Gjest TR Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hei. Vurdere å ta min kjære med på cruise til sommeren, men er det kun pensjonister som gjør det? Vi er i midten av 20 årene. Det virker jo ganske fint å få sett flere byer på en gang, solsenger med bassenget og fullpensjon. Har sett litt priser, og det er jo faktisk ikke sååå mye dyrere enn en chartertur. Noen som kan anbefale et cruiseselskap? Setter pris på svar.
caroprins Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 vil anbefale cruise i vestre middelhav fra Barcelona med Royal carribian sin Voyager of the seas. Fantastisk båt og fantastisk tur. Aldersgruppe ombord når vi tok den turen i fjor sommer var fra 6 måneder til 80 år og 63 forskjellige nasjonaliteter. Apollo selger den turen og det er godt tilrettelagt via dem.
Gina_ Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Anbefaler virkelig Independence of the Seas - RCC. NYDELIG skip! Kan anbefale ruten de har i Karibien Jeg og kjæresten er i 20-årene, og vi stortrives der. Reiste sammen med familie, men skipet er så stort at man ikke treffer på dem om man ikke vil Er ikke bare for pensjonister nei, så like mange i alle aldersgrupper.
Gjest TR Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Meget mulig det blir cruise i sommer da:) Har sett litt på forskjellige cruise-selskaper. Noen som har erfaringer med MSC-cruise?
Xtend Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Jeg var på flere cruise i Karibien sammen med min tidligere kone i 2002 og 2003, og det er en herlig form for ferie. Total avslapping eller fullt kjør fra morgen til kveld, alt er opp til deg. Maten var god og underholdningen var glimrende. Vi storkoste oss ihvertfall. Vi var også skeptiske mtp. cruise som ferie, men på alle cruise vi var på lå gjennomsnittlig aldersgrense på rundt 35 år, så det er langt i fra kun gamle damer med blått hår på cruise. Anbefaler at dere koster på en lugar med balkong. Det er utrolig deilig å sitte ute på kvelden med en god bok og ett glass vin.
Gjest Gjest_Viren_* Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Vi reiste med RCCL (Voyager of the Seas) fra Barcelona i fjor, det var fantastisk Mennesker i alle aldersgrupper, og det er noe å finne på for alle, enten man velger å bli ombord, bli med på en guidet tur i land eller tusle rundt på egenhånd. Jeg kan ikke huske sist jeg har vært så avslappet som da jeg satt ved bassenget med en drink i den ene hånden og en bok i den andre, med utsikt over det nydelige middelhavet. Vi hadde forøvrig balkong, og jeg kommer aldri til å glemme synet som møtte meg da jeg gikk ut på balkongen om morgenen da vi kom iland i Villefrance - utrolig vakkert og stemningsfullt. I år skal vi reise med Princess (også fra Barcelona), og skal innom Monte Carlo, Napoli, Firenze, Roma, Istanbul, Athen, Ephesus, Mykonos og til slutt Venezia. Jeg er helt sikker på at det kommer til å bli supert også, og vi gleder oss noe voldsomt.
Gjest Gjest_Fisken_* Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Vi dro med Norwegian Jade (NCL) i fjor i vestre Middelhavet. Vi = par midt i 20-årene. Nydelig båt, nydelig besetning, fantastiske havner. På generelt grunnlag lønner det seg å se på hvor mange barnevennlige tilbud cruiseskipene har, dette gir gjerne en pekepinn på gjennomsnittsalderen. Jo lengre cruise, jo høyere gjennomsnittsalder er også en generell huskeregle. MEN om gjennomsnittsalderen er høy, betyr det ikke nødvendigvis at det ikke også er unge mennesker på båten. Anbefaler forumet på cruisecritic.com, der kan man komme i kontakt med folk som skal på samme cruise som en selv, pluss lese anmeldelser av båter gjort at passasjerene. Grunnen til at valget falt på NCL for vår del, var til dels tilbudet vi fikk, men også det såkalte "freestyle cruising"-konseptet de kjører. Det er ikke faste middagstider, og du har ikke heller faste "bordkamerater". Du spiser hvor og når du vil, med hvem du vil. Hvis dere drar på cruise, kan dere uansett se frem til god service, god mat og mange nye opplevelser. Lykke til! Vi for vår del kan knapt vente til neste cruise.
zuperduper Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Vi var på tur med msc-cruises i Middelhavet og hadde en kjempeflott tur . Nydelig mat! Absolutt flere aldersgrupperinger der på de reisende.
Gjest TR Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Stor sjangs for at det blir cruise på oss da. Ser prisene nå for 7 dagers-cruise i middelhavet ligger på 12-14000 for utvendig lugar i juni. Dere som har vært på cruise, anbefaler dere å bestille tidlig? Eller vil prisene falle etterhvert når det nærmer seg da de kanskje ikke får fyllt opp lugarene?
Gjest Gjest_Viren_* Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Pris på cruise: det lønner seg som regel å bestille tidlig spesielt for cruise i juli, også typisk juni og august. Disse blir som regel raskt fullt opp, og prisene går opp når det nærmer seg avgang for cruiset. Hvis man reiser utenom høysesongen er det større sjanse for å få billige restplasser, men hvis man har sett seg ut et spesielt cruise/rederi man vil reise med, ville jeg ikke gamblet på å vente i siste liten. Det cruiset vi har bestilt til i juli begynner å bli fullbooket nå, og prisene har steget mye allerede.
østebø Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Jeg lurer på om maten er inkludert i prisene eller kommer det i tillegg?
caroprins Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Jeg lurer på om maten er inkludert i prisene eller kommer det i tillegg? Maten er inkludert. På royal caribien sine skip er det eneste du betaler ekstra for alkohol og mineralvann og utflukter og så har de enkelte spesielle restauranter som du kan betale litt ekstra på for å spise der. Men de har buffetrestaurant med alt hva mann kann ønske seg, pizza og smørbrødkaffeer og den store middagsrestauranten som du kan fritt velge hva du vil fra menyen gratis. Og skulle du like en rett ekstra godt så er det bare å be om en til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå