Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går opp i vekt, men skjøner ikke helt hvorfor. Jeg spiser sunt og prøver å fordele måltidene utover dagen, det måltidet jeg spiser mest til er frokost. Jeg spiser bare når jeg er sulten, og stopper når jeg er passe mett. (Kanskje jeg spiser litt for ovte og litt for mye noen ganger? Har vært altfor lite ustreng med meg selv etter å ha vært undervektig og fått beskjed av alle rundt meg om å gå opp i vekt). Jeg trener også stort sett hver dag, både kondis og styrke.

Men vektnåla beveger seg sakte men sikkert fra 50-tallet...

Hvordan kan dette forklares?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje jeg skal prøve å spise biiittelitt mindre, kutte ut noen brødskiver om dagen eller ta litt mindre pålegg. Ikke sånn anoreksi-mindre, nei langt ifra, den perioden har jeg kommet meg godt over. Men sånn passe på at jeg virkelig stopper når jeg er mett, og kanskje fordeler maten litt mer sånn at det ikke blir så store måltider om kveldene.

Men rart det der, virker som om jeg legger på meg av å trene, for i juleferien spiste jeg mer og la mindre på meg..

Skrevet

Hei :)

Godt å se at du fortsatt er her, ja :nigo:

Når en trener så er det visse ting som skjer med kroppen;

-en får mer muskler, og de veier mer enn fett

-og; kroppen binder i perioder mer væske.

Ved mye trening så trenger kroppen mye mer næring også, så hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kuttet ned på maten.

Og spør du meg så er ikke en vekt rett over 50 (uansett høyde) mye å skryte av :P

Skrevet

Kjære deg, du skal jo opp i vekt. Du har vært underernært og at kroppen beholder det den får er helt naturlig når en begynner å spise normalt. Kroppen vil etterhvert bli vant til regelmessig næring og vekten vil stabilisere seg. Du må for all del ikke begynne å skulle slanke deg igjen. Ikke etter all jobben du har hatt med å komme deg bort fra dette. Vær så snill. Du trener masse og spiser sunt, variert og normal mat. La kroppen bli vant til maten og du vil etterhvert se at den slår seg til ro med at ting er tilbake til normalen!

Skrevet

Kjære TS

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

pasha mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...