Gjest TS Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Bruker du ordet "barn" om voksne barn også? Eller tenker du bare på ordet "barn" som barn-voksen. At det har med alder å gjøre. Jeg tenker at moren min fortsatt har et barn selv om jeg er voksen. Og hører stadig folk snakke om barna sine, selv om de er voksne. Mannen min bruker ikke ordet slik. Han ville ikke kalt et voksent barn for barn, for det har med alder å gjøre, ifølge han. Men "ungen min" kan godt bli sagt om voksne. Hva sier dere?
Chiyo Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Barn syns jeg det er helt greit å si selv om de er voksen. Unger der i mot syns jeg en bør slutte å si når de kommer i 20 års alderen. Mener nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Du vil alltid være barnet til foreldrene dine uansett om du er 2 år eller om du er 70 år
Gjest mil Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Barn syns jeg det er helt greit å si selv om de er voksen. Unger der i mot syns jeg en bør slutte å si når de kommer i 20 års alderen. Mener nå jeg. Samme her.
Heart7086 Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Jeg selv sier aldri "barn", verken at jeg er barnet til mine foreldre eller våre barn. Det har nok mest med dialekt å gjøre, vi sier "ongan", eller "onge". Så for min del ; æ vil bestandi være ongen t mine føreldra! hehe
asterix Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Hvorvidt man snakker om et barn eller en unge avhenger jo av dialekt og begge ord har samme todelte betydning, dvs både et "ungt menneske" og "et menneske som har foreldre" uansett alder på vedkommende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå