nybegynneren Skrevet 13. februar 2010 #21 Skrevet 13. februar 2010 Vet ikke om dette stemmer men når jeg var gravid hørte jeg at gravide Ikke må drikke pepsi max. Det var visst noe i akkurat denne brusen som gjorde at flere hadde havnet på sykehus med hjertebank og høyt blodtrykk. Dert skremte meg iallefall til og begynne og drikke cola istedet. Holdt meg til kun maks ett glass i døgnet da. Jeg var som deg og levde vel nesten på pepsi max og røyk før jeg ble gravid.Kuttet ut begge deler og holder meg forsatt unna. Blir man avvent med brus,smaker det faktisk ikke så godt... Syns det smaker veldig kunstig og rart nå hvis jeg sjelden tar ett glass.Her går det i kaldt springvann.det er best når man blir vant til det
Harlekin Skrevet 13. februar 2010 #22 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Vet ikke om dette stemmer men når jeg var gravid hørte jeg at gravide Ikke må drikke pepsi max. Det var visst noe i akkurat denne brusen som gjorde at flere hadde havnet på sykehus med hjertebank og høyt blodtrykk. Dert skremte meg iallefall til og begynne og drikke cola istedet. Holdt meg til kun maks ett glass i døgnet da. Jeg var som deg og levde vel nesten på pepsi max og røyk før jeg ble gravid.Kuttet ut begge deler og holder meg forsatt unna. Blir man avvent med brus,smaker det faktisk ikke så godt... Syns det smaker veldig kunstig og rart nå hvis jeg sjelden tar ett glass.Her går det i kaldt springvann.det er best når man blir vant til det Men det er jo koffein i cola også? Hva var det som skulle ha ført til hjertebank og høyt blodtrykk? Jeg har aldri hørt at gravide ikke må drikke Pepsi max. Endret 13. februar 2010 av Harlekin
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #23 Skrevet 24. februar 2010 Jeg ville ikke drukket pepsi max hvis jeg var gravid... Kunstige søtningsmidler og koffein har ingenting inne i en liten babykropp å gjøre! Hvis du apsolutt må ha brus, bør du heller drikke vanlig pepsi, så slipper babyen iallefall de kunstige søtningsmidlene..
Susan Sto Helit Skrevet 25. februar 2010 #24 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ville ikke drukket pepsi max hvis jeg var gravid... Kunstige søtningsmidler og koffein har ingenting inne i en liten babykropp å gjøre! Hvis du apsolutt må ha brus, bør du heller drikke vanlig pepsi, så slipper babyen iallefall de kunstige søtningsmidlene.. Jeg ville vært mer redd for benzosyre-konserveringsmiddelet i light-brusen. Men totalt sett ville jeg vel holdt meg unna lightbrus generelt når jeg var gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå