Gå til innhold

Er det noen her inne som har erfaring med Ungbo?

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har hatt en tøff situasjon, og bodd hos venner fram og tilbake siden jeg var 16 år, nå er jeg 20 og skal begynne på vgs igjen, jeg dro til nav og de sa det beste for meg ville vært og bo med ung-bo…

Men de mener jeg skal bo i bo-felleskap mens jeg går på skole, hvordan blir det?

Noen som har erfaring eller tips før jeg skriver under, de sa det kan være masse forskjellige folk som bor der?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakker vi Oslo nå?

Ungbo er ofte, ikke alltid, men veldig ofte folk som er på skrå-planet.

Som ikke er egnet som bo-matriale. Altså de som ikke kan alle husregler osv. Gir faen og ikke er enkle å ha i nærheten som naboer.

Jeg ambefaler deg et bo-kollektiv i stedet. Jeg bodde på b-kollektiv i 10 år i Oslo, hadde ikke over 5000 kr i mnd for egen hybel. Var greit nok.

Du bør skaffe deg best mulig levevilkår, og ha det best mulig og stabilt rundt deg. Ungbo er ikke særskillt bra alternativ. Men dog , et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Snakker vi Oslo nå?

Ungbo er ofte, ikke alltid, men veldig ofte folk som er på skrå-planet.

Som ikke er egnet som bo-matriale. Altså de som ikke kan alle husregler osv. Gir faen og ikke er enkle å ha i nærheten som naboer.

Jeg ambefaler deg et bo-kollektiv i stedet. Jeg bodde på b-kollektiv i 10 år i Oslo, hadde ikke over 5000 kr i mnd for egen hybel. Var greit nok.

Du bør skaffe deg best mulig levevilkår, og ha det best mulig og stabilt rundt deg. Ungbo er ikke særskillt bra alternativ. Men dog , et alternativ.

Ja oslo..

som du sa det er et alternativ, jeg har ikke gode familie forhold og skal begynne på vgs, så ungbo er det eneste stedet jeg kan få bostøtte, det blr for dyrt å leie desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne heller ikke bo m familien, jeg leide et rom i en stor leilighet i sentrum.

Delte kjøkken og bad m de andre som bodde der...

Bostøtte er oppskrytt om det kommer med andres bagasje oxo.

Ta deg en liten deltidsjobb og få litt venner i stedet.

Nå har du sjansen til å stå på egene ben. Har du ikke lyst til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...