Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Sitter her og leser gamle innlegg og merket meg ett. Ang ferier og skilte foreldre / steforeldre.Hvor stemor ønsket å reise uten stebarna. Det jeg reager på er: En far og hans " nye familie " ønsker å reise på ferie uten stebarn . Dette fordi biomor har støyet og bråkt ifm tidligere ferier de har hatt sammen. Da mener tydeligvis noen at han straffer barna ved ikke å ta dem med. Hvem er det egentlig som straffer barna??
Gjest Gjest_moi_* Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Sitter her og leser gamle innlegg og merket meg ett. Ang ferier og skilte foreldre / steforeldre.Hvor stemor ønsket å reise uten stebarna. Det jeg reager på er: En far og hans " nye familie " ønsker å reise på ferie uten stebarn . Dette fordi biomor har støyet og bråkt ifm tidligere ferier de har hatt sammen. Da mener tydeligvis noen at han straffer barna ved ikke å ta dem med. Hvem er det egentlig som straffer barna?? Jeg skjønner at mor kan være pain in the ass noen ganger og mase unødvendig og at ferien kanskje ikke blir så hyggelig som man kunne tenke seg. Og resultatet blir at far og stemor og deres felles familie reiser alene uten stebarna pga. mors bråk. Jeg syns at å ikke ta med barna på ferie pga. mors oppførsel er å straffe barna, for de kan ikke noe for hvordan mor oppfører seg og hennes opptreden burde være noe de voksne må gjøre noe med. Det er mellom far og hans ekskone, og at de burde tatt et møte for å rydde opp i dette. Man kan kanskje si at mor også straffer barna med sin oppførsel men selv om hun opptrådte dårlig så var i det minste barna sammen med sin far på ferie. Far derimot straffer barna med å ikke ta dem med lenger. Alt her er de voksnes ansvar og det er de som må rydde opp i dette uten at det går utover barna på noen måte. Det er min oppfatning.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Er litt usikker på hva situasjonen er men for min del så har det vært bråk og støy siden guttungen var født men det har aldri vært snakk om at jeg dermed ikke skal ta med guttungen på ferie. Hadde stemor ønsket å reise uten guttungen så hadde ikke det vært noe problem. Jeg og guttungen hadde klart oss helt fint uten stemor Det er ingenting som kunne ha stoppet meg fra å ville ha med meg min sønn på tur.
Gjest chickpea Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Jeg husker å ha lest en tråd (på en annen nettside) om en familie som opplevde at hver gang de hadde bestillt tur til utlandet for alle i familien, så saboterte mor samvær når det kom til avreisedatoen. Så farens familie endte alltid med å betale for en billett de ikke fikk brukt, noe mor var godt klar over.
NoAngel Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 om min ex og hans nye dame og deres felles barn reiser på ferie uten mine barn , hadde ikke barna reagert på dette i det hele tatt. kanskje fordi de aldri får mer tid enn deres pålagte annenhver helg med far? ikke vet jeg. men dette er helt normalt for oss.. han har aldri tatt dem med på en eneste ferie..
Bobeline Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Er litt usikker på hva situasjonen er men for min del så har det vært bråk og støy siden guttungen var født men det har aldri vært snakk om at jeg dermed ikke skal ta med guttungen på ferie. Hadde stemor ønsket å reise uten guttungen så hadde ikke det vært noe problem. Jeg og guttungen hadde klart oss helt fint uten stemor Det er ingenting som kunne ha stoppet meg fra å ville ha med meg min sønn på tur. Utrolig bra Når det gjelder trådstarters innlegg vil jeg si at begge foreldrene straffer barna med sin oppførsel. Mor gjør det ved å være vanskelig, mens far og stemor gjør det ved å ta konsekvensene av mors oppførsel. Selv om jeg mener at det far gjør går ut over barna, så forstår jeg også trangen til å unnslippe mors oppførsel, og valget om å ikke ta med barna på ferien når mor ødelegger ferien for hele familien. For min handler det om å lage vanskeligheter av en slik grad at det å samarbeide med mor blir vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå