Flua Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Kom over TheOilCleansingMethod på nettet. Noen som har prøvd og har noen erfaringer å dele? Høres litt merkelig ut.......men, jeg er villig til å prøve! Endret 11. februar 2010 av Flua
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har prøvd den metoden og synes egentlig den føltes litt herlig. Endel av urenhetene kom frem og huden var godt fuktet, men jeg synes det var travelt å holde på med i lengden. Kan se litt på youtube, flere som viser og snakker om det.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Tror jeg begynte med hver 2 dag, på kvelden. Holdt det gående slik i to uker. Etter det ble det vel rundt 2 ganger i uka også sluttet jeg til slutt. Viktig å se ann hvordan huden reagerer.
Flua Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2010 Da har jeg prøvd det for første gang, og det var utrolig godt! Skal bli artig å se om det har noe for seg. Mye stoff på nettet ser jeg ja.
Flua Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2010 Statusrapport; dette er genialt! Mye, mye mindre sorte prikker. Kommet noe ulumskheter frem her og der, men det er bare fint tenker jeg. Få det vekk! Huden er myk og ser litt mer.....glødende ut. Det er lettvint, billig og helt skjønt! Spent på om det fortsetter.... Det beste var da jeg skulle kjøpe lakserolje på nærbutikken, og dama sier; men vi har andre avføringmidler altså!
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 (endret) Dette virker for godt til å være sant. Noe som virker på sorte prikker, og etter første gang? Dette må prøves. Brukte du bare lakserolje, eller blandet med solsikkeolje? Endret 26. februar 2010 av M_icka
Antlers Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har prøvd, med god effekt. Men lakserolje? Hvorfor? :S
Flua Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2010 Jeg vil IKKE si at alle sorte prikker forvant etter første gang nei. Men, de er blitt færre og mindre. Jeg har gjort det ca hver 3.dag i et par uker nå vel. Har lest litt om lakserolje på nett, står en del om at det har vært brukt i folkemedisin mot akne/kviser der. (castor oil)
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Bruker du kun lakserolje? Ut fra artikkelen ser det ut som man skal blande med solsikkeolje. Er ikke så god i engelsk.
Antlers Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Har lest litt om lakserolje på nett, står en del om at det har vært brukt i folkemedisin mot akne/kviser der. (castor oil) Aha! Visste ikke at det var en type lakserolje, har bare hørt om den i hudpleie og kosmetiske sammenhenger. Jo fetere hud man har, jo større del castor oil skal man bruke. Jeg har tørr og sensitiv hud, så for meg fungerer det best uten castor, siden den tørker ut huden min. Sorte prikker forsvant på èn dag med unntak av et par vrange som ble borte etter kanskje 5 ganger
Gjest Gjest_mimi_* Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Jeg fikk ikke opp linken, men det er en metode som har vært brukt i lang tid. Det er vel egentlig ricin olje fra en bønne som brukes, (lakser effekten er en av mange bruksområder). Den brukes også mye i hudkremer i nesten alle de kjente merkene. Ricin oljen kan blandes med andre oljer, gjerne halparten oliven om man har tørr hud. Weleda har en ansiktsrens basert på mandelolje, utrolig god på gjenstridig øyesminke.
Flua Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 26. februar 2010 Ricin olje=lakserolje. Jeg bruker ca 10% lakserolje, og blander med olivenolje.
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Aha! Visste ikke at det var en type lakserolje, har bare hørt om den i hudpleie og kosmetiske sammenhenger. Jo fetere hud man har, jo større del castor oil skal man bruke. Jeg har tørr og sensitiv hud, så for meg fungerer det best uten castor, siden den tørker ut huden min. Sorte prikker forsvant på èn dag med unntak av et par vrange som ble borte etter kanskje 5 ganger Med hva? Hvis du ikke brukte lakserolje, hva brukte du da som gjorde at de sorte prikkene forsvant?
Antlers Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 Med hva? Hvis du ikke brukte lakserolje, hva brukte du da som gjorde at de sorte prikkene forsvant? Brukte kun olivenolje som jeg masserte godt inn, deretter presset jeg en veldig varm klut mot huden gjentatte ganger (måtte selvsagt dyppe og vri opp kluten flere ganger, siden den raskt kjølner). Dampingen fra kluten er like viktig som oljen, og det skal være varmt. Pass bare på å ikke skrubbe/gni, trykk istedet kluten forsiktig inntil huden. Castorolje er jo den rensende oljen, så jeg vil ikke anbefale alle å droppe den, men for min tørre og sensitive hud fungerer det som sagt best uten
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 Takk Beklager at jeg maser. Skal ikke spør mer, men bare lurte på et par ting til. Jeg har Virgin olivenolje - kan jeg bruke denne? Når jeg skal kjøpe lakserolje, hva skal jeg se etter? Er det et spesielt merke? "Castorolje" høres ut som noe til bilen...
Antlers Skrevet 26. februar 2010 #17 Skrevet 26. februar 2010 Takk Beklager at jeg maser. Skal ikke spør mer, men bare lurte på et par ting til. Jeg har Virgin olivenolje - kan jeg bruke denne? Når jeg skal kjøpe lakserolje, hva skal jeg se etter? Er det et spesielt merke? "Castorolje" høres ut som noe til bilen... Ja, den kan du fint bruke Om du ikke vil bestille fra utlandet (iherb osv.) kan du spørre etter ricinolje på apoteket. Kan godt hende det er å få tak i andre steder, men jeg vet kun om apotek.
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #18 Skrevet 26. februar 2010 Tusen takk for svar:) Nå skal jeg gå til innkjøp av dette her, og se om det virker. Håper det tar knekken på de små hvite klumpene jeg har i ansiktet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå