Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #1 Skrevet 5. september 2003 Ser det er mange innlegg her om temaet rundt å elske noen. Jeg er i samme situasjon, er i tvil om jeg elsker kjæresten min. Jeg vet at jeg har sterke følelser for han, liker å være sammen med han, ta på han, elsker sex med han ol. Han er verdens snilleste, og har mange gode egenskaper. Derfor vil jeg gjerne holde fast ved han! Men hva om det er noen der ute som er min sjelevenn, og går jeg glipp av noe enda større enn det jeg har nå, følelsesmessig? Kan man bestemme seg for å elske?
Mathias Skrevet 5. september 2003 #2 Skrevet 5. september 2003 Det kan man.. Varer nok ikke lenge da tror jeg...
Arnie Skrevet 5. september 2003 #3 Skrevet 5. september 2003 Jg tror snarere du skal se på det som å bestemme seg for å satse. Uansett vil et lagvarig samliv ikke være 365 dager i året med stormende lykkefølelse. Uansett. No way. Det *blir* vanskelige perioder - bare venn deg til tanken først som sist. Det viktiger er å bestemme seg for å satse sammen med denne personen, at dere begge bestemmer dere for å gjøre hva dere kan for at forholdet skal vare, for å holde flammen vedlike osv.osv. For å komme dere igjennom også de vanskelig periodene som kommer - sammen. Og dette er ikke noe du kan gå inn i halvhjertet, fordi "kanskje noen dukker opp en dag som er enda mer perfekt". Enten satser du, og slutter å se deg om etter "en enda bedre" - eller så satser du ikke, og tar konsekvensen av det.
Gjest Alive Skrevet 5. september 2003 #4 Skrevet 5. september 2003 Godt sagt Arnie! Hyggelig å se at dere gutta har et reflektert gjennomtenkt syn på akkurat dette
Maxine Grey Skrevet 6. september 2003 #5 Skrevet 6. september 2003 Jg tror snarere du skal se på det som å bestemme seg for å satse. Uansett vil et lagvarig samliv ikke være 365 dager i året med stormende lykkefølelse. Uansett. No way. Det *blir* vanskelige perioder - bare venn deg til tanken først som sist.
mellom Skrevet 6. september 2003 #7 Skrevet 6. september 2003 ja. hva om.... tror ikke det er bra å bruke den som ledesetning i livet, det går sikkert an - men tror ikke at det kommer til å bli et så bra liv.
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2003 #8 Skrevet 6. september 2003 Klart det går an. Man kan bestemme seg for alt. Er det hva du har gjort, bestemt deg for å elske han, fordi du ikke får noen andre?Da skal du vite at det er veldig dårlig gjort av deg å bruke han som en mellomstasjon. Minner sterkt om utnyttelse. Ta heller sjansen på å være singel, og bruk tiden på å utvikle deg som menneske, og gi han den samme sjansen. Men igjen, det er nok store muligheter for at du er hans mellomstasjon også. Så dere er vel skuls tenker jeg. Det som går rundt, kommer alltid tilbake vet du. Så, don´t worry, dere er antagelig to alen av samme stykke!
Gjest Embla s Skrevet 7. september 2003 #9 Skrevet 7. september 2003 Tror ikke man kan det, nei. Jeg har hatt beilere som har vært perfekte på alle mulige måter, bortsett fra at jeg ikke har hatt de rette følelsene. Så kan man tenke at man skal prøve likevel, siden alt er så perfekt, men det går jo ikke.. Uten kjemi eller hva det nå er, er det nytteløst. Tror jeg.
Ursula Skrevet 7. september 2003 #10 Skrevet 7. september 2003 Nei, du kan aldri bestemme deg for å elske en person, det er følelser du ikke har kontroll på, som du ikke kan styre, om du aldri så gjerne vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå