Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2003 #1 Skrevet 5. september 2003 Men foretrekker å bruke glasset mitt. I går kveld satte jeg frem en mugge vann til meg og min samboer( ikke katten). Det tok pusen(altså katten) under 10 sekunder å komme seg opp på bordet og begynne å lepje i seg vann fra mugga. Da drakk han mer enn jeg har sett noen gang. I tillegg dyppet han forpotene annehveg gang nedi for å ta de opp fulle i vann og riste utover hele bordet. Hva kunne jeg gjøre annet enn å le? Han er bare så skjønn.
Eliza Skrevet 5. september 2003 #2 Skrevet 5. september 2003 Hi-hi... Hørtes akkurat ut som vår forrige katt (den ble påkjørt nylig - vi får ny på søndag), den drakk også mye heller av våre glass enn av skåla si! En gang vi hadde dekket opp bordet med Hadelandsglass og greier, hoppen hun opp og drakk Farris (!) av glasset mitt... Hun var generelt veeeldig interessert når vi spiste middag. Ofte satt hun foran oss på bordet når vi spiste, og "slo" etter gaffelen med labben når vi førte gaffelen opp mot munnen vår. Synes slike katter er kule jeg! Håper den nye katten vår er like sprø...
Gjest Kinga Skrevet 5. september 2003 #3 Skrevet 5. september 2003 Herlig Du får begynne å dekke på til katten også når dere skal drikke vann.
minniepus Skrevet 5. september 2003 #4 Skrevet 5. september 2003 Katten vår drikker også mye heller av våre glass, terrassegulvet (!), dusjen, skål ute o.l. enn sin egen skål. Hun er en liten frekkas som kommer snikende og stapper "hånda" oppi glasset mitt for å sjekke om det er noe der.
Gjest Kinga Skrevet 5. september 2003 #5 Skrevet 5. september 2003 Deres katter er jo yndige. Min rabbagast drikker helst av do, han...
Eliza Skrevet 5. september 2003 #6 Skrevet 5. september 2003 Vår katt drakk også masse fra dusjen (likte sikkert den deilige bi-smaken av såpe - blæh), men å drikke fra do! Det tar kaka... Har noen av dere forresten peiling på hva kattegress er? Er det bra for kattene å spise det? Kan jeg evt. plante det selv innendørs?
Skusla Skrevet 5. september 2003 #7 Skrevet 5. september 2003 Mine katter nekter også å drikke av skåla si. De drikker KUN vann om de får fra badekaret, eller vannglasset mitt på soverommet...
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2003 #8 Skrevet 5. september 2003 Kattegress, er en type gress som man sår i potter inne. Det hjelper katten å holde fordøyelsen i orden, er på en måte kattens naturlige medisinskap. Katter som er ute spiser gress der og trenger det egentlig ikke. I tillegg syns jeg det er dekorativt. Jeg syns og det er helt utrolig at vår katt har fiske ånde enda den spiser tørrfor med okse og and...
Gjest Kinga Skrevet 5. september 2003 #9 Skrevet 5. september 2003 Har du sjekket om katten din har tannsten? Det kan være årsak til dårlig ånde.
Arnie Skrevet 5. september 2003 #10 Skrevet 5. september 2003 Katta vår foretrekker å drikke av springen på badet. Vi har to vasker på badet, og når jeg barberer meg om morgenen står katta med hodet under springen på den andre vasken og drikker, mens jeg forsøker å unngå å barbere den buskete, langhårede kattehalen som vifter opp foran meg.
Mrs. K Skrevet 5. september 2003 #11 Skrevet 5. september 2003 Mine gamle katter hadde i flere år et fint vinglass stående ved siden av matskålen. De syntes at det var morsommere å drikke av enn en vannskål. Hilsen Trille
Tusenfryd Skrevet 5. september 2003 #12 Skrevet 5. september 2003 Katten jeg hadde før drakk av sluket på badet når det nå såpevann der... yak! Katten til foreldrene mine satt ved bordet og spiste middag med dem. Fikk egen skål og bare såååååå på oss når vi var på besøk og satte oss i stolen hennes. Katter er rare.
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2003 #13 Skrevet 6. september 2003 Har noen av dere forresten peiling på hva kattegress er? Er det bra for kattene å spise det? Kan jeg evt. plante det selv innendørs? istedefor kattegress ville jeg brukt kattemalt for at kattene skulle få litt hjelp til å fordøye hårballer.kattemalt av bra kvalitet inneholder også taurin og arginin som er essensielle aminosyrer for katter.Disse aminosyrene finnes normalt i ferskt kjøtt og fisk.Katter som lever på junk food (friskies og wiskas og annen lavkvalitets butikkmat) har særlig lett for å få for lite av disse aminosyrene.Taurin mangel er i høy grad knyttet til hjertefeil hos katt. Jeg gir kattemalt til mine herlige balinesere hver fredag sammen med helgevasken, og de syns det er skikkelig godteri.
Gjest Donna Skrevet 6. september 2003 #14 Skrevet 6. september 2003 Noen katte raser er vedig glade i vann ....plaske i det og sånn.....selv om katter oftest skyr det som pesten .......... Har du prøvd å bytte skål?? Er skålen ren?? Mulig det er noe med stedet skålen står? F. eks er ikke ved siden av dokassen noe bra sted .......... mulig det er for mye trafikk der? At den derfor ikke vil drikke ..... Hehe gamlehunden vår likte vist å drikke ut av dusjen ......(sa de som eide den da iallefall .....)...såpe og greier ....snodige dyr *ler*
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2003 #15 Skrevet 6. september 2003 min voksne katt og min kattunge ( som ahr den store som idol) drikekr vann i badekaret de.. om morgenen står de i kø...for at ejg skal skru på springen
Gjest Petruska unplugged Skrevet 9. september 2003 #16 Skrevet 9. september 2003 Vi har en glasskål med vann stående på en buffèt i stua i tillegg til katteskålen på kjøkkenet. Glasskålen må vi fylle flere ganger om dagen mens den andre drikkeskålen rører de omtrent ikke...Kanskje vannet rett og slett smaker bedre fra glass enn plast? Ang. kattegress har utekatter også nytte av det om vinteren. De får jo ikke dekket gressbehovet sitt ute om vinteren.
'Lilly' Skrevet 9. september 2003 #17 Skrevet 9. september 2003 Er skålen ren? Bytter du vann ofte? En ting med katter: De liker ting som ikke er så "lett tilgjengelig". Hva med å plassere vannskålen et sted hvor katten må lete og jakte litt..... Myyye mer spennende, vet du....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå