Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Vet jeg kan ha mye i pytt i panne, men hva er "mye"? Kjøpte en gang en pytt i panne blanding i butikken av Findus, pasta og kjøttboller. Innholdet var pasta, små kjøttboller, brokkoli og minigullerøtter. Liker alt det, brokkoli har jeg aldri smakt og smakte ikke på den da jeg laget denne pytt i panne posen. Jeg var veldig skeptisk da jeg kjøpte den pakken, trodde ikke jeg kom til å like det. Da jeg skulle lage det, åpnet jeg jo posen og det STINKET jo. Jeg tok det på stekepanna, og prøvde å unngå å kjenne lukten hele tiden. Da det var ferdig og jeg smakte, hadde jeg fullstendig rett, dette var IKKE godt. Hva er da vitsen med en haug med krydder? Det både stinker og smaker ikke godt. Så jeg hev hele greia. Jeg er ikke interresert i å prøve flere findus pytt i panne pakker, men vil prøve å lage hjemme, da trenger jeg jo ikke tilsette krydder. Men hva skal jeg bruke i pytt i panne? Og blir det ikke tørt uten å ha noe saus på? Kan jeg ha eggerøre på?
Gjest megvel Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Du tar det du liker og steker i panna. Hvis du tror det blir godt med eggerøre på så kan du gjerne det. Bruker ofte potet, løk, pølse og egg selv om jeg skal ha pytt i panne.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Du tar det du liker og steker i panna. Hvis du tror det blir godt med eggerøre på så kan du gjerne det. Bruker ofte potet, løk, pølse og egg selv om jeg skal ha pytt i panne. Det jeg likerr ja. Ehhh.... det ga meg jo ikke svar som jeg ville ha. Hehe... Vil hvertfall bruke pasta, kan jeg bruke kjøttdeig? Kan jeg bruke gullerot? Ellers kommer jeg ikke på noe selv, så konkret hva kan jeg ha i? Tar jeg potet, skal jeg steike den rå, eller skal jeg koke den først?
Gjest Marlo Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Jeg pleier å terne poteter, falukorv og bacon. Steker dette og har i vårløk, purre, rødløk og masse forskjellige krydder. Noen ganger har jeg oppi restemat fra dagen før (kjøttkaker, svinekjøtt etc)
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 brokkoli har jeg aldri smakt og smakte ikke på den da jeg laget denne pytt i panne posen. Kan jeg spørre om hvorfor? Som sagt kan du ha oppi alt du vil av grønnsaker, kjøtt, pasta, osv.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Kan jeg spørre om hvorfor? Som sagt kan du ha oppi alt du vil av grønnsaker, kjøtt, pasta, osv. Ja, det kan du. Jeg hadde ikke lyst å smake på den, hvorfor jeg ikke har lyst vet ikke jeg. Men jeg klarer meg jo fint uten. Bedre svar enn det har jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Ja, det kan du. Jeg hadde ikke lyst å smake på den, hvorfor jeg ikke har lyst vet ikke jeg. Men jeg klarer meg jo fint uten. Bedre svar enn det har jeg ikke. For en håpløs innstilling til mat. Du vet ikke hva du går glipp av.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 For en håpløs innstilling til mat. Du vet ikke hva du går glipp av. Det holder da for meg at jeg liker det jeg liker, jeg har da ikke behov for å like alt og smake på alt. Tror ikke jeg gikk glipp av noe selv om jeg ikke smakte den. Ingenting av det andre smakte som det skal heller (etter min mening) pga alt krydderet, så mye større sjangs for at jeg hadde smakt brokkolien om jeg hadde synest alt det andre var kjempegodt.
Gjest b Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Det jeg likerr ja. Ehhh.... det ga meg jo ikke svar som jeg ville ha. Hehe... Vil hvertfall bruke pasta, kan jeg bruke kjøttdeig? Kan jeg bruke gullerot? Ellers kommer jeg ikke på noe selv, så konkret hva kan jeg ha i? Tar jeg potet, skal jeg steike den rå, eller skal jeg koke den først? Om du har rester av kokte poteter bruker du dem. Ikke alt for små biter da. Om du bruker rå, ville jeg skjært dem i små terninger og stekt med hakket løk før du tar annet i. Gulrøtter trenger også litt tid om de er rå. Små biter her også. Du kan bruke purre istedet for løk. Også godt med paprika. Tilsett skinke, pølser, kjøttkaker eller evnt kjøttrester i biter. Godt med speilegg til. Sikkert eggerøre også. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå