærum, ikke så mange med egen stil, det er kanskje det som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #6 Del Skrevet 12. februar 2010 Man pleier som regel å kle seg som den gruppen man identifiserer seg selv med, eller ønsker å bli identifisert med. Er man "soss", og opptatt av ting som materiell velstand, penger, sosial status innenfor en bestemt gruppe, osv, er det naturlig å kle seg i klær som reflekterer dette. Visse typer merkeklær blir da et naturlig valg. Mennesker innenfor samme subkultur/miljø har jo en tendens til å samle seg, og hva "sosser" angår gjelder dette ofte bestemte boligstrøk, der mennesker med stor bankkonto og stort behov for å demostrere sin velstand har satt sitt preg på stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soss Skrevet 12. februar 2010 #7 Del Skrevet 12. februar 2010 Eventuelt så går du i det som forventes av deg i det miljøet du vanker i Ikke at det er to motsetninger, man trives ofte best i det som er kjent og kjært, og når alle rundt deg bruker det samme er det såpass trygt at det føles komfortabelt. Nå vet vel du svært lite om hvilket miljø jeg vanker i ( men deler av det er rock/metal)... Har venner fra mange forskjellige områder og miljøer, men har hatt "min snobbete" stil i alle år, uavhengi av hva de rundt meg klær seg i. Det er sånn jeg liker å kle meg og sånn er det bare. Samboeren min har en helt annen stil, og mine beste veninner en helt annen der igjen. Og på jobben er det generelt mer casualt, men jeg driter i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg hørte om en jente i Fana som ble frøset ut av gjengen fordi hun hadde handlet på Cubus. Folk kan kle seg som de vil. Men jeg blir litt trist når man hører om ungdommer på rundt 13-14 som blir mobbet fordi de ikke kler seg i D&C. Men selvfølgelig det finst jo drittsekker i alle miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pomeline Skrevet 23. februar 2010 #9 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg hørte om en jente i Fana som ble frøset ut av gjengen fordi hun hadde handlet på Cubus. Folk kan kle seg som de vil. Men jeg blir litt trist når man hører om ungdommer på rundt 13-14 som blir mobbet fordi de ikke kler seg i D&C. Men selvfølgelig det finst jo drittsekker i alle miljø. Helt utrolig trist spør du meg, at klær skal ha så mye å si. Glad jeg er ferdig med den alderen (iallfall nesten!).. Jeg handler selv ofte på Cubus, rett og slett fordi jeg synes de har mye fint der, og snittet som regel passer meg bra, i tillegg er det meget overkommelige priser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #10 Del Skrevet 24. februar 2010 TS, tror jeg skjønner hva du mener. Når du sier "soss" tenker jeg vel å merke ikke på jentene i joggebukse og perleøredobber! Som noen trakk frem her. De oser virkelig ikke penger. Jeg legger ofte merke til noen, og det er ikke fryktelig mange, som ser rike ut. Og det kan være vanskelig å sette fingeren på hva det egentlig er. Eksklusive støvletter kanskje. Klassiske vesker? Velpleid hår, aldri kjip ettervekst osv. Pent utseende, pen hud. Det er ikke godt å se helt konkret:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulle Skrevet 27. februar 2010 #11 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg vil tro det handler like mye om hvor miljøpåvirket enkelte folk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå