Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sminkesamlingen min er ganske stor, og jeg har mange produkter jeg bruker ofte, så makeupveska mi med "hverdagssminke" er full. Blir stående på badet og rote rundt i sminkeveska når jeg skal sminke meg, savner en mer organisert løsning. Men jeg har ikke noen ledige skuffer, og lite hylleplass. Noen som har forslag til bra løsninger for å organisere sminkeprodukter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på enKore sine videoer på youtube! Masse gode tips om ting du kan lage av papp. :)

Skrevet (endret)

IKEA har en del smarte løsninger i form av bokser i forskjellige størrelser med skillevegger, f.eks denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50043573

Selv har jeg brukt en skuff i en kommode hvor jeg har satt inn noen enkle, svarte bokser i et stoffliknende materiale, hvor jeg har sortert produkter etter type; én for lipgloss/leppestift, én for foundation/pudder, én for øyensminke, osv. Men siden du ikke har en ekstra skuff til rådighet vil jeg anbefale en boks av typen jeg har linket til, og sortert i den, den er ikke så stor heller, så den kan kanskje stå fremme på benken på badet, oppå en kommode eller liknende, litt ettersom hvor du har ledig plass. Da får du i alle fall spredt sminken litt, og det er lettere å finne frem :)

Edit: Beklager, se om ikke linken fungerer bedre nå :)

Endret av Rosebud
Skrevet

Sliter med det samme! Og siden jeg selv kjøper mye, samt får mye gjenom jobb, så samler det seg fort opp... Jeg har heller ikke ledig skap eller skuffeplass, og benken er allerede sprengt plassmessig. Nå har jeg en liten sminkeveske til de produktene jeg brukes mest (baseprodukter, noen få eyelinere, 3 maskara og hverdagsproduktene mine), en STOR toalettveske til det som ikke brukes så ofte (festsminken, mine ørten skygger og leppeprodukter), samt en mindte toalettmappe til alle mineralproduktene, både øyenskygger, prøver osv osv... Og så klart, et glass til alle børstene mine...

MEN, det som virkelig hjelper er å ta en gjennomgang og kaste produkter gjevnlig. Sminke varer ikke evig, så brukes det skjeldent eller begynner å bli gammelt, så kastes det. Selv klart å slanke sminkesamlingen min mye slik :) Ja, det er tungt, men når det først er kastet og man får plass, så savner man ikke de 6 maskaraene man kjøpte for 4 mnd siden og den tre år gamle øyenskyggen som kan være kul til det ene antrekket den ene kvelden i året... :)

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

IKEA linken funket ikke. Var litt nysgjerrig på den!

Jeg har en mappe til pudder/ansikt, og alle koster har jeg i en kostelomme. Så har jeg en gjennomsiktig sminkeveske hvor jeg har resten i- maskara,vippetang,øyenskygge osv.

Begge mappene har jeg i en sminkekoffert.

Funker egentlig veldig bra, men finnes nok bedre løsninger. Jeg har ikke så mye plass på badet så jeg har funnet en løsning som passer til plassen min og bruken min.

Gjest Raptuza
Skrevet

Eit godt råd er vel å ikkje kjøpa så mykje sminke, heller berre det ein treng...??

Skrevet

Jeg har kjøpt dette fra Clas Ohlson, faktisk. Fått unna masse sminkesaker, hårpynt og smykkesett! :)

Skrevet

Jeg har den samme som Zaphireh og det fungerer kjempebra :jepp:

Skrevet

Oj! Den fra Clas Ohlson så kjekk ut :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...