Gå til innhold

en pottepantes levetid ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lurt litt på dette en stund...

er det slik at potteplanter du kjøper i blomsterbutikken eller på ICA er genmanipulert til å visne etter noen uker, eller avhenger plantens liv fult og holdent på omstendighetene den flytter til ?

har bare lagt merke til at en del av potteplantene som kjøpes inn her i huset har en tendens til å visne innen en måneds tid...

kjøpte selv en liten succulent for å ha stående her på rommet mitt, nå i høst

jeg kan ikke huske om der lå mange bladene rundt planten i potta etter kjøp, men jeg merket raskt at enkelte blader var skjøre og falt av...og etter en måneds tid hadde det lille treet felt alt av blader og tørket ut >:

den stod varmt og lyst, fikk riktig stell og forsiktig vanning et par ganger i måneden, så jeg kan ikke tro at den døde av omsorgssvikt </3

men så har jeg også lest på nettet at enkelte succulenter overvintrer, og at disse vil felle både blader og greiner, og trekke vannet inn i rota...så jeg har forbeholdt mitt håp om at den en dag mot våren vil gi et tegn til liv igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en del planter på ICA, ihvertfall orkideer. Den eldste er vel ihvertfall 2 år nå...

Skrevet

i dag fant jeg ut at fakta måtte på bordet, så jeg tok den skrukkete lille kvisten ut av potta og skilte vekk jorda, rett som det var...og hva ante meg, hadde det lille treet forlengst forlatt vår klode

kvisten brakk av og røttene tilsvarte tynne, knusktørre tråder

jeg aner ikke hva som gikk galt, men jeg savner det lille treet mitt >:

akk ja...får vel kjøpe noe annet en dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...