vynne86 Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hei. Lurte på om det er noen som har erfaring med mineral sminke fra body shop? Jeg har nemmelig kjøpt meg foundation idag, og vil gjerne høre hva andre sier om denne? Sliter veldig med uren hud(hormonelt, er gravid) og vil gjerne ha noe lett dekkende, og som ikke er dårlig for huden. Kjøpte også en ansiktskrubb derfra, som visstnok skulle være dyptrensende og veldig bra for urenheter. Noen som har noe tips om hva man kan bruke? På forhånd takk for svar
Papaya84 Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Hei. Lurte på om det er noen som har erfaring med mineral sminke fra body shop? Jeg har nemmelig kjøpt meg foundation idag, og vil gjerne høre hva andre sier om denne? Sliter veldig med uren hud(hormonelt, er gravid) og vil gjerne ha noe lett dekkende, og som ikke er dårlig for huden. Kjøpte også en ansiktskrubb derfra, som visstnok skulle være dyptrensende og veldig bra for urenheter. Noen som har noe tips om hva man kan bruke? På forhånd takk for svar Nå er jeg langt i fra noen ekspert, men jeg bruker mineralpudder fra body shop og har fått skryt av at jeg har fått finere hud etter dette (nå har jeg i tilegg brukt obagi produkter) Men syns dette pudderet dekker greit om jeg har ujevnheter i huden. Har også brukt en skrubbekrem for ansikt, som jeg er fornøyd med. Ellers bruker jeg øyenskygge fra body shop. Denne liker jeg veldig godt for etter lag 1 viser den lite, men så blir den litt og litt sterkere jo fler lag (sier seg kanskje selv, men denne gjør det så perfekt ) Men..det var kanskje hjelp for urenheter du ville ha. Da kan jeg absolutt anbefale obagi nu derm og a vitaminsyre. Men dette vet jeg ikke om man kan bruke når man er gravid. Dessuten er det kjempedyrt og man blir tørr, rød og flasser mye under prosessen. Men for meg var det verdt det. De har også en salve på apoteket som skal hjelpe,husker ikke hva den heter. Men spør på apoteket. Du kan også få en salve på resept. Lykke til:)
pantera Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 (endret) slettet, feil tråd Endret 14. september 2010 av pantera
DesertRose Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 (endret) Når man er gravid og ammer så frarådes det å bruke a-vitaminsyre siden man ikke vet om det kan påvirke foster/barn. Man vet det er skadelig i pillerform, og det er usikkert når man bruker det i krem...... Når det gjelder kremen på apotek mener hun gjerne Basiron? Denne er uten resept, men tørker veldig ut huden og kan gjøre vondt verre for mange. Du kan bli rød og irritert av denne. La huden tilvennes ved bruk. Vet ikke om denne kan brukes av gravide så rådfør deg før bruk om du velger å prøve. Salve på resept kan være bla Aberela og Differin...Begge er a-vitaminsyre og kan ikke brukes. Men kan være til god hjelp senere. (Jeg har personlig fått best resultat av a-vitaminsyre (obagiprogram)) Det som du kan bruke er; Klindamycin som er i Dalacin. Azelainsyre som er i Skinoren og Finacea.. Alle disse får du på resept. Tilfør godt med fukt og bruk en god rens og toner Edit; Når det gjelder MD og andre produkter som inneholder fruktsyrer så er det utilstrekkelig dokumentasjon på disse. Så dette frarådes og gjerne selv om det til nå virker som det er trygt. Rådfør deg med legen og se om det har kommet ny info.... Endret 14. september 2010 av DesertRose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå