Gå til innhold

Hvordan kan noen ta i mot råd fra slike sminke-bloggere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å nevne navn, så har jeg klikket meg inn på en av de mest populære sminkebloggene blant kvinneguidens lesere, og dama som gir råd ser jo skummel ut! Hvordan kan dere ta i mot råd fra noen som ser ut som en drag queen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ikke i mot så mange råd fra dem, og nå aner jeg ikke hvem du snakker om. Tror det er lovlig at du utleverer henne (mulig jeg tar feil)? :fnise:

De fleste av de er jo små barn uansett. Er det heidi alexandra du sikter til? :gjeiper:

Skrevet

Av de jeg leser (og de fleste av de henger på forumet her), så synes jeg de legger nydelig makup jeg :sexy:

De viser fram både dramatisk sminke, og naturlig :)

Det hadde blitt kjedelig om de skulle vise naturlig sminke hver dag da...

Skrevet (endret)

Håper ikke jeg ser skummel ut i hvert fall :P Var aldri meningen å skremme noen ;)

Jeg syns forresten de jentene som står bak sminkebloggene jeg leser er nydelige, og veldig flink til å sminke seg :)

Så skjønner ikke hva du mener der....

Endret av Heidie
Skrevet

Jeg henter inspirasjon og teknikker fra dem, kopierer ikke stilene og går slik til daglig. Dragqueen looken kan man ta en lørdagskveld ;)

Skrevet

Flestparten ser ikke ut som du beskriver. Personlig kan jeg plukke opp et tips her og der. For eksempel en farve på en øyenskygge, av alle de som blir brukt til en look. Hvorfor bruker mange 5-6 forskjellige øyenskygger til en look? Blir jo veldig overdrevet.

Til TS, liker man ikke det man ser, kan man jo bare la være.

Skrevet

Det er bare en av KG sine favorittsminkebloggere som ser ut som en dragqueen :sjenert:

Flink? JA!

Ser bra ut med sminken hun legger? Nei!

men hey, man velger selv hva man vil lese og følge. Man kan plukke opp gode tips og ideer selv om man velger å ende opp med ett helt annet resultat. Jeg kikker innimellom innom en sminkeblogg for å hente inspirasjon og lese om nye merker og produkter, men bloggeren synes jeg ikke sminker seg bra forde...

Skrevet

Syns dette er et helt unødvendig innlegg. Selv om det er på internett kan man ikke si hva som helst. Det er greit å ha meninger, men når meningen faktisk bare er sårende og usaklig kan man holde den for seg selv. Ville du sagt dette rett til henne? Nei, så da sier du det ikke på nett heller.

Skrevet
Syns dette er et helt unødvendig innlegg. Selv om det er på internett kan man ikke si hva som helst. Det er greit å ha meninger, men når meningen faktisk bare er sårende og usaklig kan man holde den for seg selv. Ville du sagt dette rett til henne? Nei, så da sier du det ikke på nett heller.

Helt enig. Og det som kan gjøre det til litt drag queen er nok falske øyevipper, men tror dette bare er ment som en morsom måte og vise looken litt mer dramatisk. Hvem er det vel som går med falske øyevipper til daglig?

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns det er kjempegøy når de legger litt ekstrem sminke jeg. Det er jo ikke ment til å gå sånn til daglig, men man kan bli inspirert av det og så er det gøy å se på.

Om ts syns det er plagsomt så er det bare å la vær å se.

Skrevet

Videoene/bildene jeg regner med det er snakk om her (siden jeg har hørt dragqueen-kommentaren i andre diskusjoner om henne), er tatt med et vidvinkelkamera på nært hold. Jeg kan love dere at INGEN (selv ikke TS med sin naturlige make-up) ser bra ut med et slikt kamera på den avstanden pga at ansiktet blir "forvrengt".

Bloggerinnen viser av og til bilder av seg selv på en mer naturlig avstand, hvor ansiktstrekkene ikke blir forvrengt som kameraet gjør på nært hold. Og selv med samme mengde sminke og falske øyenvipper, er hun nydelig, og du skulle ikke tro det var samme jenta.

Sminkeblogger som skal vise frem en look, går jo gjerne for en litt dramatisk look, rett og slett for inspirasjon. Samme som de gjør på cat-walken. De overdriver klærne og sminken litt. Det er ment for inspirasjon, ikke kopiering.

Det hadde vært uhorvelig kjedelig å se den ene sminkevideoen etter den andre med den ene diskrete (like) brun-/lillanyansen etter den andre, hvor du må kjøre opp kontrasten for å se om hun overhodet har øyenskygge på, eller om ansiktet bare er heldig "skulpturert" fra naturens side.

Skrevet
Sminkeblogger som skal vise frem en look, går jo gjerne for en litt dramatisk look, rett og slett for inspirasjon. Samme som de gjør på cat-walken. De overdriver klærne og sminken litt. Det er ment for inspirasjon, ikke kopiering.

Det hadde vært uhorvelig kjedelig å se den ene sminkevideoen etter den andre med den ene diskrete (like) brun-/lillanyansen etter den andre, hvor du må kjøre opp kontrasten for å se om hun overhodet har øyenskygge på, eller om ansiktet bare er heldig "skulpturert" fra naturens side.

Vil bare understreke dette. Om noen tror sminkeblogger med "ekstrem" sminke er ment for at du skal sminke deg slik og gå ut til hverdags, så beklager :P

Det er overdrevet, det er kunst. For eksempel til en fotoshoot, eller inspirasjon til festsminke.

Skrevet

Jeg elsker sminkevideoer med litt mer dramatisk sminke, det er inspirerende og viser vedkommedes talent. :jepp:

Sminkevideoer med vanlig dagsminke blir dørgende kjedelig for meg, det er ikke noe jeg finner inspirerende i det hele tatt.

Skrevet

Heksejakten her på KG er i full gang.... Internett er så stort og det finnes så mage bloggere så det finnes noe å lese for hver en stil.

At folk er forskjellig og at noen bruker mere sminke enn andre er vel ett fett!

Ja til synelige mennesker som tørr ha en egen stil!

Skrevet

Hvem er det det er snakk om? Trenger bare forbokstaven, så kan jeg sikkert tenke ut resten sjæl ;p

Skrevet

Jeg elsker sminkevideoer med litt mer dramatisk sminke, det er inspirerende og viser vedkommedes talent. :jepp:

Sminkevideoer med vanlig dagsminke blir dørgende kjedelig for meg, det er ikke noe jeg finner inspirerende i det hele tatt.

Second that. :jepp:

Skrevet
Heksejakten her på KG er i full gang.... Internett er så stort og det finnes så mage bloggere så det finnes noe å lese for hver en stil.

At folk er forskjellig og at noen bruker mere sminke enn andre er vel ett fett!

Ja til synelige mennesker som tørr ha en egen stil!

Jeg er ikke ts, men opplevede ikke innlegget som en heksejakt. Hun stilte et relevant spm, og jeg kan til dels, uten å ha sett sminkebloggene være enige i at mange ungdommer mellom 15 og 25 sminker seg så de ser ut som drag - queen. (sett fra et litt voksent perspektiv)Antar at det noe i samme retning hun refererer til, og skjønner godt at hun lurer på hvordan noen kan ta i mot råd. Tenker at flesteparten som svarer i denne tråden er yngre lesere under 20. :-)

Skrevet
Tenker at flesteparten som svarer i denne tråden er yngre lesere under 20. :-)

Det stemmer ikke for min del, iallefall!

Skrevet

Jeg er over 30. Men så kopierer jeg aldri noen av disse lookene. De ER for voldsomme for meg - selv på fest. Jeg brukte falske øyenvipper til bryllupet, men det var nok første og siste gangen (ikke at jeg var misfornøyd, altså, men er ganske fornøyd med vippene mine slik de er (med mascara)). + at jeg ikke kler de samme fargene (hvis jeg bruker hvit (overhodet), så ser jeg ut som et spøkelse).

Men jeg lar meg likevel inspirere; F.eks. "Åja, legger hun mascaraen på den måten, ja det må jeg prøve, kanskje det blir mindre klumper". Eller "oj, jeg har aldri tenkt på at den fargen hadde passet sammen med den fargen", eller at "En mørkere skygge der istedet for der var jammen ikke dumt". Ellers så er det masse småtips som kan brukes både til fest og hverdags.

Jeg går utifra at disse sminkebloggerne ikke går slik til hverdags med mindre de har yrker innen makeup, og dermed skal inspirere litt på jobb også.

Skal jeg på fest, og prøve en ny fargekombinasjon, så er det fint med disse EOTDene som tipser om fine fargekombinasjoner. Det er jo opp til en selv hvor ekstremt man gjør det!

Skrevet

Enig med Jade. Jeg ville aldri funnet på å kopiere disse sminkelookene, det blir i overkant for meg. Men sminkeblogger tipser om gode teknikker og produkter, derfor liker jeg dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...