Caramellen Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Jeg må bare få ut frustrasjonen min litt.. I fjor sommer hadde jeg kontakt med sjefen for utleie av et lokale jeg skulle leie til bryllupsfesten vår. Vi dro innom å snakket med de opp til flere ganger og vi hadde også møte der vi satt å diskuterte priser og jeg ble gitt telefonnummer til kokken så vi kunne diskutere meny. Vi ga hverandre en muntlig avtale på at jeg skulle få leie lokalet og jeg var fornøyd med dette. Etter dette møtet var vi tilbake tre ganger for å planlegge dekorering av lokalet osv.. Så skjedde det store! Jeg ringte til de idag for å høre hvilket klokkeslett middagen skulle bli servert på (holdt på å gjøre siste innspurt på invitasjoner) og da får jeg beskjed om at de ikke finner navnte mitt i papirene sine og at det faktisk står oppført et annet brudepar på den datoen!! Det var som om bakken åpnet seg å borte ble jeg... Nå var ikke sjefen tilstede, men damen jeg snakket med fikk tak i henne på tlf og hun skulle ringe meg når hun var tilbake på mandag. Hva mener dere jeg bør gjøre her? En muntlig avtale burde telle like mye, men det gjør den selvfølgelig ikke. Det andre brudeparet har skrevet under kontrakt (noe de ikke sendte til meg) så.... huff, jeg vet ikke! Det er jo selvfølgelig de som har tabbet seg ut som har glemt å notere ned navnet mitt å sende meg kontrakten, men det hjelper meg lite.. Jeg har bestilt båt transport til lokalet, laget hjemmelaget invitasjoner + + + +.. Er det noe jeg kan kreve av de?
Thinkerbelle Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 å nei, stakkars dere!!!! Hm, finnes det ingenting skriftlig? en mail, SMS eller et eller annet?? Dersom det finnes så har du uansett en sterker sak! Uff, jeg ville prøvd å snakke med sjefen, og se hva han foreslår først. Er det forresten han du har snakket med tidligere? I så fall husker han deg jo sikkert. De VET jo at de har tabbet seg ut, og vil forhåpentligvis foreslå en kompensasjon iallefall.. Siden det er noen andre med kontrakt som skal gifte seg den dagen, så vil jeg (desverre) si at jeg tror det er liten sjanse for at dere får gifte dere der på den avtalte dagen...uff og uff!!! Få eieren til å se deres dilemma, og si f.eks: "Dersom du sto i min situasjon, hvor du tror at lokalet er i orden, og nå, så tett opp til bryllupet finner ut at det ikke er det, hva ville du gjort?" Folkeskikk, samt at deres "gode" navn og rykte står på spill burde være nok til å få han til å skjønne at han må gjøre noe!
Caramellen Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2010 Takk for svar:) Ikke noe skriftlig nei, bare et par mail ang pris og hvor hun bekrefter at lokalet er ledig den datoen jeg skal gifte meg. Etter dette har jeg kun snakket med henne på tlf og "face to face". Huff.. kjedlig situasjon, kan liksom ikke forvente at det andre brudeparet trekker seg heller, er ikke deres feil. Tror hun sjefen kan være en litt kvass dame så håpe jeg ikke pingler ut når hun ringer på mandag.. Jeg må tøffe meg litt opp tror jeg så jeg ikke står igjen helt tomhendt..
Sunshine Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Hvilket lokale er dette? Det er nok bare å hive seg rundt å lete etter nytt lokale dessverre. Jeg hadde vært kjempeforbanna! Litt seint for deg uansett, men dette er en av grunnene til at jeg har sørget for bekreftelser skriftlig eller kontrakt med en gang.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Heeelt utrolig!!! Det er som å lese om meg selv for 2-3 uker siden. Skjedde nemlig akkurat det samme med oss... Jeg hadde heller ingen "bevis" pga at jeg aldri fikk papirene iposten. -Har aldri vært så sint og lei!!! Håper det ordner seg for dere, vi ble nødt til å utsette ALT sammen til 2011 siden alle andre lokaler i området er opptatt.. Trøste klem fra skuffet brud!
Caramellen Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Sunshine: Det er et lokale i Ålesund, men vil ikke nevne navn. Har ikke fått snakket med sjefen selv enda så får bare håpe vi finner en løsning på det på mandag.. Huff.. Skriftlig!! Skriftlig!! Har lært meg en megalekse der ja. Gjest/skuffet brud: Er på en rar måte trøstende å høre at det ikke bare er skjedd med meg. Var dere nødt å utsette det også fikk dere ingen kompensasjon? Håper vi slipper å utsette det, må finnes en løsning! Holder håpet oppe enda, men vi får se.. Endret 12. februar 2010 av Caramellen
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Nei, ingen kompensasjon, ingen unnskyldning, ingenting. Bare ei ufattelig arrogant dame som nektet for at deres fantastiske rutiner kunne slå feil Er en smule bitter ja... Jeg holder på å manne meg opp til å ringe til prest, kirke osv for å flytte alt ett år frem i tid. Har vært ganske kjipt å fortelle folk at nei, det blir ikke før neste år allikevel
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale! Krysser fingrene for at du hadde et vitne eller to til avtaleinngåelsen. Synes du skal sette hardt mot hardt! http://no.wikipedia.org/wiki/Avtale Lykke til!
Caramellen Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2010 Lisa: Huff, kan tenke meg at det ikke blir lett å flytte alt frem nei.. Regner med du ikke skal ha det lokalet til neste år da! Pasta: Får håpe de ikke blir vanskelige når de ringer på mandag og at de heller legger seg litt flat. Orker ikke begynne å argumentere for min sak, da må jeg isåfall tøffe meg opp som du sier. Kan moren min være et vitne? Hun var tilstede under møtet med sjefen, eller blir hun "inhabil" siden hun er min mor?
Thinkerbelle Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Er det ingen andre lokaler i Ålesund som kan passe da? Selv om noen er booket tidligere, så er det jo av og til de blir ledige igjen nærmere bryllupet! Jeg ville spurt andre steder - på Frimurerlogen er de veldig greie:) Ellers har du Akvariet, Arbeider'n, Jervelhuset, Noen av husene som hører til museet, og alltids Color Line Stadion - der er det flere rom med variabel størrelse... Uff, ønsker deg riktig lykke til - fortell hvordan det går når du har snakket med "sjefen" da!
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Kan moren min være et vitne? Hun var tilstede under møtet med sjefen, eller blir hun "inhabil" siden hun er min mor? Hvem som helst som var tilstede under møtet er vitne på hva som ble sagt, så her har du et bra ess i ermet! Om de ikke lar seg rikke ang. utleiedag bør du iallfall sette opp en liste over dine tap, og kreve kompensasjon. Masse lykke til!
Caramellen Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2010 Thinkerbelle: Jeg skal ta meg en ringerunde idag å høre hva som er ledig, krysser fingrene:) Jeg skal oppdater etter jeg har pratet med henne på mandag jeg. Pasta: Så bra:) Da skal jeg nevne det for henne:)
Christal Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Hvem som helst som var tilstede under møtet er vitne på hva som ble sagt, så her har du et bra ess i ermet! Om de ikke lar seg rikke ang. utleiedag bør du iallfall sette opp en liste over dine tap, og kreve kompensasjon. Masse lykke til! Skriver under på denne, som jeg skulle ha sagt det selv. Helt utrolig å bli behandlet på den måten Carmellen! Håper du får tak i sjefen i dag og klarer å bli enige! Makan!
Caramellen Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2010 Christal: Takk for støtten, håper vi blir enige ja
Gjest Pippelipp Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Fy fader, det er skikkelig dårlig av det lokalet! En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale, problemet er bare at den er vanskeligere å bevise. Jeg håper du finner et annet lokale og om dere blir nødt til å utsett alt, burde egentlig dette lokalet betale for eventuelle ekstrakostneder dett skulle medføre, for de har driti noe skikkelig på draget! Du har lært en lekse når det gjelder skriftlige bekreftelser, men det er en forferdelig kjip lekse å lære! Huff, huff!
Caramellen Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 12. februar 2010 Pippelipp: Ja, jeg er utrolig skuffet over de akkurat nå, men er ikke sint.. Jeg får snakke med sjefen på mandag å forhåpentligvis så får vi ordnet opp i det Alle kan gjøre feil det skjønner jeg, så sant de unnskylder seg og vil gjøre ting godt igjen så skal ikke jeg være vanskelig. Tonen forandrer seg vel om de legger skylden på meg ..hehe..
Gjest annemor30 Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Pippelipp: Ja, jeg er utrolig skuffet over de akkurat nå, men er ikke sint.. Jeg får snakke med sjefen på mandag å forhåpentligvis så får vi ordnet opp i det Alle kan gjøre feil det skjønner jeg, så sant de unnskylder seg og vil gjøre ting godt igjen så skal ikke jeg være vanskelig. Tonen forandrer seg vel om de legger skylden på meg ..hehe.. Hvis damen på mandag ikke ordner opp så får du bare si til henne: Da får jeg bare gå til lokalavisen og høre om noen kan hjelpe meg med et lokale... Da får antagelig damen noe bra og komme med:-) JEg ville gått til lokalavisen og fortalt min historie, dermed mister de kunder og det er ikke positivt for sjefen DET heller..
Gjest Armule Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Åh så frustrerende! Krysser fingra for at det går bra. "Retten" er på din side, selv om det bare var en muntlig avtale. Venter spent på oppdatering på mandag..
LindaM Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Får helt vondt i magen på deres vegne! Så utrolig dårlig gjort! håper virkelig dere finner en løsning, så dere slipper å utsette bryllupet. Krysser fingrene for dere!
Frøken Mitzi Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Huff, så utruleg kjedlig! Om du ikkje får napp med lokale i Ålesundsområdet, kan det vere ein ide å bevege seg over fjorden kanskje? Her er ikkje eit flust med lokaler, men det kan vere ein ide å sjekke ut nabokommunane. Vil tru det er bedre med ein kosleg transporttur enn å måtte utsette bryllaupet, kanskje til neste år... Lykke til iallfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå