Gå til innhold

Nan 2, Nan 3?

Gjest Gjest_karamell_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_karamell_*
Skrevet

Har en tulle på litt over 10 mndr som ble ammet til hun var nesten 10 mndr. har gått over til mme, men lurer på hvor mye og ofte hun kan få. Står anbefalinger på pakken, men det kommer vel litt an på hvor mye annen fast føde hun spiser i løpet av dagen? Hun en en melkejente og vil gjerne ha 4 flasker a ca. 180ml. Er det mye? Gir da Nan2. Hvor mye hun spiser utenom varierer, men hun vil som regel alltid ha denne mengden med melk, uansett hvor mye/lite hun har spist ellers.

Og hva med Nan3. Det er vel ikke mme, men mer en erstatning for vanlig melk? Bør de få Nan2 til 12 mndr (selv om Nan 3 står fra 10 mndr)?

Hun er midt på alle kurver når det gjelder vekt og lengde.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også ei jente på 10 mnd, og siden hun var 8 mnd synes jeg hun var stor nok til å få de aller fleste mål i fast form. De er såpass store nå, at det bør ikke være SÅ mye melk som før.

Hun får melk når hun våkner om morgenen, resten er grøt, middag og frukt.

Hmm, jeg også lurer litt på det med nan2-3. Har nettopp begynt på nan 3

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg har fått höre at NAN 3 er en slags form for vanlig melk, bare tilsatt noe som små barn trenger, f.eks. jern. Noen mener at NAN 3 er unödvendig og at de kan få vanlig melk når de er over året og bruker NAN 2 frem til det hvis barnet har behov for melk för. Er ikke sikker her altså, men det er det jeg har lest/hört.

Skrevet

Min lille på 10 1/2 mnd (ammes heller ikke lengere) får ikke mme i flytende form. Men det er jo mme i grøten og han får yoghurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...