Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Som jeg spurte, blir bruk av skammekroken praktisert mye i dagens Norge? Er det noen som har opplevd å sitte der? Var det på skolen eller hjemme eller begge steder?
Gjest brutal_mann Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 (endret) Det fleste menn i dette landet blir plassert i skammekroken. enten av sin mor, sin partner eller det offentlige. Menn er overgripere og horekunder uansett. I barnefordelingssaker er menn overgripere, i samfunnet ellers både overgripere og horekunder. Alt er lov så lenge menn angripes. Menn kan slås, menn kan kvoteres vekk fra jobber, menn kan mobbes (i alle reklamer fremstilles menn som tafatte nek) offentlig. Om en, som her på KG, prøver å påpeke klar urettferdighet i disfavør menn så blir en med en gang stemplet som bitter. Dermed avskrives menns argumenter for en mer rettferdig verden uten motargumenter. I sum så er det norske samfunnet i dag så "likestilt" på kvinners premisser at menn står i en skammekrok fra fødsel til grav. Endret 12. februar 2010 av brutal_mann
Siiw Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Hmm aldri opplevd skammekroken!! Vi hadde 1 på vgs, om vi bannet!!
Gjest ts Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Det fleste menn i dette landet blir plassert i skammekroken. enten av sin mor, sin partner eller det offentlige. Menn er overgripere og horekunder uansett. I barnefordelingssaker er menn overgripere, i samfunnet ellers både overgripere og horekunder. Alt er lov så lenge menn angripes. Menn kan slås, menn kan kvoteres vekk fra jobber, menn kan mobbes (i alle reklamer fremstilles menn som tafatte nek) offentlig. Om en, som her på KG, prøver å påpeke klar urettferdighet i disfavør menn så blir en med en gang stemplet som bitter. Dermed avskrives menns argumenter for en mer rettferdig verden uten motargumenter. I sum så er det norske samfunnet i dag så "likestilt" på kvinners premisser at menn står i en skammekrok fra fødsel til grav. Ehmr... jeg er kvinne og har både sittet i skammekroken på skolen og hjemme. Ikke fordi jeg ville det selv, men fordi det skulle få skikk på meg. Dagens skammekrok er vel kanskje mer usynlig? Jeg opplever den stadig i allefall, som om jeg må ta hensyn og skamme meg hvis jeg ikke lever etter andres forventninger, noe jeg ikke kan eller vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå